Gå til innhold

Hvor mange ganger har du flyttet og bodd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. flytting - til nabogata da jeg var 1 år, kjøpte større leilighet

2. flytting - enda ei gate lenger bort til et hus da jeg var 11?

(Greit å flytte så korte strekninger da vennene mine var i nærheten likevel.)

3. flytting - flyttet sammen kjæresten min

4. flytting - kjæresten og jeg flyttet i en større leilighet

5. flytting - kjæresten min og jeg kjøpte leilighet i sommer

- og her skal vi bo lenge.... Må vel røre på oss hvis vi etterhvert får unge/r, da det ikke er såå god plass her, men trives utmerket nå iallfall!

Har flyttet flere ganger de siste to årene, en resten av de 20 årene i livet mitt. De siste flyttingene har likevel godt veldig greit, da det først var supert å flytte sammen, kult å få en større leilighet, og tilslutt kjempebra å kjøpe leilighet sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 ganger, hvis jeg har fått med alle nå da(har da også utelatt noen "mellomstasjoner" hvor jeg/vi bodde bare i et par uker/måneder). Flyttet aldri som barn, så første flytting var da jeg var 17. Har bodd i 6 forskjellige kommuner som også lå i 6 ulike fylker, og 4 ulike byer/steder i utlandet i to ulike land.

Kommer til å flytte minst en gang til, antagelig flere. Er visst litt rastløs. :briller:

Skrevet

Jeg har flyttet 20 ganger på 40 år. De siste 5 ganger er her i Norge. Jeg har prøvd å telle med alle mellomstasjoner.

Nå har vi kjøpt huset hvor vi skal bli boende leeeenge!

Hilsen Trille

Skrevet

Har bodd 5 forskjellige plasser i Norge.

Jeg har flytta 10 ganger, så jeg har skifta bolig noen ganger de stedene jeg har bodd.

Nå blir det nok lenge til neste gang, er vel etablert her jeg bor :)

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo, Porsangmoen, Lakselv, Kvalsund, Hammerfest, Örnes, Moss, Oslo (igjen, denne gangen på egenhånd..), Sarpsborg, London, Bergen og tre steder på Akureyri..

Regner ikke med at det blir slutt med det nei.. (vil ihvertfall komme meg hjem til norge igjen..)

Skrevet

Flytta bare 1 gang mens jeg var liten (husker det ikke en gang).

Etter at jeg flytta hjemmefra som 16-åring har jeg flytta 8 ganger.

3 ganger i forbindelse med skole (hybler) og 5 ganger rundt om i Oslo (2 hybler og 2 leiligheter og 1 hus).

Nå skal jeg ikke flytte mer! Her skal jeg bo så lenge jeg kan.

Ble faktisk litt overraska over at jeg har flytta såpass mye jeg..

Gjest Missuganda
Skrevet

Jeg har bodd på 4 forskjellig steder og det beriker sjelen. :erter:

Skrevet

Wow, litt av et bereist folk her inne!

Jeg har flyttet 4 ganger - og kun 1 av gangene flyttet jeg ut fra Bergen og til Asker for å gå på skole.

Østlandet er et digg sted, og hadde ikke hatt noe imot å slå meg til ro der...(one for the books folkens! Bergenser som priser østlendiger! hehe..)

SSax

Gjest Embla s
Skrevet

Hm. telle telle; Jeg har flyttet 2 ganger med mine foreldre og 11 ganger på egen hånd. Noen ganger langt, har bodd i 4 ulike fylker, andre ganger kort.

Jeg syns det er flott å flytte :D Det gir en ypperlig anledning til å kaste/rydde, for ikke å snakke om spenningen ved å skulle gjøre seg kjent i nytt nabolag, og det å innrede en ny bolig. Seff er det slitsomt også, og det tar tid før man får bodd seg til i ny kåk, men allikevel spennende!

Ser desverre ut til at jeg blir boende her jeg bor nå lenge, så jeg får heller fornye leiligheten!

Gjest Étoile
Skrevet

Hmm... etter en liten opptelling kom jeg fram til at det ble ti ganger på mine 20 år...

Har bodd i København, London, Oslo, Stavanger og USA og når vi flytta var det stort sett fram og tilbake mellom steder, så vi flytta alltid langt avgårde. Vel, nå har jeg endt opp i Oslo på egenhånd og her blir jeg vel til jeg er ferdig med den utdannelsen jeg går på nå (2 1/2 år igjen), og så blir det vel ut i verden igjen tenker jeg! :D

Skrevet

Hmmm....altså, først Stavanger og deretter Sandnes, Kverneland, 3 ganger i Askim, 2 ganger på Nærbø,Sandnes og nå bor jeg på Klepp.

Har flytting i blodet kan man si, begynner å bli rastløs etterhvert..hehe

Skrevet

1. Fra barndomshjemmet til Levanger. Mamma og pappa skulle studere.

2. Tilbake til barndomshjemmet etter et år. Jeg var seks, så jeg husker ikke så mye da..

3. Flytta inn hos bestemor for å gå på videregående.

4. Flytta tilbake til barndomshjemmet neste sommer.

5. Flytta på studenthybel sammen med veninne.

6. Hjem igjen til sommeren (og vi flytta alle tingene våre, så det var virkelig flytting selv om det "bare" var hjem igjen).

7. Ny studenthybel sammen med veninna.

8. Flytta inn hos kjæresten

9. Flytta hjem igjen neste sommer (kontrakten gikk ut på kjæresten sin leilighet).

10. Flytta inn i leilighet sammen med kjæresten.

11. Flytta til ny leilighet, forrige huseier var en idiot.

12. Flytta i kollektiv med andre venner og x-kjæreste da det ble slutt.

13. Flytta ut fra kollektiv etter noen måneder, skjønnet at det ikke var så lurt å bo med x.

14. Huseier sa opp leieavtalen, dattra skulle overta leilighet vi boddei. Så jeg og venninna flytta i ny leilighet sammen med hver vår kjæreste (alle fire i samme leilighet).

15. Flytta inn i det huset vi bor i nå.

Vil ALDRI flytte mere, dersom det lar seg gjøre. Hater flytting og alt som har med det å gjøre.

Skrevet

Jeg har flyttet 10 ganger, har planer om å flytte en gang til men det blir den siste.....

Nå har jeg funnet plassen på jord og her blir jeg til noen sliter meg vekk herfra.... :wink:

Skrevet

Har flytta 12 ganger - og er nok ikke ferdig enda! Dette er ikke drømmehuset.

Egentlig ganske ok å flytte synes jeg - hvis man tar seg god tid og går grundig igjennom tingene sine og KVITTER SEG med det man ikke trenger mer.

Ingenting er så kjipt som å drasse rundt på gammelt rusk og prøve å plassere det i hus/leilighet.

GI TIL LOPPEMARKED/FRETEX eller KAST.

Benytt en flytteperiode til å rydde opp i sakene.

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, dersom jeg noen gang får overskudd av TID i en flytteperioden, så skal jeg virkelig gjøre det. (antar å få det når vi flytter herfra) Da jeg flytta sammen med min kjære ble det hele ordna svært fort, det var snakk om ordning av hybelbytte på studenthjemmet, som plutselig ordna seg uventet fort, en måned før vi venta det. Da vi flytta derfra og hit vi nå bor, ja så ordna dette med leilighet seg RASENDE fort. Vi hadde regna med å bruke noen uker på det, men det hele var i boks på ei uke...

Ja, når vi skal flytte herfra så trur jeg vi skal KJØPE noe, og da vet vi vel om det litt mer enn 1-2 uker før flyttedato, så da kan vi planlegge og bruke tid og rydde og kaste og ordne ja. Det skal bli deilig det!

Skrevet

skal vi se....

- nittedal

- Røros

- Tønsberg

- Tønsberg

- Larvik

- Tønsberg

- Oslo

- Tromsø

- Tromsø,

- Trondheim

- Oslo

- Oslo

- Oslo.

Før Røros er jeg usikker, vet vi bodde i Nittedal, men usikker på om vi bodde der helt frem til vi flyttet til Røros.

Så jeg vet altså at jeg har flyttet/ bodd 13 ganger/ steder.

Er ikke ferdig med å flytte på meg heller, og ingen vet hvor og når neste gang blir. Synes selve utflyttingen og nedpakkingen og bæringen er ett hærk, men resten er ok. Og jeg blir jo lei lett da, så da må man jo gjøre som hjertet begjærer! :)

Skrevet

Er 20 år, og har flytta 11 ganger. Har bodd i 7 forskjellige land, og føler vel at det ikke er like spennende nå som før. Var fælt da jeg var liten å reise fra vennene mine husker jeg, men idag ville jeg ikke vært erfaringene foruten.

Skrevet

Jag har flyttat sju gånger.

Har inga konkreta planer på att flytta det närmsta året, eller t o m de närmsta åren, men man vet ju aldrig...

• 20 år senere...
Skrevet

6 ganger.

Anonymkode: 1fb2b...8b8

Skrevet

Hva er poenget med å dra opp en 20 år gammel tråd?

Anonymkode: dfbba...a8b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...