Gå til innhold

Pescara i Italia


Gjest Frk. Grønn

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn

Jeg og samboeren min har bestemt oss for at neste sommers feriemål må bli Pescara på østkysten av Italia. Er det noen som har vært i dette området og kan fortelle litt om det? (Gjerne anbefalinger til hoteller, spisesteder og ting å oppleve)

Lurer også på hvordan prisene er i Italia i forhold til Norge, hvis noen kan si noe om det?

Edit: link

Endret av StineMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Leit at du ikke får svar. Kan heller ikke hjelpe deg som lokalkjent; har vært forbi på bilferie for noen år siden og faktisk sovet noen netter på en svært fredelig campingplass et-sted-i-nærheten men neimen om jeg husker annet enn deilig adriaterhavsvann, romantiske kvelder med stearinlys og rødvin foran teltet og Den Aller Største opplevelsen: vi smakte Spaghetti a la Scoglio (m/skjell og rød pesto) for første gang. Namm! Om prisnivået: Varierer veldig mye fra sted til sted, turisttetthet og sesong; italienere er forretningsmenn må vite. Generelt er nordItalia på norsk (+) nivå, midtItalia noe rimeligere og når du nærmer deg breddegradene til napoli og sørover begynner lommeboka virkelig å trives :) Husker ikke noe særlig om prisnivået der dere skal men erfaringsmessig tror jeg du havner på noe under norske priser. Husk at Italia ikke akkurat er det billigste landet å feriere i. Men det beste ;) Pizza og spaghetti er det absolutt rimeligste du kan spise, skal du ha middag (kjøtt/fisk med tilbehør) må du gjerne opp i priser som ofte overgår de norske. Men i dette deilige landet koster altså vinen mindre enn cola.. God tur, heldiggriser. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Tusen hjertelig takk for svar, Gjest!

Et vennepar av oss var i Roma i sommer, og det ligger jo bare 2,5t unna Pescara, og der hadde det vært like dyrt/dyrere enn i Norge. Det er jo en mye større by en Pescara, så det er jo ikke så rart om det er litt dyrere der.

Men uansett så skal vi være på ferie og kose oss, spise ute, drikke vin og oppleve ting. Så får ting koste det de koster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...