Gå til innhold

Finnes det regler for hva forloverene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg som forlover ha på meg den kjolen jeg vil. Eller er det noe jeg bør kjøpe sammen med bruden der hun bestemmer hvordan den skal se ut?

Og hvordan er det for gutta? Bør de ha matchende dresser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer vel. Du kan jo høre med bruden om hun har en mening om kjolen din :) Bruden vil vel helst at dere skal matche :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg brydde meg virkelig ikke om hva forloveren min gikk i, og skal bruden styre det bør bruden betale for kjolen også. For du kan jo da risikere å ende opp med en kjole du ikke ønsker å bruke igjen

Skrevet

Ja det var akuratt det jeg og tenkte. Men er det normalt at forloverene bruker svart kjole? Jeg liker meg jo best i svart... Bruden har en vanlig ivory farget brudekjole.

Skrevet

Det er slett ikke vanlig med svart i bryllup nei. Det vet du sikkert selv også. Men det er bedre du spør bruden selv.

Skrevet

Det er ikke vanlig at noen bruker svart kjole i bryllup.

Jeg var med forloveren min og kjøpte kjole, men det er fordi hun ville det selv.

(Vi er jo venninner!)

Kriteriene var at den ikke skulle være for dyr, den skulle kle henne, og hun skulle kunne bruke den til noe annet senere.

Skrevet

For meg er det veldig vanlig med svart kjole i bryllup, i de 3-4 bryllupene jeg har vært i så gikk veldig mange av gjestene i svarte kjoler. Helt normalt syns jeg!

Skrevet
For meg er det veldig vanlig med svart kjole i bryllup, i de 3-4 bryllupene jeg har vært i så gikk veldig mange av gjestene i svarte kjoler. Helt normalt syns jeg!

Slutter meg til denne. Det har vært flere med svart kjole både i vårt eget og i de andre bryllupene jeg har vært i.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt på meg sort kjole om jeg var forlover. Synes det er finest med lyse kjoler når en skal være forlover

Skrevet

Enig. Kan bli for stor kontrast mellom brud og hennes hjelper. Dessuten er svart guttenes farge i bryllup, syns nå jeg, da... :)

Forloverens kjole bør harmonere mest mulig med brudens, både i stil og farger. Man skal jo bl.a. ta masse bilder sammen! Derfor er det ganske naturlig at bruden er med sin forlover på "kjolejakt".

Skrevet
Enig. Kan bli for stor kontrast mellom brud og hennes hjelper. Dessuten er svart guttenes farge i bryllup, syns nå jeg, da... :)

Forloverens kjole bør harmonere mest mulig med brudens, både i stil og farger. Man skal jo bl.a. ta masse bilder sammen! Derfor er det ganske naturlig at bruden er med sin forlover på "kjolejakt".

Masse bilder sammen?

Tror det er omtrent 10 bilder totalt av meg og min forlover.

Men det er jo sånn at mange så oss sammen inne i kirken da.

Syntes det viktigste var at hun følte seg pen.

Skrevet

Svarte kjoler i bryllup gjør da ingenting. Det er ikke begravelse alt som er svart...

Jeg legger meg ikke i hva forloveren min skal ha på seg. Hun har valgt å ha på seg en sort kjole med noe glittergreier i (har ikke sett den) og det er helt greit for meg.

Skrevet (endret)
Slutter meg til denne. Det har vært flere med svart kjole både i vårt eget og i de andre bryllupene jeg har vært i.

Jeg også har vært i MANGE brylluper til nå hvor det er ganske vanlig med svarte kjoler! :)

Tror det viktigste er at forloveren velger en nøytral farge som ikke står i kræsj med bruden, var nemlig i et bryllup hvor forloveren hadde på seg en KNALL blå kjole (og da mener jeg KNALL!) med blå øyenskygge og signaloransje leppestift?! Alle la mer merke til hvor grusom hun så ut enn hvor nydelig bruden var :ler:

Endret av kathjuli07
Skrevet

Var ikke en eneste en med svart kjole i mitt bryllup, og det til tross for at jeg ikke ville hverken nektet noen å gå i det, eller tenkt spesielt over det på dagen. (Men har jo sett bildene etterpå.)

Det vil vel si at alle våre gjester hadde samme oppfatning av at svart ikke er en farge man bruker på kjolen i bryllup? (Ingen hvite kjoler heller, men noen røde og knallrosa som jeg hadde blitt vist på forhånd. )

Skrevet
Tror det viktigste er at forloveren velger en nøytral farge som ikke står i kræsj med bruden, var nemlig i et bryllup hvor forloveren hadde på seg en KNALL blå kjole (og da mener jeg KNALL!) med blå øyenskygge og signaloransje leppestift?! Alle la mer merke til hvor grusom hun så ut enn hvor nydelig bruden var :ler:

:legrine::legrine::legrine:

Tja, det viktigste er vel at hun ser pen ut? (Og føler seg pen) Men litt hjelp til å finne en farge hun kler er nok ikke så dumt!

Skrevet

"Regelen" for hva forlovere kan og ikke kan ha på seg er egentlig den samme som for gjester. Denne regelen er det i dag mange som ikke bryr seg filla om. Regelen er basert på tradisjon og hva gamle tanter synes er riktig, og det er maaange her inne som er ekstremt uenig, både bruder og gjester.

Regelen er slik at en som gjest eller forlover følger kleskodeks som oppgitt på invitasjon, og at man som jente skal holde seg unna hvit kjole og sort kjole. I tilegg skal man helst ikke ha en for skrikete anntrekk, slik at man tar all oppmerksomhet, dette siste gjelder spesielt når man er forlover.

Når det er sagt så er det beste alltid å spørre bruden om hun har noen oppfattninger om hva hun hadde satt pris på at du hadde/ikke hadde på deg.

Fint om du kan velge et anntrekk som er pent vedesidenav henne, det er vel det viktigeste.

Skrevet (endret)

Jeg syns heller ikke det er noe i veien for at man går i sort kjole i bryllup, men hvis du skal være forlover så ville jeg kanskje hørt med bruden for sikkerthets skyld. Beder det enn at hun blir overrasket på selve bryllupsdagen ihvertfal.

Endret av Havfrua
Skrevet

Jeg kommer til å spandere kjole på min forlover.

Synes det er fint at vi matcher og så er det en fin gest å gi henne en pen kjole hun kan bruke seinere også.

Skrevet

Du går i akkurat den kjolen du selv ønsker, enten du er forlover eller ikke. unntaket er at man ikke går i hvit kjole. Disse bridezillaene kan få styre med alt av organisering av bryllupet, men ingen brud får bestemme hva jeg skal gå med!! Jeg vet selv hvilke farger og fasonger jeg passer til. Jeg ønsker å føle meg vel, og det gjør jeg hvis jeg går i svart kjole. Det er fint hvis man har noe farget tilbehør, så blir det heller jo ikke som i en begravelse.

Skrevet

Det er jo ikke snakk om å bestemme hva en forlover skal gå i, men heller å gi en hyggelig gest. En ny kjole er vel noe de fleste jenter setter pris på.

Og at den matcher bruden er vel ikke noen krise det heller.

tror nok ikke at "bridezillaene" her (som du så pent kaller oss) ville tvinge noen til å gå med en kjole de ikke likte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...