Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har begynt med p-ringen, og lurer på hvor langt inn i skjeden den egentlig skal. Jeg kjenner den hvis jeg kjenner et par cm opp i skjeden. Sitter den for langt ned? Noen gode tips for å sette den inn, jeg rota veldig synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Jeg bare dytter den inn også sitter den på plass.
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Jupp, spiller ingen rolle hvor langt du dytter den opp. Hos meg glir den ihvertfall helt inn av seg selv når jeg hjulpet den på vei.
Gjest beekeeper Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Hvordan i all verden er det med denne greien når dere har sex egentlig? Skjønner ikke helt hvordan det går seg til..
animelona Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Jeg merker ingenting og samboer synes ikke den er plagsom. Den er jo ganske myk og tøyelig og det samme er vaginaen så jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem for deg!
onyx Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Hvordan i all verden er det med denne greien når dere har sex egentlig? Skjønner ikke helt hvordan det går seg til.. ← Jeg bare tar den ut, det tar to sekunder.
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Tar den også ut. Noen ganger syns sambo det er kjempestas å henge den rundt penis og vifte litt rundt
Gjest beekeeper Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Tar den også ut. Noen ganger syns sambo det er kjempestas å henge den rundt penis og vifte litt rundt ←
flickan Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Hverken jeg eller sambo merker den utnder sex, ingen grunn til å ta den ut her....
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Tar den heller ikke ut når vi har sex, merker den så og aldri. Til ts: jeg syntes og at jeg kjente den i begynnelsen, men det gikk over etter noen timer, nå merker jeg den ikke.
Gjest Taxi Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 vet ikke helt hva jeg skal kalle han.... Men "han jeg har sex med for tia" synes det er kjempestas med ringen. "den ringen du bruker er genial da", sa han. Jeg: "kjenner du den?" han: "ja, jeg synes det er utrolig deilig jeg"
Amanlis Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 vet ikke helt hva jeg skal kalle han.... Men "han jeg har sex med for tia" synes det er kjempestas med ringen. "den ringen du bruker er genial da", sa han. Jeg: "kjenner du den?" han: "ja, jeg synes det er utrolig deilig jeg" ← Det sa legen til meg at kunne skje, altså at man får større nytelse.
Sympatia Skrevet 26. september 2006 #13 Skrevet 26. september 2006 Følte meg ikke trygg på å bruke den jeg, da jeg opplevde med Xen at den hekta seg på han!
Gjest niomi Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Hender vi har sex med den i, men både jeg og min samboer har opplevd smerter ifm. samleie når p-ringen har vært på plass. Så min kjære tar den ut ifm vorspielet. Kan jo være ute i en time i slengen, og så lenge puler vi ikke sammenhengende, altså!
flickan Skrevet 26. september 2006 #15 Skrevet 26. september 2006 Den kan da være ute i 3 timer sammenhengende uten at det gjør noe, så om den hekter seg fast på snoppen gjør det i utganspunktet ingenting sånn preventivt sett.. Fra pakningsvedlegget: "hvis ringen har vært ute av skjeden mindre enn 3 timer, er den preventive sikkerheten ikke redusert. Du bør sette inn ringen så snart som mulig og senest innen 3 timer." "...ringen kan ikke være utenfor skjeden i mer enn 3 timer for hver 24 timers periode."
Gjest gjesta Skrevet 27. september 2006 #16 Skrevet 27. september 2006 Eg brukte den i 2 år, og partnerane mine merka den aldri. men det som skjedde 2-3 gangar var at eg begynte å BLØ når eg hadde ringen i mens vi hadde sex. det va veeeeldig flaut og ubehagelig. trur ringen må ha blitt pressa opp mot livmormunnen og irritert eller etlanna.. så eg slutta med den..
Caramia Skrevet 27. september 2006 #17 Skrevet 27. september 2006 Jeg vet det er litt på siden av topic, men har noen av dere gått fra p-pille til p-ring, og isåfall er dere mer fornøyd med p-ringen??
flickan Skrevet 27. september 2006 #18 Skrevet 27. september 2006 Jeg vet det er litt på siden av topic, men har noen av dere gått fra p-pille til p-ring, og isåfall er dere mer fornøyd med p-ringen?? ← Jeg gjorde det og er superfornøyd. Synes det var slitsom tå huske på pilla hele tiden hvis jeg skulle bort, var sent på skolen, osv.. Hendte at jeg glemte å ta den om morgenen, og da måtte jeg liksom passe på å komme hjem før 19 for å rekke å ta den i tide... Jeg fikk nesten alltid småblødninger hvis jeg var bare litt sen med å ta den, så for meg er det helt ubeskivelig deilig å bare sette ringen inn og slippe å tenke mer på den før mobilen minner meg på den 3 uker senere.. Merker den ikke i det hele tatt, hverken til vanlig eller under sex.. Men hadde litt vondt i hodet og forferdelig humørsyk de første par-tre mnd. Det har imidlertid gått over og nå er det bare glede.
Caramia Skrevet 28. september 2006 #19 Skrevet 28. september 2006 Virker en p-ring også sånn som en p-pille, at du kan hoppe over mensen noen ganger? Eventuelt, kan man bare sette inn en ny ring da rett etter den gamle er tatt ut? Og hvilken konsistens er denne ringen? Er den så myk at den på en måte blir en del av skjeden? (kan ikke helt forestille meg hvordan man kan ha sex med den ringen inni skjeden)
flickan Skrevet 28. september 2006 #20 Skrevet 28. september 2006 P-ringen inneholder de samme hormonene som p-piller og kan i så måte brukes på samme måte. Man kan fint hoppe over mensen ved å sette inn en ny ring. Fordelen med p-ringen er at hormondosen er nesten halvert fordi den settes rett inn der den skal virke og trenger derfor ikke like stor dose som p-pillene. Mange opplever færre bivirkninger som følge av dette. Ulempen er at noen er mer utsatt for sopp, noe jeg personlig ikke har merket noe til. Konsistensen er som en gummiring. Elastisk, men kan ikke strekkes. For å sette dne inn må man klemme litt på den så den blir oval, og føres deretter inn som en tampong. Litt knotete de første gangene, men man får fort teken på det. Min mannlige lege sa at han ikke kunne skjønne at jenter ikke merket den, for den ser stor og ubehagelig ut. Men han hadde kun hatt to pasienter som ikke var fornøyd med den, og han hadde gitt den til over hundre. Alle andre var strålende fornøyd. På mange måter er den sikrere enn p-piller fordi mange jenter "slurver" litt med pillene. Husker man imidlertid ALLTID pillen innnen tida, er de like sikre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå