aimee Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Etter å ha lest at Trionetta nå skal ut av markedet, er jeg på jakt etter et godt alternativ. Jeg er 27 år, og har gått på Trionetta i 11 år non-stop. Egentlig vil jeg aller mest slutte å stappe kroppen min full av hormoner, men samboeren er ikke helt enig. Vi skal flytte til Oslo om et år, og det passer dårlig med barn nå. Jeg er redd for bivirkninger, og vil helst bruke noe som kroppen min ikke reagere på. Det virker lettvint og greit med p-sprøye, men en venninne av meg har dårlige erfaringer med den. Hun mistet mensen i perioder og da hun sluttet på den, var hun plaget med uregelmessig mens. Sånn vil jeg ikke ha det! En annen venninne av meg har positive opplevelser med en chip som hun fikk satt inn i overarmen, og ble gravid med en gang hun tok den ut (det var planlagt). Men så hørte jeg en historie om en svensk dame som hadde en chip som begynte å vandre rundt i kroppen hennes! Skummelt.. Har hørt om både Ladycomb og Persona. De er for det første veldig dyre, og for det andre, virker det ikke helt sikkert det heller. Jeg trenger med andre ord råd og erfaringer. Hva slags prevensjon burde jeg gå ove til, som ikke er proppfull av hormoner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå