Gå til innhold

ringorm ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen som har sett hvordan dette utslettet utarter seg på mennesker og som kan beskrive det ?

gjerne bildelink hvis noen vet om ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok et bilde søk på google for deg: http://images.google.no/images?q=ringorm&hl=no

Jeg har ikke sett det på mennesker selv, men hunden min hadde det. det meste av utslettet det hadde var veldig ringformet, slik du ser på bildet. det så nesten ut som hunden hadde ligget oppå en rundt knapp eller lignende første gang jeg så det.

Skrevet

Ja jeg har hatt det. Det var en ring, rød, på huden og det klødde litt. Fikk noe salve av legen som hjalp, men det tok ganske lang tid før det var borte.

Skrevet

Jeg har også hatt ringorm. Jobbet på et mottak for foreldreløse dyr, og hadde nok fått det der. Hadde ca 10 flekker på kroppen. Skikkelig herk å bli kvitt, da jeg var kvitt den ene flekken, dukket det opp et annet sted. Legen ga meg salve til å smøre på.

Til slutt fikk jeg tabletter av legen, men de er visst svært hardbare mot levra osv, så jeg måtte kommer på sjekk og ta prøver etter noen uker.

Skrevet

helvete... ser lignende ut det utslettet jeg fikk i dag :sur:

får ringe legen i morgen og høre...

Skrevet

Eg har hatt ringorm etpar ganga. pga av at eg har hest i en stall med masse utskiftinga av hestar, og da dukka ofte ringorm opp..

Trenge berre å smørre med soppdrepande krem, så går det som regel over.

Ringorm e heilt harmlaust, men kan sjå litt ekkelt ut.

Skrevet

ringorm var det ikke men mest sannsynlig en reaksjon på penicillinet jeg har gått på... men så snodig utslett da :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...