Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

eller kanskje du allerede har vært der, og kan fortelle meg hvordan det var :)

Endret av Miracl3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. kunne aldri i livet tenkt meg å reise til Israel.. Men hvorfor spør du? Hvis du har lyst reis i vei..

Skrevet

Jeg har vært der, og det er nydelig! Det er ganske mange år siden, så jeg var opptatt av andre ting enn nå. Hva lurer du på?

Skrevet
Jeg har vært der, og det er nydelig! Det er ganske mange år siden, så jeg var opptatt av andre ting enn nå. Hva lurer du på?

Hva er det å finne på der? Hvordan er været i desember/ januar? Hvordan er maten? Jeg syntes dette ser ut som et spennede reisemål, men er usikker på om det er varmt nok der på den tiden jeg skal reise.

Skrevet

Jeg var der om sommeren, og da var det i hvert fall varmt. Tror ikke det er bade-varmt på den tiden av året du tenker på. Eilat ligger som du sikkert vet ved Rødehavet, og det er nydelig, klart vann som er helt perfekt til snorkling. Vi tok også tur med u-båt da vi var der (gul, selvfølgelig...)

Det er ikke langt til den egyptiske grensen, så man kan jo ta en tur dit også.

Du bør kjøpe deg et smykke med grønn Eilat-stein, den finnes visstnok bare der i hele verden.

Ellers er det mye turisme der, så det er mye butikker, restauranter og hoteller.

Jeg var der på familieferie, så jeg tror ikke jeg har så mye vettugt å si om å reise dit som voksen, hvis du skjønner ;)

Jeg vil absolutt anbefale Eilat, men det er ikke typisk Israel, hvis det er det du er på jakt etter. Jeg ville kanskje kombinert det med et opphold i en annen by, som Jerusalem f. eks.

Skrevet

Eilat ville jeg reist til hvis jeg var glad i å dykke og snorkle...:Nikke:

Les mer om Eilat her...

Hvis du vil se Israel ( som jeg mener er at av de historisk mest interessante steder) er ikke Eilat stedet! Jeg føler de har "turistifisert" Eilat - ikke mye "originalt" lenger... :forvirret:

Maten i Israel er god og helt anderledes enn nordisk mat. Vær åpen og prøv!! De bruker endel krydder, kjøtt (ikke gris! ;)), fisk kan de, salater og frukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...