Gå til innhold

hjelp!Ikonene er kjemstore

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skjønner ikke hva msom har skjedd, men alt har blitt kjempestort og rart. Hvordan fikser jeg dette? Kna ikke data.. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper det å gå på "vis" og på "tekststørrelse" ?

Ikke at jeg kan noe som helst om data.... :sjenert:

Skrevet

Vet det skjedde noen ganger på vår stasjonære ved feil ved oppstart. Da tok jeg bare å slo den av og på igjen. Så ble alt helt fint.

Skrevet

Mulig du har forandret skjermoppløsningen?

Skrevet

Høyreklikk på skjermen/skrivebordet og gå inn på .. argh, husker ikke helt, sitter på mac nå, men på noe innstillinger, og gå på desktop/skjerm, og oppløsning og endre hertz. Litt avhengig av hvor ny og stor skjerm du har bør den vel tåle i hvert fall rundt 75 hz.

Skrevet
Høyreklikk på skjermen/skrivebordet og gå inn på .. argh, husker ikke helt, sitter på mac nå, men på noe innstillinger, og gå på desktop/skjerm, og oppløsning og endre hertz. Litt avhengig av hvor ny og stor skjerm du har bør den vel tåle i hvert fall rundt 75 hz.

Bare kom på at du ikke skal justere hertzen, men oppløsning/reslolution. Men det er inne i samme meny... Sorry:-)

Skrevet

Du må stille på oppløsningen :)

Jeg har mac så husker ikke helt hvordan det er nå.

Men hvis du har på 800*et tall jeg ikke husker blir det stor.

Normalt tror jeg er 1024* ett eler annet..

Det står automatisk.

Men du må gå in i innstillinger, og se på det der

• 2 uker senere...
Skrevet

Gammel tråd, men skriver et "svar" likevel.

Dette skjedde støtt og stadig her også! ALT ble kjempestort! Men så fant vi ut at det kom av at jeg slo på PC og lot den gå litt før jeg slo på skjermen. Min mann (som er den som styrer alt PC-greier her i huset) sa at han ikke hadde definert hvilken skjerm og oppløsning i forhold til maskina (eller noe).

Alt fungerte bra dersom vi bare slo på skjermen samtidig med maskina. Da fant den liksom ut av det selv.

Ikke rare svaret er jeg redd... :forvirret:

(Jeg forstår nå at jeg trenger et rundig kurs i dette greiene her ja... :sjenert: )

-M-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...