Gå til innhold

Løft av øyelokk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanskelig å få dekket operasjon av øvre øyelokk? Jeg er i begynnelsen av 30-årene, og syns de henger så fælt :( Hindrer ikke synet, men kjennes tungt ut oppe på øynene (blir vel kanskje en anelse "mørkere" når de henger, men jeg føler at jeg ser godt uansett). De henger sånn halveis ut på øyevippene på den ene siden.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestingeling
Skrevet

oppsøk en spesialist da.

han kan anslå sånn cirka når du får dekket det. så hvis han sier at det tar 5 år til kan du vurdere om du vil punge ut selv eller vente.

Skrevet

Dette vet jeg alt om!! Tok samme operasjon nå i sommer. :)

Jeg fikk henvisning av min fastlege til å gå på Oslo Øyelegesenter. Det stod på henvisningen at jeg skulle dit pga tunge øyelokk. Legen min fnyste av meg, men jeg ville gjerne for å se om jeg kunne få det dekket. Fikk nemlig anbefaling av en bekjent.

Jeg hadde ikke kjempetunge øyelokk og mange synes nok at jeg var "rar" som tok denne operasjonen.

Uansett.. jeg var hos øyelege hvor de fant ut at det faktisk gikk utover synsfeltet mitt, samt at jeg løftet pannen hele tiden og ble sliten av det.

Fikk OK og satte opp time til operasjon. Fikk den 2 mnd etterpå....

Alt gikk strålende... Og jeg er super fornøyd med resultatet!! :)

Skrevet

Takker for svar :)

Jeg har heller ikke kjempe tunge øyelokk, men kjenner at jeg begynner å heve på brynene og panna for å løfte, så de bør vel fikses i løpet av ti år ;) Kan man gå rett til spesialist eller øyelege? eller MÅ man ha henvisning fra fastlege først? Jeg vet bare at det pleier å være øyeleger på brillebutikkene her..

Skal til fastlege i neste uke, men har mega-legeskrekk, så jeg gruuuer meg til å spørre :overrasket:

Skrevet

Øyelokk løfteren her igjen...

Jeg fikk beskjed fra Oslo øyelege senter at jeg måtte ha henvisning fra fastlege med teksten tunge øyelokk. Når jeg hadde det gikk alt veldig bra.

De er kjempeflinke på Oslo Øyelegesenter og jeg har nå sendt mamma dit:-)

Jeg er også passert 30 og synes at det ble værre fra slutten av 20 årene. Legen som opererte meg mente at dette ville holde i 20 år!

Spør legen.. si at du har fått beskjed av Øyelegesenteret og få en slik henvisning...

Lykke til!

Skrevet

Hei

Nå er det halvannet år siden jeg tok operasjonen, og da var jeg rett over 30. Andre så ikke at jeg hadde tunge øyelokk, og fastlegen min tittet rart på meg da jeg ba om henvisning.

Følte heller ikke at synet var spesielt dårlig, men jeg var ofte sliten i hodet pga pannerynking.

Fikk i allefall time hos en spesialist som vurderte meg. Dette fikk jeg etter 1 uke, benyttet meg av fritt sykehusvalg. Han mente det fint kunne rettes en del på.

Fikk operasjonen 14 dager etter det igjen. Og for en forskjell jeg merker. Jeg hadde nemlig veldig begrenset sidesyn viste det seg, for nå ser jeg mye mer enn før :) Og hodepinen er forsvunnet den.

Andre sier de ikke ser forskjell på meg nå og før, men om jeg viser dem bilde så gjør de det. Ingen ser at jeg er operert uten at de sjekker nøye etter. Det er sydd utrolig pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...