Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

blir ikke innkalt til intervju en gang - mye nedbemanninger - og mange som har mye mer arbeidserfaring enn meg.

Jeg kan ta praksis gjennom a etat- da er det ikke arb giver som betaler meg, jeg får derimot arbeidserfaring og kan bli på stedet i 3 måneder. Hvis de er fornøyd med meg kan de velge å beholdemeg :sjarmor: ( gid) jeg klarer ikke å være ydmyk. Jeg har gått på skole i 20 år nå og føler meg virkelig FLINK NOK -men neida, siden jeg er nyutdannet skal jeg sliiiiiiiite........

Jeg vet om ett arbeidsted som ligger en god del unna der jeg bor. Dagene kommer til å bli veldig lange. Opp klokken 0600, hjem 1700- jeg har ett barn som jeg er alene med - en sønn som er høyt elsket. Han er 5 år nå - og jeg har studert mens han har vært liten. Det viktigste jeg har er TID til å være mammaen hans - MEN jeg må jo nesten sørge for inntekt også ;) Har en mamma som stiller opp for oss.

Andre praksisplasser er jo mye nærmere - men der er det ikke sikkert jeg får bli,og jeg vil gjerne jobbe med den type ting som er en lang reisevei herfra. Der har jeg en mulighet til å få arbeid også.

Tøft i dette samfunnet. Selv med 20 år på skole benken ser det ut som jeg må ha hjelp fra sosialkontoret i en overgangsfase. " Skamme seg" ! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok større mulighet til å få jobb hvis du er villig til å flytte på deg. Selv flyttet jeg til en mindre bygd ganske langt nord etter endt utdannelse fordi dem kunne tilby meg jobb innenfor min utdanning. For meg var det å få arbeidserfaring viktigere enn hvor jeg måtte bo.

Skrevet
Det er nok større mulighet til å få jobb hvis du er villig til å flytte på deg. Selv flyttet jeg til en mindre bygd ganske langt nord etter endt utdannelse fordi dem kunne tilby meg jobb innenfor min utdanning. For meg var det å få arbeidserfaring viktigere enn hvor jeg måtte bo.