Gå til innhold

Omgangssyke? haster litt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan ha fått omgangssyke, da jeg har kastet opp tre ganger i kveld. Har også vært kvalm og hatt vondt i magen i hele dag. Trodde først at det var noe jeg ikke hadde tålt, men jeg vet ikke. Har ikke hatt omgngassyke siden jeg var liten.

Hva gjør jeg med p-pillen? Jeg må jo ta den nå, men er redd for å kaste den opp igjen. Hva gjør jeg da? Tar jeg en ny pille, eller må jeg bare bruke kondom i to uker og fortsette på brettet som vanlig? Hvis jeg tar ny pille, blir jo hele brettet "ødelagt".

Er det sånn at hvis man kaster opp mer enn to timer siden man tok pillen, så virker den og alt er bra?

Og ved omgangssyke generelt, kan man drikke? Er redd for å putte i meg noe som helst, for ikke å provosere magen unødig. Begynner å bli tørst og sulten, men forrige gang jeg kastet opp hadde jeg bare drukket vann, og kastet dermed bare opp vann og magesyre (unnskyld hvis dette er ekkelt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ved flere anledninger kastet opp både ufordøyd mat og uoppløyste piller som jeg vet jeg har svelget 5-6 timer før jeg kastet opp. Har aldri våget å sjanse på at en tablett som ikke en gang har fått løst seg opp har fått gått inn i kroppen.

Gjerne drikk, vann, doven farris el, spis litt ris, riskaker el, men hold deg borte fra sterk mat i et par dager.

Skrevet

Han der kan umulig ha lest paktningsvedlegget til Diane…

Skrevet
Han der kan umulig ha lest paktningsvedlegget til Diane…

Nei, jeg må være enig med deg i det der.

Det stemmer overhodet ikke.

Og er er skummelt, med tanke på at han er lege..

Skrevet

Angående prevensjon og sex.

Bruk kondom i alle fall den nermeste uken, eller mer.

Kommer jo an på hvor lenge du er syk også.

Skrevet

Jeg pleier å småspise salte kjeks, f.eks. Ritz når jeg har omgangssyke.

Skrevet
Du må bruke kondom til NESTE mens!!!!

Eh...? Hva slags piller går du på?

Anbefaler deg å ta en titt i pakningsvedlegget. I mitt (Yasmin) står det forklart hva man kan gjøre (avhenger bl.a av hvilken uke du er i, og hvor lenge etter pilleinntaket du evt. kaster opp).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...