Gjest Gjest_Unni_* Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Har 8 års erfaring som kokk, men er uten fagbrev. Jobber en del kvelder, og ca annenhver helg. Har hovedansvaret på kjøkkenet, samt hovedansvar for duker, blomster osv. Jobber riktignok på et lite sted, som har belegg ca 60 % av året. Har havnet i lønnskonflikt med sjefen, og lurer derfor på hva andre i "samme situasjon" har, og evt om dere har noen "frynsegoder"?
bubbel Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 så nettopp på HRAF sine sider at nå var det ikke forskjell på lønna om man hadde fagbrev eller ikke.... jeg har 10 års erfaring og en timelønn på 128.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 En kokk jeg kjenner, som jobber på kjøkkenet i en resturant, han tjener 450 000,-
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Det der varierer på hvor flink du er og på hvor god du er til å forhandle... Min bror kokken har fast månedslønn, noe som igjen betyr at han ikke har overtidsbetaling eller tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Det der varierer på hvor flink du er og på hvor god du er til å forhandle... Min bror kokken har fast månedslønn, noe som igjen betyr at han ikke har overtidsbetaling eller tillegg. ← Det finnes mange som har fast månedslønn, men som i tillegg får overtidstillegg.
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 så nettopp på HRAF sine sider at nå var det ikke forskjell på lønna om man hadde fagbrev eller ikke.... jeg har 10 års erfaring og en timelønn på 128. ← Der jeg jobber er det det Jeg har 100 er over 18, men en som er det tjener 129 tror jeg og han har fagbrev
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har hovedansvaret for kjøkkenet på jobben min, i tillegg til endel andre ting, og tjener 115 kr timen (startlønn, tror maks lønn etter 10 år er 125 kr/timen). Jeg har ikke fagbrev, men på min arbeidsplass er det samme lønn uansett. Men siden jeg jobber nesten bare kvelder/netter blir det bra betalt allikevel pga alle kvelds- og nattetilleggene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå