Gå til innhold

Gamle messenger


My

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg lasta ned den nye messengeren på pc'en min. Jeg vil gjerne slette den gamle versonen. Men når jeg prøver på det så sier dialogboksen: "Hvis du sletter dette programmet kan det føre til at andre programmer ikke virker" Hva betyr det? Er det bare humbug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er windows messenger - som ligger i pakka du får når du kjøper pc'n. Du trenger ikke slette den gamle messenger'n. Bare pass på at den ikke starter opp automatisk når du logger deg på/slår på pc'n. (ja det burde man vel gjøre uansett da....)

Hvis du skal slette program på pc'n må du gå på kontrollpanel og velge "slett/legg til program" men som sagt - windows messenger'n trenger du ikke slette. Den nye msn'en vil legge seg som "default" messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS du finner den under -legg til/fjern Win. komponent-.

Ta vekk haken for messenger. Men før du gjør det, må du ta

en -back up- av alle kontaktene dine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du SP2 kan du også sette innstilinger for hvilket program som skal startes. Jeg husker desverre ikke i hodet hvor du gjør dette. Kan sjekke når jeg kommer hjem til en PC med SP2 på. Eventuelt så er det sikkert noen andre her som vet hvor du finner innstillingene.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke oppstarts-oversikten jeg tenkte på. I SP2 så er det et bilde hvor du kan velge f.eks hvilken browser som skal være som standard, og om IE f.eks ikke skal kjøres osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OBS du finner den under -legg til/fjern Win. komponent-.

Ta vekk haken for messenger. Men før du gjør det, må du ta

en -back up- av alle kontaktene dine. ;)

Har skrevet et emne lenger nede om at jeg har dette problemet. Jeg har tatt vekk messenger-haken, men likevel starter gamle windows messenger automatisk... Jeg har også fjernet haken for at den skal startes automatisk når windows starter. Hjelper ikke en dritt!! Jeg blir logget av Live MSN støtt og stadig fordi den automatisk logger på den gamle. Dette problemet har jeg fått de siste ukene, selv om innstillingene har vært lik i et helt år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd det jeg sa? Det ER mulig å fjerne windows messenger helt ved å gjøre en endring i registry, men da må jeg eventuelt undersøke litt for å se om jeg finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den Set program access-tingen du mener så har jeg gjort det ja. Det funka i ett år, men nå hjelper det ikke lenger, så lever den sitt eget liv. Jeg har gjort det igjen nå, men det hjalp som sagt ikke en døyt.

Bortsett fra det forsto jeg lite av det du sa..=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet et emne lenger nede om at jeg har dette problemet. Jeg har tatt vekk messenger-haken, men likevel starter gamle windows messenger automatisk... Jeg har også fjernet haken for at den skal startes automatisk når windows starter. Hjelper ikke en dritt!! Jeg blir logget av Live MSN støtt og stadig fordi den automatisk logger på den gamle. Dette problemet har jeg fått de siste ukene, selv om innstillingene har vært lik i et helt år...

Da har du tydligvie ikke fått fjernet den gamle utgaven.

Prøv å gjenta fjerningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du tydligvie ikke fått fjernet den gamle utgaven.

Prøv å gjenta fjerningen.

Å fjerne den gamle utgaven (Windows Messenger 4.7) fullstendig er for det første ikke mulig sånn uten videre, så det kan jeg ikke. Men det går an å "fjerne" den fra lista over windows komponenter sånn at den i realiteten ikke skal starte/virke/være der.

Men det har jeg jo gjort fnørten ganger!!!! I følge maskina mi eksisterer ikke den her i det hele tatt, det er umulig for meg å finne MSN 4.7 på maskina. Men starte opp gjør den likevel...=S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøvd en gang til:

1. Installert Live Messenger på nytt. Hjelper ikke dette, gå til steg 2

2. Under program access defaults så kan du prøve å legge Windows Messenger til som standard program. Kjør dette en stund. Gå så til punkt 3

3. Sett så Live Messenger som standard.

Grunnen til at det har fungert før men ikke nå, kan f.eks være oppdateringer som har blitt installert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å fjerne Windows Messenger som ligger på maskina. Jeg har gjort det mange ganger.

Gjør følgende:

Trykk på Start

Velg KJØR

Skriv inn:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Trykk OK

Dette funker og er helt tryggt. Fikk tipset av en jeg kjenner som er dataekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...