Gå til innhold

Stooore blødninger, finnes det hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er ei jente på 37 som sliter noe helt forferdelig med store mensblødninger, og har vært gjennom de undersøkelser som finnes. Sist for ca et år siden, spurte da gynekologen om fjerning av livmorslimhinne, noe han mente var uaktuelt da jeg er for ung (?!!). Ba meg prøve hormonspiral igjen, men den greidde de ikke å sette inn, neste råd var da å prøve Cerazette. Som jeg nå har brukt i 10 mnd med småbødninger omtrent hele tiden. Uaktuelt å prøve p-piller, pga av høyt blodtrykk, likeså å sette inn spiral. Skal ikke ha flere barn. Å ha slike blødninger reduserer mye av livskvaliteten min, og det sliter masse.... :grine:

Mitt spm er om noen har erfaringer med å fjerne/brenne ut livmorslimhinnen. Takknemlig for svar.... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det finnes et medikament som heter cyclokapron som kan dempe sterke blødninger, men jeg vet ikke om det er så lurt å bruke det regelmessig.

Skrevet

Du sier at de ikke greide å sette inn hormonspiral på deg.

Hvorfor greide de ikke det? Var det en fastlege eller en erfaren gynekolog som gjorde det?

Jeg har hatt samme problem sjøl: Både sterke blødninger og problemer med å sette inn hormonspiral. Løsningen for meg ble å få satt inn spiralen på gyn. avd. på sykehus. Om nødvendig kan de legge deg i narkose.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei igjen...trådstarter her....

Var en erfaren lege som prøvde, men de "Lærde" mener jeg vil få småblødninger med hormonspiralen også, da den inneholder samme type hormon som Cerazette. Har tidligere prøvd hormonspiralen med det resultatet også, tok den ut igjen etter ca et år. Cyklokapron er velkjent, men ikke en løsning som fungerer godt over tid.

Derfor spør jeg igjen, er det noen her som har erfaing men fjerning/brenning av livmorslimhinne??

Skrevet
Derfor spør jeg igjen, er det noen her som har erfaing men fjerning/brenning av livmorslimhinne??

Jeg har ikke noen erfaring med dette. Men umiddelbart tenker jeg jo at dette burde være en god løsning for deg. Jeg skjønner ikke at du er for ung til dette, når du jo har fått de barna du skal ha? :klø:

Skrevet

Har du prøvd p-sprøyter da? De skal jo ta vekk blødningene helt (ihvertfall for de fleste). Gynekologen min sa at dette var noe man ofte brukte på kvinner med blødningsproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...