Gå til innhold

Shaping - trening i Bergen


Sarah Salamander :-)

Anbefalte innlegg

Akkurat begynt på Shaping treningssenter i Bergen. www.shaping.no og lurer på om det er andre som går der / har gått der som kan fortelle meg om erfaringer/resultater.

Håper på noen svar!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har trent på Shaping siden august i fjor og har vært kjempefornøyd! Synes de er veldig flinke til å følge opp og til å veilede under selve treningen (passe på at man ikke gjør øvelsene feil osv). Hvis du er skikkelig flink til å følge opp med kostholdet er det garantert at det vil gi resultater! Den første måneden jeg trente der minsket jeg blant annet 6cm i omkrets rundt livet!

Et godt tips er å gå til innskaffelse av en pulsklokke i og med at det da blir mye lettere å passe på at pulsen ikke blir for høy (hvis det skjer forbrenner du nemlig muskelvev i stedet for fett).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her med puls (som ikke skal være for høy eller for lav) under treningsøktene på Shaping blir individuelt tilpasset under de månedlige kroppsmålingene, og jeg vet ikke om det finnes noen felles maksgrense som gjelder for alle.

(Kroppsmåling går ut på at fettprosenten blir målt og at man får en veiledning i forhold til hvordan kostholdet skal settes sammen...litt vanskelig å forklare i grunn ;) ) Også bør jeg jo si at de dagene man trener Shaping har man et litt spesielt opplegg med kostholdet, noe som gjør at man trener på nesten tom mage (for å tvinge kroppen til å ta av det den har lagret) og det kan jo være at det er defor man kan komme til å brenne av muskelmassen hvis pulsen blir for høy. De er veeeeldig nøye på å følge opp det her, og man blir stadig minnet på at man må ha en måling hver måned og at man skal spise ofte nok de andre dagene (minst hver tredje time).

Man får også satt opp et eget program med ulike øvelser man skal gjøre på grunnlag av hvor på kroppen man trenger å "brenne vekk" mest fett. I mitt program er det for eksempel satt opp at jeg skal trene med en høyere puls under de øvelsene som går på de skrå magemusklene, mens pulsen skal være lavere under andre øvelser. Det høres kanskje helt utrolig ut MEN det funker!

hehe, bare man følger det opp og ikke tar for lange pauser i treningen da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tita Bergen

Kjenner noen til om Shaping er lagt ned? tlf.nr fins ikke lenger og nettside sier takk for interessen - vi har stengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bolledeig

Shaping er historie ja, i hvertfall i Bergen. Snodigere treningskonsept er det lenge siden jeg har sett.... Resirkulering av gamle myter som at lav puls gir høyere fettforbrenning og at måltidsfrekvens øker forbrenningen etc. Det eneste er vel at det var et gym bare for kvinner, og det var jo ikke verdens dummeste konsept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

trente på shaping i over 1 år, det funkte kjempe bra på meg :) Har aldri følt meg bedre og sett bedre ut, så eg syns det er kjempe trist at de har lagt ned. Ville begynne der igjen etter graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Jeg vet at noen shaping kunder begynte å trene på Sissels trening og trivsel eller Xanadu. Der fikk de tilbud om x antall personlig oppfølging. men dette gjald rett etter Shaping stengte. Tror ikke de har dette tilbudet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest s.strømme
trente på shaping i over 1 år, det funkte kjempe bra på meg :) Har aldri følt meg bedre og sett bedre ut, så eg syns det er kjempe trist at de har lagt ned. Ville begynne der igjen etter graviditeten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest

Hei!

Shaping har startet opp igjen i C. Sundtsgt. 51 i Bergen Sentrum. Tlf.: 55 23 45 00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Monika_*
Hei!

Shaping har startet opp igjen i C. Sundtsgt. 51 i Bergen Sentrum. Tlf.: 55 23 45 00.

Kommer det ny hjemmeside med mer info snart? Priser og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest

shaping har åpnet igjen på kløverhuset!

shapingis.no

lurer på å melde meg på, noen som vet noe om priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
shaping har åpnet igjen på kløverhuset!

shapingis.no

lurer på å melde meg på, noen som vet noe om priser?

Jeg trente på Shaping når det låg på Danmarksplass og var kjempe fornøyd! Prisen pr. måned har økt en del nå, tror det var 617,- pr. måned med bindingstid. Det var imidlertid en del som var forbedret i forhold til tidligere m. blant annet enda bedre oppfølging under timene.

Åpningstidene var også noe dårligere enn det har vært tidligere. Jeg foretrekker å trene om morgenen før arbeid, men det er p.t ikke satt opp noen time så tidlig på morgenen.

Vurderer likevel å melde meg inn igjen da jeg vet at det fungerer og gir resultater :tommel: Man får også mye bedre oppfølging enn man gjør på et vanlig trenings senter :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Akkurat begynt på Shaping treningssenter i Bergen. www.shaping.no og lurer på om det er andre som går der / har gått der som kan fortelle meg om erfaringer/resultater.

Håper på noen svar!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_May_*

Hei!

Jeg har gått på shaping. Den er perfekt for de som vil slanke seg og for de som har lette ledd smerter eller mild revmatisme. Jeg gikk flere kg ned på 1 måned, men man må følge spiseråd man får der. Jeg hadde også hofte smerter som forsvant etter treningen der. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...