Gå til innhold

Hvorfor silikon?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Jeg bare lurte på hvorfor jenter tar silikon? Er det fordi dere ikke har noe fra før, eller er dere overfokuserte på pupper? Hva er det som gjør at dere frivillig ønsker å operere kroppen deres og utsette dere for plagene og komplikasjonene det kan medføre? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja akkurat det lurer jeg også på :overrasket: !

Har en søster og en venninne som har det. Søsteren min vet jeg ikke hvorfor gjorde det, men venninnen min hadde skikkelig "myggestikk" pupper så det var nok derfor... Men etter min mening er pupper bare i veien.

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

He,he, pupper er jo greit å ha for oss kvinner, og jeg kan forstå de som er helt flate, for de handler det nok om å føle seg kvinnelig. Men jeg forstår ikke de som faktisk har litt / mye fra før, og så velger å legge seg under kniven og bruker en drøss med penger på det.

Er det for å tiltrekke seg menn? Men er de mennene man da tiltrekker noe å samle på? Det er vel ikke str på puppene som teller i det lang løp når utfordringene står i kø........

Jeg synes det er trist å se normale, søte jenter legge seg under kniven bare for å ha silikonpupper, som uansett ikke ser like bra ut som normale. Er det virkelig en slik verden vi ønsker å leve i?

Jeg synes det er super tragisk.

Hilsen "all natural" :)

Skrevet

Nå kan jo jeg svare for meg selv da, men jeg høres ut som jeg er midt i målgruppen deres..Og det er tydelig at dere ikke har peiling.. Det finnes sikkert noen som gjør det for å tiltrekke seg menn, men de fleste gjør det nok for å få det ok med seg selv.. Husk at det er de færreste legger inn 500 gram og blir sånne "silikonbabes"

Jeg gjorde det fordi jeg hadde gått ned 20 kg i vekt. Puppene mine bare hang og slang, og det er ikke noe kult når du bare er 20 år. Alle guttene trodde jo at jeg hadde gigapupper, for jeg måtte jo ha ganske store bh'er for å ha all huden min oppi, så det så jo ut som at jeg hadde pupper.. Men jeg visste jo at jeg ikke hadde...

Så jeg la inn silikon og tok brystløft for å føle meg bedre. Det er ikke noe med å gjøre seg populær for gutta. Jeg har en samboer som elsker meg akkurat slik jeg er. Men når du omtrent griner når du må ta av deg på overkroppen så har du det ikke godt med deg selv.. Jeg kunne sikkert ha gått til psykolog, men jeg visste at det var puppene som var problemet.. Så jeg angrer ikke et sekund på operasjonen. Nå har jeg pupper som står til resten av kroppen, og jeg gleder meg for første gang på lenge til sommeren :)

Skrevet
Nå kan jo jeg svare for meg selv da, men jeg høres ut som jeg er midt i målgruppen deres..Og det er tydelig at dere ikke har peiling.. Det finnes sikkert noen som gjør det for å tiltrekke seg menn, men de fleste gjør det nok for å få det ok med seg selv.. Husk at det er de færreste legger inn 500 gram og blir sånne "silikonbabes"

Jeg gjorde det fordi jeg hadde gått ned 20 kg i vekt. Puppene mine bare hang og slang, og det er ikke noe kult når du bare er 20 år.  Alle guttene trodde jo at jeg hadde gigapupper, for jeg måtte jo ha ganske store bh'er for å ha all huden min oppi, så det så jo ut som at jeg hadde pupper.. Men jeg visste jo at jeg ikke hadde...

Så jeg la inn silikon og tok brystløft  for å føle meg bedre. Det er ikke noe med å gjøre seg populær for gutta. Jeg har en samboer som elsker meg akkurat slik jeg er. Men når du omtrent griner når du må ta av deg på overkroppen så har du det ikke godt med deg selv.. Jeg kunne sikkert ha gått til psykolog, men jeg visste at det var puppene som var problemet.. Så jeg angrer ikke et sekund på operasjonen.  Nå har jeg pupper som står til resten av kroppen, og jeg gleder meg for første gang på lenge til sommeren :)

Fikk du dette dekket av staten?

Trodde ikke at det ble så mye løs hud av å gå ned kun 20 kg... Anyway, gratulerer med vekttap og "nye" pupper!

Skrevet

Jeg betalte av egen lomme jeg, var verdt hver ei krone..

Om 20 kg er masse kommer jo an fra person til person. Fra størrelse 42 til størrelse 34/36 er ganske mye da, men det var egentlig bare puppene som bar preg av slankinga. Men det er vanskelig å glede seg over sin nye kropp når puppene plutselig er borte, tror det er det som er vanskelig å forstå for mange..

Men nå er det jo ikke noe problem lengre :)

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Til Aylana: Jeg kan forstå når det er slike situasjoner, og man moderer seg. Det jeg ikke kan forstå er jenter som har helt vanlig pupper, og ser helt fint ut, men som velger å legge seg under kniven bare for å ha store bryster som ser ut som om de skal sprekke når som helst. Som alltid har vært slank og normal, som har pupper men likevel operer.

Har man gått ned masse i vekt er det klart det blir mye overflødig hud, og at man ønsker å fjerne den forstår. Det står respekt av å ha tatt ansvar for sin egen helse og klart en slik vektreduksjon ( selv om jeg kanskje synes str 34/36 er på grensen...)

Nå aner jeg ikke helt hvor mye disse gramene det snakkes om egentlig utgjør, så det sier meg ikke så mye siden jeg aldri har vært i nærheten av å vurdere operasjon.

Det jeg bare ønsker å si til alle som har litt pupper, men kanskje ikke synes de er bra nok: vær fornøyd med den du er, det er ikke om å gjøre å ha så store som mulig, så lenge det er NOE der. Tenk også på evnt bivirkninger som kan oppstå, man kjenner ikke alle langtidseffektene av det enda.

Skrevet

Jeg har hatt mine silikoninnlegg i 14 år nå, uten et eneste problem eller bivirkninger. Har aldri angret på at jeg gjorde det, det var en ubeskrivelig lettelse å få pupper som passet til størrelsen på resten av kroppen min. Nå la jeg ikke inn mye, kun 180 g i hver pupp, men du verden som det fyllte ut de tomme "skinnposene" jeg hadde hengende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...