Gå til innhold

Migrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har hatt dette nå. Jeg har vondt i hodet og øyet, er kvalm, og verker i tennene. Begynte i går kveld/ettermiddag, og føler det er i ferd med å dabbe litt av. Pøser på med vann med magnesiumpulver, annet har jeg ikke i hus.

Er det håp om at jeg er i brukbar form i morgen ca kl 18?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel høyst individuelt.

Dersom det i det hele tatt er migrene du har, så har forskjellige folk helt ulike opplevelser av dette.

Noen har anfall som går over så snart de har fått kastet opp og sovet litt. Andre kaster slett ikke opp i det hele tatt, eller det hjelper ikke. Noen har anfall som varer en dag, andre har anfall som varer i flere døgn (min mor hadde anfall i 3 døgn før hun fikk meg, 2 døgn etter min fødsel og 1 døgn etter at hun fikk min bror. Dessverre fikk de aldri et tredje barnet, hun sier av og til på spøk at da hadde hun kanskje vært kvitt migrenen) Og jeg kjenner ei som har kronisk migrene, hun har migrene stort sett hver dag. I alle fall 5 dager i uka. Det er en sær utgave av migrene.

Så det er umulig å svare på hvor fort hva nå enn du har vil gå over.

så spørs det heller hvor viktig hva nå enn du har planlagt i morgen klokken 18 er for deg.

Skrevet

Det er såpass viktig at jeg kommer til å skape ganske store problemer for enkelte om jeg ikke møter opp. Så det er egentlig ikke et alternativ så sant det ikke går så langt at jeg får flekker foran øynene, da er jeg uansett ikke brukbar til noe, jeg bare prøver holde meg oppreist og ikke besvime.

Men det virker heldigvis som om magnesiumpulveret roer det ned litt, så er jeg heldig så går dette bra (bare ikke noen mister noe i gulvet hos naboen, da er det tilbake til start…)

Forbannet at det kom igjen nå da, trodde jeg var kvitt det for godt når jeg sluttet på p-pillene :forvirret:

Skrevet
Det er såpass viktig at jeg kommer til å skape ganske store problemer for enkelte om jeg ikke møter opp. Så det er egentlig ikke et alternativ så sant det ikke går så langt at jeg får flekker foran øynene, da er jeg uansett ikke brukbar til noe, jeg bare prøver holde meg oppreist og ikke besvime.

Men det virker heldigvis som om magnesiumpulveret roer det ned litt, så er jeg heldig så går dette bra (bare ikke noen mister noe i gulvet hos naboen, da er det tilbake til start…)

Forbannet at det kom igjen nå da, trodde jeg var kvitt det for godt når jeg sluttet på p-pillene  :forvirret:

Tror nok ikke det at man skal regne med det at migrene blir borte ved at man starter på p-piller.

Jeg ble ikke kvitt migrenen min. :tristbla:

Men jeg føler på en måte at jeg har mindre anfall enn det jeg hadde før.

Ikke migrene før menstruasjonene, noe som jeg synes er positivt.

Skrevet

Sluttet på de, ikke startet ;) Hadde anfall et par ganger i måneden når jeg gikk på de, mot et par i året nå, om det nå i det hele tatt er migrene jeg har.

Ser heldigvis ut som om et par skjeer magnesiumpulver og en paracet dempet det verste.

Men jeg burde ha lagt meg for lenge siden, skulle bare se over noen mailer til morgendagen, og så falt jeg innom her :ler:

Skrevet
Sluttet på de, ikke startet ;) Hadde anfall et par ganger i måneden når jeg gikk på de, mot et par i året nå, om det nå i det hele tatt er migrene jeg har.

Ser heldigvis ut som om et par skjeer magnesiumpulver og en paracet dempet det verste.

Men jeg burde ha lagt meg for lenge siden, skulle bare se over noen mailer til morgendagen, og så falt jeg innom her :ler:

Da misforstod jeg. :)

Du får søke litt på lommelegen.no om migrene, så finner du masse info.

En normal døgnrytme er viktig for dem som har migrene. ;)

Skrevet

Hvis du er plaget av migrene, bør du komme deg til lege og få resept på en triptanmedisin som du kan ta dersom anfallene er så ille at du ikke klarer å jobbe. Et migreneanfall kan vare inntil tre døgn, men også være betydelig kortere.

Skrevet

Det er nok høyst individuelt. Selv varer mine ubehandlede migreneanfall ca 10-12 timer. Jeg bruker ikke migrenemedisiner, fordi bivirkningene kan være svært farlige for meg, men jeg har fått god hjelp av paralgin forte. Noe bør du i allefall ta, migrene er jo temmelig forferdelig, og du vil bli et nytt menneske. Det er fantastisk å kjenne at smertene forsvinner etter ½-1 time istedet for å ligge hele resten av dagen med kraftige smerter, kvalme og oppkast.

Skrevet

Jeg ville nå ha anbefalt å brukt migrenemedisiner jeg da.

Om det lar seg gjøre da.

Bruker det selv jeg.

Noen ganger får jeg bivirkninger, og andre ganger ikke.

Skrevet

Det virker heldigvis som om det har letnet nå, så jeg kommer meg av gårde i dag :) (Det er ikke direkte jobbrelatert, men det hadde uansett blitt vanskelig å omkrokkert på folk)

Sterkere medisner enn paracet vurderer jeg ikke før det eventuelt blir oftere. Så i helseloggen min at jeg ikke har hatt noen slike problemer siden november, og da blir det for meg feil å spise medisiner pga 2 dagers plager en eller 2 ganger i året.

Har og en følelse av at siden det er såpass sjelden så er det et eller annet som utløser det som jeg lett kan unngå. Men det eneste jeg vet om denne gangen er sennep, og det har jeg ikke spist på flere år? Vanskelig å finne noe system i det når det skjer en gang eller to i året.

Takk for alle svar :)

Skrevet
Det virker heldigvis som om det har letnet nå, så jeg kommer meg av gårde i dag :) (Det er ikke direkte jobbrelatert, men det hadde uansett blitt vanskelig å omkrokkert på folk)

Sterkere medisner enn paracet vurderer jeg ikke før det eventuelt blir oftere. Så i helseloggen min at jeg ikke har hatt noen slike problemer siden november, og da blir det for meg feil å spise medisiner pga 2 dagers plager en eller 2 ganger i året.

Har og en følelse av at siden det er såpass sjelden så er det et eller annet som utløser det som jeg lett kan unngå. Men det eneste jeg vet om denne gangen er sennep, og det har jeg ikke spist på flere år? Vanskelig å finne noe system i det når det skjer en gang eller to i året.

Takk for alle svar :)

Godt å høre at det begynner å bli bedre.

Jeg nevnte migrenemedisin, fordi at da kunne du bli kvitt migrenen mye fortere enn med Paracet.. :)

Nei, du får tenke godt igjennom hva som kan være årsaken til at migrenen utløses.

Så kanskje du kan slippe å få det i framtiden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...