Gjest Cosmic Girl Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 (endret) Til dere som har sluttet på p-pillen; Hvor lang tid tok det fra dere sluttet til første mens kom? Og hvordan var den i forhold til det dere var vant til mens dere fortsatt tok pillen? Endret 25. september 2006 av Cosmic Girl
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Lenge siden jeg sluttet, så jeg husker ikke helt. Men jeg mener at i løpet av et års tid hadde jeg et par runder med svart gørr, og en eller 2 "ordentlige" mens. Kraftigere (har jo livmorslimhinne når pillene ikke tar knekken på den), og litt vondere iblandt.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Jeg slutter på pilla i morgen så dette var litt interresant. *følge med*
Nasseline Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Det tok ca 1 mnd fra jeg sluttet på pillen før jeg fikk ordentlig mens
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Den kommer vel et par dager etter siste "aktive" pille, som vanlig. Kroppen vet ikke at det kommer til å være siste pille.
Sympatia Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Siden jeg hadde en ukes avbrekk i måneden med p-piller så kom første mens som den skulle etter jeg sluttet med pillen, og no er menstrasjonen min vondere enn før, men jeg vil ikke si at jeg blør mer enn før. Skulle gjerne fortsatt på p-pillen så jeg slapp disse smertene, og det er jo enklere å utsette menstrasjon da, men måtte slutte pga av at jeg har høg blodpropptendens, og da er ikke østrogen så bra!
Gjest gjesta Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 min første kom etter 6 veker, da va det heilt vanlig mens og..
La Luna Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Tok brettet helt ut, mensen kom som vanlig, begynte ikke på nytt brett igjen så eggløsninga kom to uker etter mens, og vanlig mens to uker etter der igjen. Var helt i rute med en gang med andre ord. Fikk sterkere og lengre blødninger og veldig vondt, akkurat som det var før jeg begynte på pilla.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Begynner å bli lei av å vente på første "vanlige" mens etter pilleslutt. Det er nå 36 dager siden første dag av siste "pille-mens" og enda ingen vanlig mens. Hvor lenge bør en vente før en kan bekymre seg? Vet at det er vanlig at det er litt rotete etter pilleslutt, men jeg hadde helt stabil syklus før jeg begynte på pillene, så dette er veldig nytt for meg.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Det tok meg 5 uker. Jeg var hos legen til GU rett før siste pille bla for å sjekke alt i forb. med at vi planlegger barn, og hun ba meg komme tilbake om den ikke var kommet etter 6 måneder. Lizbet ii
Gjest Cosmic Girl Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Takk for mange svar! Tydelig at dette er veldig individuelt. Jeg har alltid sett for meg at kroppen ville bli "normal" igjen med en gang jeg sluttet på pillen, men det var tydeligvis litt naivt tenkt. Begynner å bli lei av å vente på første "vanlige" mens etter pilleslutt. Det er nå 36 dager siden første dag av siste "pille-mens" og enda ingen vanlig mens. Hvor lenge bør en vente før en kan bekymre seg? Vet at det er vanlig at det er litt rotete etter pilleslutt, men jeg hadde helt stabil syklus før jeg begynte på pillene, så dette er veldig nytt for meg. ← Sprøtt. Jeg er også på dag 36 siden første dag av siste pille-mens i dag. Grrr! Venter og venter, men ingen ting kommer. Har i mellomtiden tatt 3 graviditetstester før fester, fordi jeg jo ikke vil drikke hvis det viser seg at jeg er gravid. Skal til GU til uken for vanlig 3-års kontroll. Kan høre med legen hvordan dette er, og hvor lenge man bør vente før man evnt kontakter lege, og skrive ned svaret her til deg som lurer.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Skal til GU til uken for vanlig 3-års kontroll. Kan høre med legen hvordan dette er, og hvor lenge man bør vente før man evnt kontakter lege, og skrive ned svaret her til deg som lurer. ← Det hadde vært kjempe fint. Og det var ikke meningen å kuppe tråden, men det var så likt problem at jeg tok sjansen (Og jeg har også brukt noen tester før fester...)
Gjest Cosmic Girl Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 Det hadde vært kjempe fint. Og det var ikke meningen å kuppe tråden, men det var så likt problem at jeg tok sjansen (Og jeg har også brukt noen tester før fester...) ← Ikke noe problem! Vi er jo i akkurat samme situasjon, og jeg lurer på det samme . Synes det er rart å ikke ha fått mensen enda, og jeg er ikke akkurat så veldig tålmodig av meg. Nå vil jeg lage barn, og for å gjøre det, må jeg jo få EL først. Hvor blir den av?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Time hos GU gikk greit. Legen kunne ikke gi noe fasit-svar på hvor lang tid det kunne ta for systemet å stabilisere seg, men det kunne ta lang tid. Dette var også individuelt; hos noen går det tilbake til normalen med en gang, mens andre trenger tid. Et alternativ, var å få utskrevet en resept på de pillene man bruker når man skal utsette mensen. Disse kunne visst også sette i gang en mens. Ved å trigge systemet på den måte, kunne det hende at kroppen gikk tilbake til det normale igjen. Men legen kunne ikke garantere noe. Det er visst bare å smøre seg med tålmodighet. Skulle ringe om noen måneder dersom ting ikke ble noe bedre innen den tid.
Malama Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 36 dager er ikke overraskende lenge å vente, så jeg ville smurt meg med tolmodighet noe lenger før primolut ble aktuelt Da jeg sluttet gikk det 33 dager etter site pillemens til neste mens. Denne kom ette en syklus uten eggløsning, og oppførte seg omtrent som en pillemens. I det hele tatt fikk jeg ikke eggløsning før 7 måneder etter pilleslutt jeg da, så jeg hadde mange slike blødninger som føltes omtrent som pillemens, med meget varierende avstand mellom dem (33,32,78,21 er lengden på de fire første syklusene, og i ettetid har det stort sett vært en måned eller to måneder mellom, litt varierende, men jeg har i det miste stort sett alltid eggløsning nå da, så da er det litt lettere å beregne, etter at den har kommet i alle fall) Det er meget individuelt hvor for dette går, men i snitt tar det 3-6 måneder å fp kroppen tilbake i "normal gjenge" etter p-pilleslutt. så ikke bekymre seg etter 36 dager, det ordner seg nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå