Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser til Riga i morgen og kom plutselig på dette med regelforandringer for hva man kan ha i håndbagasjen. Hva slags restriksjoner er lagt nå? Vil gjerne ha med laptop og litt sånt.

Også medisiner - jeg er pent nødt til å ta med nesespray, paracet og antibiotika i håndbagasjen, jeg er fullstendig sylta. Går det greit? Må jeg ha resepten på antibiotikaen?

På forhånd tusen takk, o allvitende KG-ere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste destinasjonene hvor det nå er spesielle restriksjoner er England (ingenting flytende og svært liten tillatt størrelse på håndbagasjen) og USA (ingenting flytende). Alle andre steder er det som før, så ta med deg det som er nevnt til Riga du;)

Skrevet

Puh, det var en lettelse å høre. Takk skal du ha, å!

(tar gjerne imot flere bekreftelser på dette, altså)

Skrevet

Kan i det minste svare på medisinspørsmålet:

De eneste medisinene du bør ha med noen bekreftelse på er medisiner som er sterke smertestillende eller sovemidler. Nesespray, Paracet og antibiotika er ikke av den kategorien. Anbefaler deg å ha medisinen i håndbagasjen (i tilfelle kofferten kommer på avveie) og ha den oppbevart i originalemballasjen. Tollere er mye mer skeptisk til hvite, umerkede piller i en plastpose enn i en eske der virkestoffnavnet er trykket på, samt navnet ditt og legens navn.

God tur!

Skrevet

Det stemmer :) Skal kun være restriksjoner i UK og USA.

Skrevet
Det stemmer :) Skal kun være restriksjoner i UK og USA.

Jeg synes det er så merkelig. Jeg hva jeg ville gjort som flykaprer i hvert fall, tatt flyet fra et annet land enn England og USA og så styrt det dit jeg ville. Merkelig at ikke slike anti-terror-regler gjennomføres overalt.

Skrevet

Blir vel nye regler fra 1 nov. og de skal vel gjelde alle land. (f.eks mask 1 dl væske)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...