Gå til innhold

Cuba?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt spurt om å bli med ei venninne til Cuba. Lurer på hva slags erfaringer folk har derfra? Jeg tror evt vi blir to jenter som reiser sammen, den ene snakker spansk og har bodd i Latinamerika tidligere, mens den andre ikke har samme kunnskap... er folk hyggelige der? hvordan er bosteder, mat o.l? Mener jeg har hørt at det er mye dårlig restaurantmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært der, men jeg har blitt fortalt at man bør skynde seg å reise dit før Castro dør. Det er visst et spennende og flott land, men det kommer nok til å forandre seg ganske mye når han er borte.

Jeg ville nok tatt sjansen på å reise to jenter når den ene snakker språket og har generell kunnskap om Latinamerika.

God tur!

Hilsen Lille meg

Skrevet

takk for svar:-) ja, det frister.. Jeg bekymrer meg litt for Castros tilstand, da, tenk om han skulle ta kvelden mens vi er der? Risikerer vi at det blir totalt kaos? Æsj, det er vel ikke verre enn at man klarer seg. Da er det bare å se om jeg finner billetter og har penger...

Skrevet

Maten er dårlig (bortsett fra hummeren), strømmen går ofte og det er dårlig med doseter, men alt annet på Cuba er helt fantastisk. :-D

Skrevet
Maten er dårlig (bortsett fra hummeren), strømmen går ofte og det er dårlig med doseter, men alt annet på Cuba er helt fantastisk. :-D

Hummer kan man jo fint leve på :sjenert:

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Hmm..dårlig med doseter?

Og med det menes?

Skrevet
Hmm..dårlig med doseter?

Og med det menes?

Jeg så ett eneste dosete på Cuba. Det finnes ikke å få kjøpt der. Men det er rent og pent de aller fleste steder, så det går utmerket likevel. :)

Skrevet
Jeg så ett eneste dosete på Cuba. Det finnes ikke å få kjøpt der. Men det er rent og pent de aller fleste steder, så det går utmerket likevel. :)

Det var doseter på begge hotellene vi bodde på, men det avhenger kanskje av standarden på hotellene?

Synes ikke akkurat det var så rent og pent i Havana, det var vel egentlig en grå og skitten by, med stort behov for oppgradering av det meste. Men det blir nok ikke noen forandring på det så lenge Castro er i live. Spennende by allikevel, det er spesielt å oppleve kommunisme på nært hold!

Skrevet

Jøss, vi var nok heldige da. Vi så doseter overalt, både på hoteller og hjemme hos folk.

Forøvrig, Trådstarter, så er ikke dette noe å lure på. Reis! Du kommer til å få en helt fantastisk ferie.

Skrevet

Forøvrig, Trådstarter, så er ikke dette noe å lure på. Reis! Du kommer til å få en helt fantastisk ferie.

Ååhhh ---- men jeg er ikke sikker på om jeg har nok penger... takk for svar, i hvert fall :)

Skrevet

Jeg gir meg ikke ;)

Ja, turen er dyr. Men husk at du kan bo billig hos private (veldig hyggelig), dvs 15-20 dollar natta. Alt annet er også billig. Så bare du klarer å cashe ut flyturen (ca 7500), så vil du klare deg fint. Og det er virkelig nå man bør reise, når Castro har dødd vil ikke Cuba være det samme lenger.

Skrevet

Ikke meningen at alle skulle henge seg opp i de dosetene. ;) Det er uansett en bagatell... Cuba er et nydelig land, og som Ciara sier: Reis NÅ mens Castro lever! :Nikke:

Skrevet

Hehe - det er bra dere er så positive. Jeg tenker på å slå det fra meg pga pengemangel, men om jeg klarer å skrape sammen litt ekstra VET jeg at jeg bør dra... kanskje jeg kan tigge litt fra pappa...

Skrevet

Klart du kan tigge penger av far, dette er jo viktig ;)

Gjest cubalibre
Skrevet

hei

vi var 3 jenter som dro sammen. gikk helt greit. skulle virkelig ønske at en av oss hadde snakket spansk - hadde gått mye lettere da, så den har dere i boks. regn me å få mye kommentarer og sleng bemerkning fra gutter der men det er ganske harmløst så det er bare å overse. Maten er god på Casa ene (privat hjem) men ellers utroli dårlig!

Jeg kunne fortalt så utrolig mye mer men jeg avslutter bare med at jeg lærte veldig mye og er utrolig glad at jeg reiste dit.

Du får bare spørre om det er noe konkret du lurer på

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Dere som har vært på Cuba; kan dere si noe om offentlig transport (Går det an å bruke toget der f eks) og mat (Er det lett å få tak i, og hvordan er kvaliteten..)

Skrevet

Når jeg var på Cuba tok jeg en del taxi, billig hvis man sammenligner det med norske forhold. Bussene kom hipp om happ og det var mangel på bensin.

Jeg bodde med cubanere og fikk lære meg å rulle sigarer:) Synes Havanna er nydelig jeg - Ser ikke på cubanere som direkte "fattige" men mer preget av kommunismen de lever under.

Skrevet
Dere som har vært på Cuba; kan dere si noe om offentlig transport (Går det an å bruke toget der f eks) og mat (Er det lett å få tak i, og hvordan er kvaliteten..)

Vi tok mye buss, og det var enkelt og rimelig. Taxi også. Maten er verre, det eneste ankepunktet jeg har mot Cuba, faktisk. Enormt mye stusslig restaurantmat, uten krydder og særlig smak. Men vi spiste best hjemme hos private.

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Ok ;) Har jo sett div reiseprogrammer derfra, og at det er veldig vanlig med haiking f eks.

Har lyst til å prøve å holde oss utenfor turistløypa, så å leve som Cubanerne blir vel det beste, og mest interessante!

Hvordan funker dette med å bo hjemme hos folk? Bestilte dere på forhånd, via nett, eller møtte dere dem der nede?

Alle tips på steder som må besøkes osv osv osv tas i mot med takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...