Gå til innhold

Dårlig råd - hva er BILLIG mat ??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

ØKONOMISKE MATINNKJØP

Jeg er plutselig i den situasjonen at rekningene kommer ramlende inn, bilen er på verksted - og jeg tjener rett og slett ikke nok !. hvis jeg bruker sparepenger så håper jeg å få betalt allt - men jeg kommer jo nesten til å sulte i hel - for det blir lite og ingeting til overs. :-?

Så nå må jeg til å kjøpe riktig mat - slik at jeg overlever uten at det koster for mye...

Heldigvis slanker jeg meg - så jeg trenger ikke spise så mye. Blir hovedsaklig frukt og slikt - men det er jo fryktelig dyrt.

Hva kan jeg kjøpe og spise som ikke koster mye og som man kan leve av? Det er sikkert andre enn meg som i perioder har hatt dårlig med penger og måttet leve billig på nesten ingenting. Jeg spiser ikke fisk (men den er sikkert dyr også).....

Gode råd mottas med takk ...i morgen må jeg ut og handle .....i mellomtiden får jeg spise egg ....det har jeg heldigvis i kjøleskapet *ler*.....

Kan man få utsatt betalingen av rekninger - f.eks strøm og veiavgift?

Andre råd for hvordan man kan overleve på nesten ingenting ? Stakkar hunden ....blir halv rasjon på han fremover ....så varer maten lenger ...

hilsen en sulten Virgo...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å utsette betalingen av regninger. De fleste er villige til å hjelpe en stakkars sjel om du ringer dem. Iallefall gjør kraftleverandøren vår det - uten renter.....eller du kan dele dem opp.

Vi er i akkurat samme situasjon nå, så det er ganske skralt i matskapet. Knekkebrød, syltetøy, frukt, supper, boksmat - alt sånt som har lang holdbarhet er fint. Ikke er det så dyrt heller - bortsett fra boksmaten da.

Så får man håpe på bedre tider neste måned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Stakkar hunden ....blir halv rasjon på han fremover ....så varer maten lenger

Selv du må leve på nudler, grøt og posesuppe i 2-3 uker så gir ikke det deg grunn til å sulte hunden din. Det er dyremishandling!!! :evil:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper alltid hundemat selv om vi har dårlig råd.....Men da bytter vi til MaxDog som vi kjøper på Rema1000. Bikkjene digger det så det spiller vel ingen rolle om det er bare "billigfòr" da. 99 kroner for 10 kg. Holder en måned for oss det. Det er feil å la dyrene lide selv om du har dårlig råd..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Det er feil å la dyrene lide selv om du har dårlig råd..... :-?

###### nå ble jeg skikkelig forbannent på Virgo!!!!

:frustrert:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av da Milla, det er ikke nødvendig å ta alt så bokstavlig. En hund har ikke vondt av å kutte ned på matrasjonene i en kort periode.

Et tips til å drøye hundemat er å kjøpe daggammel loff (den får du billig) - ikke grovt brød - og blande i maten til hunden. Hiv oppi rester og kjøp litt billigfor som du blander i.

For din egen del kan du jo spise brød og suppe eller havregrøt.

Eller snylt på foreldre :ler: .

Gå på 10 kroners marked og kjøp leverpostei, små pakker med karbonader o.l. Sois masse makaroni eller pasta ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Er man ansvarlig hundeeier skal hunden alltid gå først- det er ikke noe å diskutere engang.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ansvarlig hundeeier skal hunden alltid gå først- det er ikke noe å diskutere engang.

Ingen har vel påstått at noen er uansvarlig?

En lykkelig eier får en lykkelig hund og hunder er rovdyr som opprinnelig spiser en gang eller to i uka.

Spiller ingen rolle om matmengden blir redusert i korte perioder. Det er mye verre med for mye mat til en hund.

Men det var ikke dette tråden handlet om, så jeg kutter ut hundetemaet med dette innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Er enig med Milla her' date=' ikke kutt ned på hundematen... :sinna:[/quote']

Haddet jeg måtte velge mellom mat til meg selv og mat til Oscar hadde jeg søren ikke behøvd å tenke lenge. En hund er 100% avhengig av sin eier og det er eierens ansvar og sørge for mat- uansett!!!!!!!!! :kjempesinna:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - Hei - Hei ...ROLIG nå ...!!!!!!! :o

Her er det jammen fort å bli misforstått ja !!! Ro deg ned Milla !!!!! Hjelpe meg ..jeg er da ingen dyremishandler ! Hadde ikke regnet med at man kom til å ta det med å gi hunden halv rasjon bokstavlig ..(eller burde jo ha regnet med at noen sikkert kom til å gjøre det da :oops: ).....Nei ærlig talt da !

Faktisk er det slik at han ikke har vondt av å spise litt mindre enn han skal i følge posen.... Så jeg gir han aldri så mye ....og han tigger hos meg hele tiden likevel - så han får da mat i magen sin :ler: Men han får ikke Hill's og liknende lenger - det blir peddigre pal - noe jeg er svært fornøyd med - og han liker godt (og vennligst ikke lag tråden om til en "hva for bør hunden sopise" debatt....jeg ar svært godt inne i ddisse tingene og etter diverse slike dabatter på Canis ..er jeg lei) Han er fin i pelsen og sunn og frisk og i godt hold ! Og jeg elsker han over alt på denne jord - så vær så snill !

Grunnen til at jeg skrev det var jo at dersom jeg fikk gode måtråd til meg selv - så ville jeg jo få bedre råd til den også ..........men at det skulle bli tatt slik da :roll: hehehe så ta det med ro ....

Kan dere være snill å svare like ivrig på hva jeg kan kjøpe og ha i skapet - som dere var for å "redde" hunden min så blir jeg glad :wink:

skal i fremtiden prøve å ordlegge meg bedre ......håper dere tilgir min lille glipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at det er MYE bedre at hunden er litt tynn - enn at den er tykk! Fedme gir øket belasting på hjertet og benbyggning - og senket leve alder. Min rase er plaget av arvelig hjertefeil - og det er desto støre grunn til å passe litt på hvor mye den spiser.

Og bare så ingen misforstrår meg nå : Det betyr IKKE at man skal SULTE hunden altså ! Bare at man ikke gir den MER enn den skal ha - og at man forer etter aktivitetsnivået. Aktive hunder trenger mer for - og annet sammensatt for enn eldre hunder og familiehunder ...

Men nå sporet jeg av litt her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kjøp brødmel og bak brødet ditt selv.

- Drikk vann - det er det eneste du trenger.

- Posesuppe

- Nudler/Pasta

- Ris (i store pakninger - holder lenge - smaker bedre)

- Grønnsaker og frukt på "innvandrerbutikker" (vet ikke hva annet jeg skal kalle dem..?) dersom du har det i nabolaget - er mye billigere enn på "billigkjedene".

- Syltetøy i kilosbokser er billig og drøyt pålegg - om enn litt kjedelig. Makrell i tomat og min første leverpostei kan du også få billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Fiskeboller i hvit saus, posesuppe, nudler, følg med på tilbudsbrosjyrene som dumper ned i postkassen. Også må du huske på å være snill mot hunden din...............

Det er lurt å gå på rema 1000 og kjøpe inn. Dersom du har fryser er det billig å kjøpe inn pakninger som kan deles opp i mindre posjoner.

Lage saus selv i stedet for posesaus. Er du riktig heldig har du europris eller noe sånt, stikk innom og se hva du kan spare på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere å lage f.eks. tomatsuppe selv fremfor å kjøpe pose da...

Potet og purresuppe er både godt OG billig. Det samme er løksuppe.

Masse (mettende) godsaker kan lages av poteter.

Alt som kan spises med mye ris eller pasta og bare litt kjøtt e.l. blir ganske billig.

Havregryn med melk er billigere enn brødskiver med pålegg...

Alt som kan lages av KUN billige råvarer lønner seg.

Hvis du har litt krydder og sauser i skapet trenger jo ikke maten å bli kjedelig selv om den mangler de mest spennende råvarene...

Lykke til, la det gå litt sport i lage billigst mulig mat (og inviter deg selv på middag hos alle du kjenner... :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...