Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Hva syns du det er fint å pynte på gravene med nå om høsten? Når det er kjære familiemedlemmer som ligger der, og man har lyst til at det skal se ordentlig ut...... Hva syns du er fint? Har det noe å si om personen som ligger der ble gammel eller ung? Jeg skal ordne med to graver denne uken, min bestemors og min lillesøsters. Og så har jeg tenk å ha lyng, men jeg vet ikke helt...... Forslag?
Drua Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Jeg synes lyng er veldig pent jeg, liker fargen godt Nå kommer jo snøen om ikke lenge uansett, så det er kanskje ikke vits i å plante så mye nå, men lyngen tåler så vidt jeg vet litt frost ihvertfall. Aldersforskjell synes jeg ikke spiller noen rolle, men så tenker ikke jeg sånn at det er en person som ligger nedi jorda da, det er bare kroppen til personen. Ikke sikkert du forstår hva jeg mener, men det spiller jo ingen rolle, det er min tanke og vi må få lov til å ha ulike oppfatninger om det selvfølgelig.
Gjest Emera Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Nå har jeg bare graver for gamle mennesker å stelle. Og der planter jeg lyng. Til min bestemors grav fikk jeg datteren min til å male på en sten, som jeg lakkerte etterpå. Den ligger nå der så fin, med påmalt blomst og et lite vers forfattet av datteren min.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Krysantemum er et fint alternativ til lyng eller sammen med lyng. Den blomstrer helt til det blir vinter. Ellers så synes jeg det er koselig å bruke de fargene en vet at ens kjære var glade i. Det er en fin måte å vise omtanke på. Figurer, engler og nips på graver har jeg ingeting til overs for. Blomster og lys er det peneste, synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå