Gå til innhold

Sjakett-spørsmål...


Solstrålen

Anbefalte innlegg

Vi var å prøvde litt klær til brudgommen idag. HAn hadde bestemt seg for å ha sjakett etter å ha sett på bilder og i blader osv.. Men når vi var i butikken, var alle jakkene i ULL :o Hadde begge sett for oss et mye tynnere stoff... Vi skal jo gifte oss "midt" på sommeren!

Selve fasongen på sjaketten var flott til han, men han nekter å gå i sjakkett hvis det ikke finnes andre jakker.. Han prøvde livkjole også, men det kledde han ikke i det hele tatt.. Så nå er brudgommen sur og lei, men bruden aner råd: På kvinneguiden er det ofte råd å få, hehe :D

Finnes det sjakett-jakker i andre typer stoff? Litt tynnere og mer anvendelig for varmt sommervær??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det mener jeg da absolutt at det gjør...!?

Jeg var forlover i et bryllup i juni i fjor, og drev da og 'fiksa' en del på både brud og brudgom, særlig ved fotografering. Og jeg tenkte iallefall ikke over at jakka hans var noe tykkere eller tyngre enn en vanlig dressjakke...?! Tror nok dere finner noe dere liker - det er jo faktisk ikke moro når brudgommen ser ut som en kokt hummer heller da...! :D

Lykke til med letingen - bekalger at jeg ikke kunne være til mer hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skredder Sørensen

Kjære deg!

Ull puster og ull er luftig. Til og med sauen bruker ull om sommeren. Det er veldig leit at typen din ikke fikk nok hjelp til å få forklart at det er forskell på ulltyper. En ulldress kan godt være tynnere og mer luftig enn en lindress foreksempel og slik vil det være med sjaketten også. For at klærne skal sitte pent og at stoffet skal se litt er det viktig at fibrene er litt hjelpsomme og det er ull. Dersom det kun var FEITE ull-jakker som var tilgjengelig skjønner jeg jo at han er fortvilet, men jeg regner med at det fantes gode alternativer i tynne ullstoffer. Gå og prøv igjen - sjaketter i nyon er det styggeste som finnes på denne jord...

Silke er også et alternativ men da håper jeg du har budsjettert med like mye til gubben som du har budsjettert til din egen kjole...

Lykke til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...