Gå til innhold

vampyrer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å dra til transsylvania og dra på vampyrsafari! har noen her gjort det? har veldig lyst til å overnatte i dracula slott. vet dere om det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Norwegian Blue

Det høres spennende ut å reise til Romania og oppleve Transylvania! Her er noen sider du kan sjekke ut:

http://www.romaniatourism.com/

http://www.turism.ro

Jeg tror det finnes flere muligheter til å besøke og overnatte i Transylvanske (?) slott.

vampyrer fins ikke!

Lov å late som vel? Og vampyrflaggermuser finnes og grev Dracula fantes (aka Vlad Tepes) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke et tegn på stor intelligens å kalle andre for dust heller :roll:

Slottet til Vlad Tepes (som etter Bram Stokers bok har blitt verdenskjent som Dracula), finnes visst fremdeles, men er kun museum. Men jeg tipper du kan finne andre slott i nærheten som har rom til utleie, og noenlunde samme stemning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Transylvania for et par år tilbake selv, og vampyrgreier var selvsagt et must. Den borgen som markedsføres som Draculaslttet, Bran, heter vel borgen, er et museum. Det har fint lite med Vlad Tepes å gjøre, han var visstnok innom der et par dager men dett er dett. Man kan ikke overnatte, men den er så absolutt verdt et besøk. Utrolig stilit.

Vlad Tepes sitt slott er også verdt et besøk. Det er dog ikke så lett å finne. Det blir overhodet ikke markedsført. Vi fant det nærmest på slump. Det er ikke noen skilt, vi kjørte bare til vi så et kraftverk, som var en del av veibeskrivelsen, og så noen ruiner på en haug. så var det en isbod langs veien, og dett var dett. Der må man gå opp masse trappesaker, veldig stemningsfult, og så må man betale 5 kr eller noe sånt når man kommer opp. Det er dog helt forfallent, det er bare noen murer som står igjen, og de har de i tillegg prøvd å "fikse" på, med betong og stål og røde murstein :forvirret: Ikke pent... Det går det heller ikke an å overnatte i.

Et annet Vlad Tepes sted er der hvor hodet hans visstnok er begravet. Det er i et kloster på en øy i en innsjø litt utenfor Bucuresti. Jeg husker selvsagt ikke hva det heter. Det var tydeligvis ikke noen stor turistattaksjon, for klosteret var låst, og nonnene som kom og låste opp for oss sto og niglodde på oss hele tiden :ler: Men det var bilde av karen over hodegraven, og det var litt stilig der.

Det finnes helt sikkert borger med overnattingsmuligheter, men jeg tror prisen er temmelig stiv... Vi prøvde det ikke, siden budsjettet var magert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...