Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Er det flere i etableringsfasen som er på leiemarkedet og som ikke får kjøpe leilighet med det første? Er en del ting som må på plass før det blir aktuelt, først og fremst en jobb for den ene av oss. Grunnen til at jeg spør er rett og slett at jeg synest ALLE kjøper, store flotte leiligheter eller hus, og lurer på om det finnes flere av oss. Joda, det er litt sårt, må innrømme det, men det vil vel ordne seg for oss og en gang.
liv Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Ja vi leier.. og vi betaler alt for mye i leie. Blir vanskelig å legge av egenkapital med husleie på nesten 9000 i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Vi leier hus - et ganske stort og veldig koselig hus med fin, landlig beliggenhet like utenfor en stor by. Betaler 4 500 i måneden i leie, så vi synes vi er heldige. Det er faktisk så det nesten ikke frister å kjøpe; om vi skulle hatt noe liknende i tilsvarende område ville vi måttet låne nærmere 2 mill, og så stort lån får vi ikke med våre inntekter. På den annen side blir det fint å få noe eget en dag.
Xora Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jeg leier kjellerleilighet i en enebolig. Kjøpte hus med min X og vet hvilke utgifter å eie medfører. Skulle jeg kjøpt noe i området her jeg bor hadde jeg måttet ut med 1,5 mill i lån. Bor greit med 5000,-inkl strøm jeg nå!
Krista83 Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Leier foreløpig, venter nå på at leiligheten vi har kjøpt skal bli ferdig... betaler 4500 pluss strøm for en sokkelleilighet litt utfor byen... Gleder meg til å flytte herfra og inn i noe som er bare mitt (og sambos)!
Gjest Rilokiley Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Vi leier. Betaler 7000 uten strøm, internett og tv.
Gjest Annbjørg Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Jeg leier, 4500 kr pr mnd+strøm. Jeg deler leilighet med broren min, så det blir jo litt billigere da...
Gjest loren Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Vi leier.. Er drittlei av de som bor i hovedleiligheten i huset, men det får være en annen sak.. =\ Betaler 7000 i mnd eks. strøm & internett... Får ikke stort nok lån når sambo er student..
Gjest _T.S_* Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Er veldig "glad" for å lese at det ikke er bare oss som leier. Når jeg besøker venner på "gamle" trakter så har de fleste flotte eneboliger, og jeg må innrømme jeg blir litt lei meg, vi leier en liten 2 roms. Men, det koster med leilighet / hus i Oslo og da er egenkapital en fordel å ha ja.
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Vi leier, men når leiligheten skal selges har vi lyst å kjøpe den da Nå betaler vi 8650 kr i måneden inkludert alt (garasjeplass, strøm osv), og jeg har regna med at det blir ikke så mye mer hvis vi kjøper denne/naboleilighetene for de prisene som de går for i disse dager Men jeg er student da, og akkurat nå er det deilig å ikke tenke på annet en lån fra Lånekassen
Gjest Tweek Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 (endret) Vi leier leilighet midt i sentrum for 5800 ink. internett. Betaler strøm utenom, men det er så lite (alltid varmt her så trenger ikke varme opp, liten varmtvannstank, og deler vaskemaskin/tørketrommel med nabo leiligheten) Vi deler jo på det, så blir jo mye billigere. Syntes det er greit så lenge Er jo bare 18, så har jo ikke råd til å kjøpe, har jo såvidt begynt å spare, hehe. Endret 25. september 2006 av Tweek
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Jeg har planer om å leie nå da å kjøpe blir for dyrt. Kommer til å leie et sted mellom 7 og 9 tusen regner jeg med, og jeg er alene om det.
Gjest Tweek Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 Det er masse penger for en person, i tillegg til andre utgifter!
Kelsey Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Vi leier også. Midt i Bergen sentrum betaler vi 6500 inkl. strøm for en romslig treroms. Så det er nesten så det ikke frister å kjøpe, for vi kommer aldri ned i de kostnadene pr. måned i dette strøket om vi skal kjøpe.
*Ariel* Skrevet 26. september 2006 #15 Skrevet 26. september 2006 Leier 85 kvm for 6200 ekskl. strøm. Dette er i Bergen sentrum. Elsker å ha gangavstand til jobb, tusle av gårde hver morgen. Har ikke sjanse til å kjøpe noe i dette området enda, må vel vinne i lotto først, eller vente til ungene flytter ut så vi trenger mindre plass. Kanskje hverdagen blir annerledes når gubben også får seg jobb om noen år.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 26. september 2006 #16 Skrevet 26. september 2006 Vi leier - men det er fordi jeg må se meg etter ny jobb til sommeren, og samboeren min er ferdig utdannet til våren. Vi vet ikke hvor vi ender opp, og har derfor ikke sett behovet for å kjøpe. Vi har imidlertid tenkt å kjøpe noe når vi får faste jobber.
Gjest Tweek Skrevet 26. september 2006 #17 Skrevet 26. september 2006 Alt blir å usikkert i begynnelsen. Vi må å bli ferdig med utdannelsen, og selv om vi har jobber, kan vi jo ikke jobbe 100 % Man må jo være ganske sikker når man skal kjøpe, at de er et man vil, og at man har økinomi til det
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #18 Skrevet 26. september 2006 Jeg kjøpte en to roms i siste liten. Har spart hundretusener på det.
Gjest Taxi Skrevet 26. september 2006 #19 Skrevet 26. september 2006 Jeg leier Holder på å skal kjøpe nå, men det er så vanskelig synes jeg... Få leiligheter om dagen, og folk er jo gææærne!!! (byr sykt mye for smååå leiligheter)
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2006 #20 Skrevet 26. september 2006 Leier enebolig, men det er bare til vi finner oss en annen enebolig med hage å kjøpe....Uten å gå konk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå