minienthe Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 noen som har sett hvordan dette utslettet utarter seg på mennesker og som kan beskrive det ? gjerne bildelink hvis noen vet om ?
Gjest Kitten Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Tok et bilde søk på google for deg: http://images.google.no/images?q=ringorm&hl=no Jeg har ikke sett det på mennesker selv, men hunden min hadde det. det meste av utslettet det hadde var veldig ringformet, slik du ser på bildet. det så nesten ut som hunden hadde ligget oppå en rundt knapp eller lignende første gang jeg så det.
Gjest Gjest1 Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Ja jeg har hatt det. Det var en ring, rød, på huden og det klødde litt. Fikk noe salve av legen som hjalp, men det tok ganske lang tid før det var borte.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Jeg har også hatt ringorm. Jobbet på et mottak for foreldreløse dyr, og hadde nok fått det der. Hadde ca 10 flekker på kroppen. Skikkelig herk å bli kvitt, da jeg var kvitt den ene flekken, dukket det opp et annet sted. Legen ga meg salve til å smøre på. Til slutt fikk jeg tabletter av legen, men de er visst svært hardbare mot levra osv, så jeg måtte kommer på sjekk og ta prøver etter noen uker.
minienthe Skrevet 26. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2006 helvete... ser lignende ut det utslettet jeg fikk i dag får ringe legen i morgen og høre...
Gjest gjesta Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Eg har hatt ringorm etpar ganga. pga av at eg har hest i en stall med masse utskiftinga av hestar, og da dukka ofte ringorm opp.. Trenge berre å smørre med soppdrepande krem, så går det som regel over. Ringorm e heilt harmlaust, men kan sjå litt ekkelt ut.
minienthe Skrevet 27. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2006 ringorm var det ikke men mest sannsynlig en reaksjon på penicillinet jeg har gått på... men så snodig utslett da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå