Gå til innhold

Hvordan merker du at du har eggløsning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål fra en 23 år gammel jente, men jeg vet rett og slett ikke når jeg har eggløsning, utenom menstrasjon merker jeg ikke noe rart med kroppen..... Så jeg lurer da på hvordan merker man eggløsning og når er det vanlig å ha det etter menstrasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det 1/2 år nesten siden jeg hadde mensen men husker at jeg hadde mer "lyst" rundt eggløsningstida. Kunne også få litt stikking og magesmerter på sidene av magen.

Skrevet

Noen ganger merker jeg det veldig, har endel vondt i eggstokken, eller så får jeg mer lyst. Litt ettersom egentlig men merker det på en eller annen måte. Er vel forskjellig fra kvinne til kvinne om man merker noe eller ikke. ;)

Skrevet

Jeg merker det veldig godt på sekretet. Har og iblandt EL smerter, og om jeg gidder så merker jeg endring på livmortappen.

Gjest bloody mary
Skrevet

Jeg merker ikke eggløsningen hver gang, men når jeg merker den så er det ofte mer sekreter i den perioden og så får jeg skikkelig vondt, nærmest som menssmerter og etter tre fødsler så kan jeg godt sammenligne det med rier, eller etterrier. Jeg kan ha det flere dager om gangen, ikke hele dagen men minst en gang pr. dag. Veldig ubehagelig, og det har blitt verre år for år.

De gangene jeg har vondt under eggløsningen så får jeg en kort og behagelig mensperiode, mens de gangene jeg ikke har vondt så blir selve mensen ubehagelig. Så jeg vet ikke helt hva jeg foretrekker.

Skrevet
Jeg merker det veldig godt på sekretet. Har og iblandt EL smerter, og om jeg gidder så merker jeg endring på livmortappen.

Hei!!

hiver meg på denne, jeg. hvis gjest leser og har lyst å svare (beklager at jeg sniker meg inn i tråden din :sjenert:

Hvordan kjente du forskjell på tappen??? har jo lest masse på "pernille.info", men klarer ikke overføre det til meg selv..

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg vet ikke helt om det er eggløsningen som gjør det, men midt mellom mensperiodene har jeg en periode jeg får ekstra utflod og puppene mine blir liksom større. Har også over mer lyst da.

Skrevet

Helt greit det Lille Pernille,nysgjerrig på det gjest sa jeg også!

No er det to uker etter menstrasjon, så jeg får kjenne etter litt for å sjekke om det er noe forskjell fra vanlig da.... ;)

Skrevet

Dersom jeg går på hormonell prevensjon kjenner jeg lite til det, men når jeg ikke bruker noe kjenner jeg det veldig tydelig.

- Økt seksuell lyst

- Svak utflod

- Murringer i underlivet, litt som mensensmerter

- Det lukter litt annerledes

Skrevet

Ikke så rart om du ikke merker noe når du går på hormonell prevensjon, de flest typer hormonell prevensjon baserer seg jo på at de ikke har eggløsning, så da merker man også lite til den.

Jeg merker det på utfloden (el-slim) samt at temperaturen stiger (jeg temper nemlig, som en del av min sykluskontroll/prevensjon) Tempen merker man jo ikke mindre man måler den da...

forå sjekke livmortappen er det for sent å begynne to uker etter mensen, du må sjekke denne daglig (og udner like forhold) for å merke endringen i den, og da begynner man normalt så snart mensen er over. (og ofte tar det en syklus eller to å bli kjent med den også) Det er jo vanskelig å merke om den har endret seg når du ikke vet hvordan den var... Vanskelig å vite om den er mykere, når du ikke vet hvor hard den har vært, etc...

Skrevet

se på www.pernille.info

Der finner du det du trenger å vite om livmortappen din. (som forøvrig er "inngangen" til livmoren din (eller "utgangen" da, sett fra babyens side) så du finner den sånn ca innerst/øverst/bakerst i skjeden, sånn ca.)

Skrevet
Hei!!

hiver meg på denne, jeg. hvis gjest leser og har lyst å svare (beklager at jeg sniker meg inn i tråden din  :sjenert:

Hvordan kjente du forskjell på tappen??? har jo lest masse på "pernille.info", men klarer ikke overføre det til meg selv..

Helt greit det Lille Pernille,nysgjerrig på det gjest sa jeg også!

No er det to uker etter menstrasjon, så jeg får kjenne etter litt for å sjekke om det er noe forskjell fra vanlig da.... ;)

Kan nå svare, selv om det sikkert bare blir surr ;)

Jeg er ikke av de mest drevne tappetafserene, men jeg begynte å kjenne etter et par ganger i uken nå og da (veldig strukturert av meg ja :ler: ), og faktisk merket jeg forskjell ganske fort.

Når jeg er i nærheten av EL så kan jeg nærmest “spille på slurva” på livmortappen (åpen, og så myk at huden er lett å bevege), mens når jeg er et stykke fra EL så blir det mer som en klump. Men jeg baserer meg aller mest på sekretet, rett og slett pga at det er enklere, da følger jeg jo bare med på hvordan dopapiret “føles” når jeg tørker meg. EL tester har jeg også brukt iblant, men det blir for dyrt i lengden.

Dette er da kun ting som jeg bruker for å vite når jeg skal være mer nøye med tempingen, og når det VIRKELIG er på tide å være nøye med barriereprevensjon ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...