Gå til innhold

Tørr hud

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når høsten og vinteren nærmer seg, forandrer huden min seg og den blir veldig tørr og den kan begynne å flasse.

Sånn går det gjennom hele vinteren.

Når sommeren kommer, forandrer huden seg igjen, og den blir normal.

Kan vitamintilskudd hjelpe på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Omega 3-tilskudd kan i hvertfall være lurt å få i seg.

Skrevet
Omega 3-tilskudd kan i hvertfall være lurt å få i seg.

Så den vil hjelpe tror du?

Da er vel sånn møllers dobbel bra da?

Gjest Deception
Skrevet
Så den vil hjelpe tror du?

Da er vel sånn møllers dobbel bra da?

Man kan jo ikke garantere noe, men det har i hvertfall funket litt for meg. Fra å ha kjempetørr hud hvor ingenting hjalp, er huden nå redusert til normal-tørr mesteparten av året. Møllers Dobbel er sikkert super, den inneholder de riktige tingene :)

Skrevet
Man kan jo ikke garantere noe, men det har i hvertfall funket litt for meg. Fra å ha kjempetørr hud hvor ingenting hjalp, er huden nå redusert til normal-tørr mesteparten av året. Møllers Dobbel er sikkert super, den inneholder de riktige tingene :)

Tusen takk for tipset. :)

Da skal jeg prøve meg med det.

Skrevet

Jeg har også hørt at omega-3 er bra for huden! (Og så er det jo bra for så mye mer også)! :)

Skrevet

ja ,tar du olje ,udos choice fex trenger du ikke fuktighetskrem.

Gjest Gjest_Hattifnatt_*
Skrevet

Jeg har samme problem som deg og jeg har tatt to kapsler Pikasol nå i noen mnd. Jeg syns dette har hjulpet meg. Nå har jeg kjøpt Triomar på apoteket, men det skal gå ut på det samme, begge inneholder 1000mg omega 3. Men nå har jeg hørt at omega 6 skal være bra for tørr hud, så neste gang tenkte jeg å prøve noe som heter Omega 3-6-9.

Gjest Deception
Skrevet
Jeg har samme problem som deg og jeg har tatt to kapsler Pikasol nå i noen mnd. Jeg syns dette har hjulpet meg. Nå har jeg kjøpt Triomar på apoteket, men det skal gå ut på det samme, begge inneholder 1000mg omega 3. Men nå har jeg hørt at omega 6 skal være bra for tørr hud, så neste gang tenkte jeg å prøve noe som heter Omega 3-6-9.

Ifølge flere kilder (husker ikke hvor, og orker ikke lete nå), inneholder vårt moderne kosthold allerede altfor mye omega 6 i forhold til omega 3, så sannsynligheten for at du allerede får nok gjennom kostholdet ditt, er ganske stor.

Gjest Deception
Skrevet

Ja, men sannsynligvis vil det hjelpe med ekstra omega 3, i hvertfall.

Skrevet

Vil bare nevne noe angående omega-6, det finnes bl.a. i havre, og i Aderma Exomega hudkrem er det havreekstrakt og masse omega-6. (Apotekvare). Men det er jo altså hudkrem og ikke noe du spiser. Men den er veldig god! Vet om flere med både tørr hud, eksem og psoriasis som bruker den og er kjempefornøyde! :)

Skrevet
Vil bare nevne noe angående omega-6, det finnes bl.a. i havre, og i Aderma Exomega hudkrem er det havreekstrakt og masse omega-6. (Apotekvare).    Men det er jo altså hudkrem og ikke noe du spiser. Men den er veldig god! Vet om flere med både tørr hud, eksem og psoriasis som bruker den og er kjempefornøyde! :)

Ja jeg bruker Aderma og er kjempefornøyd! Har slitt med tørr hud, og hyppig smøring med andre kremer ga meg uren hud. Aderma derimot funker som en drøm.

Skrevet
Ja jeg bruker Aderma og er kjempefornøyd! Har slitt med tørr hud, og hyppig smøring med andre kremer ga meg uren hud. Aderma derimot funker som en drøm.

Den er å få kjøpt på apoteket da? :)

Skrevet
Den er å få kjøpt på apoteket da?  :)

Ja de har den på apoteket.

Gjest Gjest_Hattifnatt_*
Skrevet

Jeg bruker også Aderma exomega og er helt enig i at den er veldig bra! Absolutt å anbefale!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...