Drua Skrevet 28. september 2006 #21 Skrevet 28. september 2006 Oreos skal jo dyppes i melk, det står til og med på pakka
Arkana Skrevet 28. september 2006 #22 Skrevet 28. september 2006 Oreos skal jo dyppes i melk, det står til og med på pakka ← Oreo alene er ganske tørt og kjedelig, men blir godt med melk til. Selv spiser jeg dem sjelden som de er, med eller uten melk, men jeg bruker dem i hjemmelaget cookies-iskrem og har også prøvd meg på flere oreo kake-oppskrifter.
Hu i Svingen Skrevet 28. september 2006 #23 Skrevet 28. september 2006 ELSKER Oreos! Skal lete etter dem i butikken.
Gjest Tanita Skrevet 30. september 2006 #24 Skrevet 30. september 2006 Jeg kjøpte en pakke idag på en icabutikk.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. september 2006 #25 Skrevet 30. september 2006 Oreo alene er ganske tørt og kjedelig, men blir godt med melk til. Selv spiser jeg dem sjelden som de er, med eller uten melk, men jeg bruker dem i hjemmelaget cookies-iskrem og har også prøvd meg på flere oreo kake-oppskrifter. ← Hjemmelaget cookies-iskrem hørtes godt ut. Tror du at du kan dele oppskriften med oss andre?
Arkana Skrevet 30. september 2006 #26 Skrevet 30. september 2006 Hjemmelaget cookies-iskrem hørtes godt ut. Tror du at du kan dele oppskriften med oss andre? ← Jeg lager vaniljeiskrem ved å blande 1,5 dl sukker, 5 dl fløte/melk (bruker en kartong kremfløte og resten melk) og 1 splittet vaniljestang i en kjele og varme opp til rett under kokepunktet. Så visper jeg 4 eggeplommer sammen i en bolle og visper gradvis inn den varme fløtemelken. Deretter helles alt tilbake i kjelen og varmes forsiktig opp, under omrøring, til blandingen tykner. Heller i en bolle og legger plastfolie helt ned på blandingen (forhindrer snerk) og setter i kjøleskap til den er kald. Så kjøres blandingen til is i iskremmaskin, og før jeg heller iskremen i en boks og setter i fryseren blander jeg inn grovhakkede Oreo-kjeks (forresten er det veldig godt å bruke biter av brownies istedet ).
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. september 2006 #27 Skrevet 30. september 2006 Mmmm dette hørtes godt ut. Takk for oppskrift Arkana. Jeg skal prøve den
monja Skrevet 30. september 2006 #28 Skrevet 30. september 2006 Jeg bor ikke akkurat sentralt, og her har de Oreos på Rimi, Mega, Prix og Coop Marked (samvirket). Til og med på den øde plassen jeg bor har dem dem på lokalbutikken.
Gjest Miss_alexandria Skrevet 30. september 2006 #29 Skrevet 30. september 2006 Jeg bor ikke akkurat sentralt, og her har de Oreos på Rimi, Mega, Prix og Coop Marked (samvirket). Til og med på den øde plassen jeg bor har dem dem på lokalbutikken. ← Det er rart, for her i Bergen har de de kun på ett sted og de har nettopp kommet her. Så kanskje de har kommet til bygdene først... not fair!! Men nå er de nå her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå