Gå til innhold

Sniglå eller andre eksperter på tenner

Fremhevede innlegg

Gjest tannlegeskrekk dama
Skrevet

Går nå i min 5 måned med store smerter etter en operasjon av røtter og rotfyllinger. :tristbla: Det er grusomt vondt. Går på epilepsmedisin, men det tar kun toppen vekk, ellers er det det vondt hele tiden.

Sniglå eller andre: vet du om når dette vil forsvinne? Legen sier jeg vil bli bra men kan ikke gi meg noe tidsperspektiv. Og det skulle jeg gjerne hatt....

Videoannonse
Annonse
Gjest også tannlegeskrekk
Skrevet

Det høres jo utrolig lenge ut å gå med smerter etter en operasjon.

Jeg syns du skal ta en prat med din lege eller tannlege. Jeg går utifra at du tar smertestillende for smertene, og det høres ikke bra ut å gå på det over så lang tid.

Skrevet
Det høres jo utrolig lenge ut å gå med smerter etter en operasjon.

Jeg syns du skal ta en prat med din lege eller tannlege. Jeg går utifra at du tar smertestillende for smertene, og det høres ikke bra ut å gå på det over så lang tid.

Jeg er undersøkt av lege, øre-nese hals lege, tannlege og nevrolog. Har fått beskjed at jeg har såkalte nevropatiske smerter. Altså nervene i asniktet er trigget og står da og lager smerte smerte smerte :tristbla: Halve ansiktet verker konstant, kjennes ut som om huden brenner, det stikker oppover mot hodet. Helt jævlig rett og slett.

Jeg ante ikke at slikt kunne skje når man er hos tannlegen :grine: I værste fall kan dette aldri bli bra, altså bli kronisk. Og desverre, ingen smertestillende hjelper mot nervesmerter.

Skrevet

stakkars :klem:

Men du, om det er nervene som det er noe galt med, så bør du jo få tabletter mot "fantom-smerter".

Når pasienter må for eks amputere en fot eller arm da får de tabletter mot fantom smerter (altså smerter i den foten/armen som ikke er der).

Snakk med legen din om det :)

Skrevet
stakkars :klem:

Men du, om det er nervene som det er noe galt med, så bør du jo få tabletter mot "fantom-smerter".

Når pasienter må for eks amputere en fot eller arm da får de tabletter mot fantom smerter (altså smerter i den foten/armen som ikke er der).

Snakk med legen din om det :)

Jeg går på epilepsimedisin som skal få nervene til å roe seg. men det tar kun de aller aller værste smertetoppene hos meg. Noe annet er det ikke å få har jeg fått beskjed om. De sier alle at dette vil roe seg og bli bra etterhvert. Jeg har NÅ skjønt at ethvert inngrep i kroppen vår er en risiko. Hadde tannlegen trekt tanna mi hadde jeg ikke hatt disse plagen i det hele tatt.

Gjest Sniglå er du her?
Skrevet

Hilsen tannlegeskrekkdamen....

Gjest roper på sniglå!!!
Skrevet

hilsen tannlegeskrekkdama

Skrevet

Huffda! :klem:

Desverre er det noen som får slike nevropatiske smerter i etterkant av tannbehandling, og det høres jo ut som om du har vært max uheldig i hvert eneste trinn du har tatt i behandlingen!

Slike smerter er vanskelige å behandle og er et godt stykke uten for min lille kompetanse... Men i og med du har vært både hos tannlege, lege og nevrolog så vil jeg tro at du er i trygge hender.

Ikke vær flau over å ta en ekstra telefon til legen/tannlegen for å spørre om det du spør om her, de kan garantert gi deg et mye bedre svar enn vi på KG kan!

Ønsker deg lykke til!

Skrevet
Huffda! :klem:

Desverre er det noen som får slike nevropatiske smerter i etterkant av tannbehandling, og det høres jo ut som om du har vært max uheldig i hvert eneste trinn du har tatt i behandlingen!

Slike smerter er vanskelige å behandle og er et godt stykke uten for min lille kompetanse... Men i og med du har vært både hos tannlege, lege og nevrolog så vil jeg tro at du er i trygge hender.

Ikke vær flau over å ta en ekstra telefon til legen/tannlegen for å spørre om det du spør om her, de kan garantert gi deg et mye bedre svar enn vi på KG kan!

Ønsker deg lykke til!

Tusen takk for svar. Jeg har spurt leger og tannlegen om hvorfor dette skjedde, og har ikke fått noe ordentlig svar. Vet du om nevropatiske smerter er ensbetydende med at det er varige nerveskader eller om det er ansiktsnervene som er trigget og trenger hvile? Ingen kan svare meg på dette. MR viste ikke noe galt, derfor havnet jeg i den "sekkeposen" med nevrologiske smerter.

Skrevet

Beklager, skulle ønske jeg kunne men jeg vet for lite om akkurat dette til å kunne gi deg et tilstrekkelig svar... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...