Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

blir ikke innkalt til intervju en gang - mye nedbemanninger - og mange som har mye mer arbeidserfaring enn meg.

Jeg kan ta praksis gjennom a etat- da er det ikke arb giver som betaler meg, jeg får derimot arbeidserfaring og kan bli på stedet i 3 måneder. Hvis de er fornøyd med meg kan de velge å beholdemeg :sjarmor: ( gid) jeg klarer ikke å være ydmyk. Jeg har gått på skole i 20 år nå og føler meg virkelig FLINK NOK -men neida, siden jeg er nyutdannet skal jeg sliiiiiiiite........

Jeg vet om ett arbeidsted som ligger en god del unna der jeg bor. Dagene kommer til å bli veldig lange. Opp klokken 0600, hjem 1700- jeg har ett barn som jeg er alene med - en sønn som er høyt elsket. Han er 5 år nå - og jeg har studert mens han har vært liten. Det viktigste jeg har er TID til å være mammaen hans - MEN jeg må jo nesten sørge for inntekt også ;) Har en mamma som stiller opp for oss.

Andre praksisplasser er jo mye nærmere - men der er det ikke sikkert jeg får bli,og jeg vil gjerne jobbe med den type ting som er en lang reisevei herfra. Der har jeg en mulighet til å få arbeid også.

Tøft i dette samfunnet. Selv med 20 år på skole benken ser det ut som jeg må ha hjelp fra sosialkontoret i en overgangsfase. " Skamme seg" ! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok større mulighet til å få jobb hvis du er villig til å flytte på deg. Selv flyttet jeg til en mindre bygd ganske langt nord etter endt utdannelse fordi dem kunne tilby meg jobb innenfor min utdanning. For meg var det å få arbeidserfaring viktigere enn hvor jeg måtte bo.

Skrevet
Det er nok større mulighet til å få jobb hvis du er villig til å flytte på deg. Selv flyttet jeg til en mindre bygd ganske langt nord etter endt utdannelse fordi dem kunne tilby meg jobb innenfor min utdanning. For meg var det å få arbeidserfaring viktigere enn hvor jeg måtte bo.

Jeg har en sønn på 5 år- og har all nettverk her. Skal jeg rive ungen min vekk fra besteforeldre, venner og faren? På grensen til barnemishandling.

Skrevet

Hva slags utdannelse har du tatt? Det har jo litt betydning ofte for hvor lett det er å få jobb. Det er jo ikke noe annet å si enn bare stå på, så dukker det nok opp noe etterhvert... Ikke vær for kresen heller..

Skrevet

Vel, jeg bor i "vanlig" pendleravstand til min jobb (i underkant av to mil hver vei), og står opp før 6 og er ofte hjemme en god del senere enn 17. Og jeg jobber ikke mer enn full stilling, ikke så mye overtid og sånn. Det er selvsagt tøffere når man er aleneforsørger, men har du en mor som gladelig stiller opp så er vel dette gjennomførbart? 3 måneder er da heller ikke lenge å holde ut en suboptimal situasjon for deg og gutten.

Nesten ingen kan velge og vrake arbeid, arbeidssted og arbeidstid som det passer dem best selv, men må ta de beste anledningene som byr seg til å komme igang med et karriereløp. Det gjelder særlig for nyutdannede. Rett opp ryggen, slutt å klage, og kom igang med den praksisplassen hvis den ellers er en god yrkesmulighet for deg! Kanskje den nettopp vil være springbrettet du trenger for å få en fast, bedre jobb nærmere hjemmet.

Skrevet
Jeg har en sønn på 5 år- og har all nettverk her. Skal jeg rive ungen min vekk fra besteforeldre, venner og faren? På grensen til barnemishandling.

Jeg syns det er fint at du tenker på faren til barnet. Men å kalle det barnemishandling syns jeg er å dra det litt langt.

Som en annen sier, bit tennene sammen og prøv å finne en løsning. Svært få kan velge fra øverste hylle uten å måtte ofre noe selv.

Skrevet
Jeg syns det er fint at du tenker på faren til barnet. Men å kalle det barnemishandling syns jeg er å dra det litt langt.

Som en annen sier, bit tennene sammen og prøv å finne en løsning. Svært få kan velge fra øverste hylle uten å måtte ofre noe selv.

Enig med deg.

I mitt tilfelle er mitt barn litt sosialt umoden, han trenger trygghet, faste rutiner og stabilitet. Det er ikke direkte mishandling å flytte langt vekk og begynne på nytt for 3 gang - men en negativ innvirkning og manglende respekt for minn sønns intigritet mener jeg det er - og det skal mitt barn få slippe.

Skrevet
Enig med deg.

I mitt tilfelle er mitt barn litt sosialt umoden, han trenger trygghet, faste rutiner og stabilitet. Det er ikke direkte mishandling å flytte langt vekk og begynne på nytt for 3 gang - men en negativ innvirkning og manglende respekt for minn sønns intigritet mener jeg det er - og det skal mitt barn få slippe.

:klappe:

Hilsen fra ei som 'hang med mamma på flyttelasset' og måtte skifte til nytt miljø seks ganger før ungdomsskolen var ferdig... Hmf! :forvirret:

Skrevet
:klappe:

Hilsen fra ei som 'hang med mamma på flyttelasset' og måtte skifte til nytt miljø seks ganger før ungdomsskolen var ferdig... Hmf!  :forvirret:

Fint å få høre det fra en med personlig erfaring. Takk for det Jupiter :)

Skrevet

Ingen årsak. :)

Jeg har klart meg bra, men ville selvfølgelig helst vært foruten all flyttingen. Jeg kunne nok hatt en større trygghetsfølelse enn jeg har i dag, og føler meg rastløs til tider.

Dessuten har jeg ingen 'hjemsted', det er kun dialekten min og slektsbånd som skaper tilhørighet til den nordlige delen av landet. Og så har jeg naturen derfra i blodet... ;)

Jeg vil råde deg til å la sønnen din slippe å gå på tre forskjellige barneskoler...

Lykkeønskninger fra Jupiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...