Gå til innhold

Hvor skal vi reise neste gang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I løpet av våre to år sammen har jeg og mannen reist en del. Vi har vært i Roma, Paris, London og nå senest på Mauritius på bryllupsreise.

Vi begynner å bli litt reisesyke igjen, så med en gang vi har kjøpt ny leilighet skal vi se hva vi greier å skrape sammen av penger for å dra på en ny tur. Det blir type langhelg, ikke så veldig langt unna.

Noen tips til hvor vi kan dra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en weekend i Nice? Mulig å få ganske billig nå i oktober/november, og det er fortsatt rimelig varmt - ikke badetemperaturer antakelig, men deilig varm bris og fint å sitte ute på fortauskaféer etc. og ta seg en øl :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Hva med Øst-Europa? F.eks. Budapest, Dubrovnik, Praha

Skrevet
Hva med Øst-Europa? F.eks. Budapest, Dubrovnik, Praha

Jeg ville også anbefalt en av disse tre stedene. Litt annerledes enn de vanlige storbyene. Veldig sjarmerende, relativt rimelig og ikke så langt unna.

Skrevet

Vi var i praha midt på vinteren i fjor, og det var helt fantastisk til tross for 20 minusgrader hver dag. Må holde masse rundt hverandre for å holde varmen :sjarmor:;) Vi gjentar turen i februar og reiser til Riga. Østblokklandene er virkelig herlige, og BILLIG! Vi betalte 3000 for 2 pers i 5 dager. Fly tur/retur praha, + hotell i 4 netter. Vi bestilte fly og hotell hver for seg. =)

Skrevet

Hvorfor så mange småturer til nære byer.. Hva med å "spare opp" tid og penger og ta en "orntlig ferie"?

Småturer er fine de, men det er jo kjekt å variere litt.. Det var mitt tips.. :)

Skrevet

Hva med en langweekend i Athen? Etter å ha hørt både godt og vondt om byen fra øyhoppere i mange år, dro vi innom der på vei ut til Chios. Det ble ikke så lange besøket, men det gav mersmak! Trivelige mennesker, god mat, idylliske Plaka, Akropolis, Lycavittoshøyden... De gode sjoppingmulighetene fikk jeg ikke testet ut, så de får jeg ha til gode.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Østblokklandene er virkelig herlige, og BILLIG! Vi betalte 3000 for 2 pers i 5 dager. Fly tur/retur praha, + hotell i 4 netter. Vi bestilte fly og hotell hver for seg. =)

Vi reiste tidlig i august og betalte 1800,- tur/retur Praha + hotell i 4 netter. Vi bestilte også fly og hotell hver for seg.

Forhåpentligvis blir det en tur igjen neste år :)

Skrevet

Praha og Athen frister veldig,ja! Kanskje jeg skulle sjekke litt priser og slikt? Nå får jeg reisefeber med en gang! :hoppe:

Gjesten: Jo, jeg skjønner poenget ditt, det er kanskje bedre med en stor enn tre små, men jeg har lyst å reise ofte i stedet for å være borte så veldig lenge! Og så har jeg kun lang ferie på sommeren, har null mulighet til å "spare opp" tid, og da blir det vanskelig... Da er det bedre å ta et par langhelger i året og reise til storbyer i stedet. Vi var på Mauritius i sommer, på det man kan kalle en "skikkelig" ferie - 14 dager i ren luksus på fantastisk hotell - men jeg synes egentlig at de små avbrekkene i min travle hverdag gir meg mer, om du skjønner... Kanskje man kan få både og? ;)

Flere tips? Praha og Athen er absolutt i favorittsjiktet :-D

Skrevet

Jeg var i Krakow i sommer ogsåm det er absolutt å anbefale! =) jeg har vært andre steder enn østeuropa altså... :sjenert: Skrev litt mer om det i tråden om skoletur til polen...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Hva med en tur til Irland? Dublin for eksempel, det er jo blitt ganske populært i det siste.

De har jo også en del opplevelsesferier over langhelger, jeg har blant annet gått å sikla litt på hesteferie-tilbuda i Irland.

Ellers foreslår jeg Amsterdam (hvor jeg skal i høst) og Reykjavik (hvor jeg har veldig lyst å dra)

Skrevet

Jeg synes Tallinn kan være et godt alternativ til Praha. :-D For det første er det en mindre by, slik at man kan få sett det meste på en langhelg, og enda ha tid til å slappe litt av. For det andre synes jeg rett og slett Tallinn var en mye triveligere by enn Praha. Praha er riktignok litt mer imponerende mht. arkitektur o.l., men jeg synes absolutt Tallinn var mer sjarmerende, dessuten en smule mindre "turistifisert".

Et annet alternativ som kanskje ikke er fullt så vanlig som de ovennevnte, men absolutt å anbefale, er Zürich. Utrolig flott by!

Skrevet

Las Palmas. Romantisk. Varmt. Strender. Fortausrestauranter. God mat. Sjarmerende. God shopping. Ikke for stor.

Skrevet

Hva med Edinburgh? Det er en fin by. Fine borger og slikt innen rekkevidde, mannfolk i kilt, sekkepiper på hvert hjørne (ok, de fleste av dem hørtes ut som om de bare spilte noen helt tilfeldig toner akkurat som det falt dem inn, men det -var- jo litt sjarmerende).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...