Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Er det noen som vet hva grunnen til at man blir kvalm når man kjører bil?? Jeg har aldi blitt det før, men nå blir jeg kvalm bare jeg omtrent har satt meg i bilen... Når vi har kjørt i et halvt sekund, da er jeg kvalm...
Drua Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Kanskje det skjedde én gang først av naturlige årsaker som at du hadde spist noe, ble svimmel, bilsyk etc, og nå har du ubevisst begynt å forbinde bilkjøring med kvalme?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Er ikke sikker på om det er noen spesiell grunn til bilsykhet, men selv merker jeg at jeg blir kvalm i bil dersom jeg ikke føler at bilen har bakkekontakt, altså ofte i nye, stillgående biler på ny asfalt. Det finnes noe man kan feste under bilen som skal hjelpe mot bilsyke (husker ikke hva dette er, men vi brukte det på vår bil da jeg var liten).. bilsyketabletter funker opgså, evt å sørge for å se på veien, da får hele kroppen med seg at du er i bevegelse. unngå å lese blader for eksempel, så kanskje det blir bedre:)
Drua Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Her er litt info om reisesyke ihvertfall: http://www.lommelegen.no/art/art2184.asp
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Kanskje det skjedde én gang først av naturlige årsaker som at du hadde spist noe, ble svimmel, bilsyk etc, og nå har du ubevisst begynt å forbinde bilkjøring med kvalme? ← Kanksje det.. Hmmm.. Men det føles ut som om det kommer sånn uten at jeg tenker på det. Men det kan jo ligge i underbevisstheten min.
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Tusen takk for alle svarene.. Men det jeg syntes var så rart, er at det bare plutselig begynte.. Men det er vel sånt som kan skje!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå