Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jeg er enslig forsørger, har ikke vært heldig med menn. Venner og familie er ofte opptatt med sitt - så meg og barnet blir ofte gående alene. Sliter litt på meg, og føler meg ofte ensom. Var det slik livet skulle bli liksom? Lurer på om det er noen som er / har vært i samme situasjon og som kanskje kan fortelle litt om sine erfaringer. Menn har jeg forøvrig gitt opp;)
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Ta deg en tur innom Aleneforeldreforeningen. De har et forum hvor det er mulig å bli kjent med andre. Er selv aleneforsørger. Da ungene var små så hadde jeg knapt tid til menn. Opparbeidet meg et nettverk via ungene. Det var andre aleneforeldre. Jeg traff de i barnehagen og på lekeplassen. Ungene våre ble venner. Vi hadde hverandres unger til overnatting. Hjalp hverandre og gjorde ting i sammen, med og uten barn.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Ta deg en tur innom Aleneforeldreforeningen. De har et forum hvor det er mulig å bli kjent med andre. Er selv aleneforsørger. Da ungene var små så hadde jeg knapt tid til menn. Opparbeidet meg et nettverk via ungene. Det var andre aleneforeldre. Jeg traff de i barnehagen og på lekeplassen. Ungene våre ble venner. Vi hadde hverandres unger til overnatting. Hjalp hverandre og gjorde ting i sammen, med og uten barn. ← Kjempefint det, men her hvor jeg bor/ og i barnehagen er det faktisk ingen alene forsørgere å treffe.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Hva med å prøve å finne deg en fast passepike som du stoler på, og så melder du deg på et hobbykurs eller noe. Få deg en aktivitet på kvelden. Høres ut som om du har et sterkt ønske om voksenkontakt utenfor jobb. Er selv ikke alene, men skal nå i en uke være alene med to barn. Det er stress og jeg rekker ikke å jobbe fulle dager (lang reisevei).. Det er bare for noen dager, men jeg tenker på dere som er alene - det er tøft!
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Jeg hadde behov for to ting da ungene var mindre. En var alenetid og noen venninner å være i sammen med/gå ut med. Minst like viktig var å kunne gjøre noe sammen med andre voksne og barn. Søndagsturer i skogen alene med barn er ikke like morsomt. Kontaktannonse i avisa, på nett, på Aleneforeningens forum er da en ypperlig måte å bli kjent med andre aleneforsørgere. Du er garantert ikke alene om å føle deg ensom.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Hei:) Takker for svar, det ordner seg sikkert:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå