Melocoton Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Etter noen runder i høyet er jeg blitt skikkelig sår på innsiden av leppene. Det klør og jeg har mer utflod enn vanlig. Er nok soppinfeksjon. Hva bør jeg gjøre? Jeg er imot piller og ting fra legen. Det kjennes sårt ut, hele tiden..
Gjest Very Victoria Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Du er i mot "piller og ting fra legen". Jajamen, lykke til med en kronisk soppinfeksjon som ender med at du klør deg til blods og får hele kjønnsorganet ditt til å se ut som en blodig kjøttkake. Håper du ikke får syke barn noen gang, siden du er imot leger mener jeg. Hvis du har tenkt å oppføre deg som et normalt menneske så kan du gå til apoteket og kjøpe Canesten reseptfritt, men det skjer vel ikke?
Buster Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Du er i mot "piller og ting fra legen". Jajamen, lykke til med en kronisk soppinfeksjon som ender med at du klør deg til blods og får hele kjønnsorganet ditt til å se ut som en blodig kjøttkake. Håper du ikke får syke barn noen gang, siden du er imot leger mener jeg. Hvis du har tenkt å oppføre deg som et normalt menneske så kan du gå til apoteket og kjøpe Canesten reseptfritt, men det skjer vel ikke? ← Enig, veldig enig med innlegget over her ja. Skal du være imot det som kan hjelpe deg så må du ikke klage heller, sier ikke dette for å være slem med deg. Ser bare for meg at du knekker en fot men du velger å la den gri skjevt sammen hjemme på sofaen siden du ikke liker leger eller tabletter!
Melocoton Skrevet 24. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2006 Nei, nå får dere gi dere! Hva gjorde man i gamledager hvis man fikk sopp da? Jo, kjerringråd! Jeg husker en gang jeg brukte yoghurt naturell der nede og det hjalp. Men det har jeg ikke i kjøleskapet.. så jeg lurer på om det er noe annet jeg kan gjøre. Makan!
Melocoton Skrevet 24. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2006 Glem det, negative sjeler! Jeg fant det nå, les om dere tør! WOOOOOO det er ALTERNATIVT!!! FAAAARLIG!!! Soppinfeksjon: Dypp en tampong i yoghurt naturell og la den sitte i 3-4 timer. Bytt tampong og gjør det igjen om nødvendig. Du kan også vaske deg med yoghurt naturell i skrittet. Ha på mye så noe kommer opp i skjeden også. Lag et sittebad med kamille. Fyll i en bøtte og gjør dette 2-4 ganger i løpet av dagen. Eller sitt over og la det dampe. Smør på kanukaolje eller solhattekstrakt på det området hvor det er utbrudd. Så hold de negative holdningene deres for dere selv. Nå er det ut og lage dampbad!
Leo Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Jeg har hatt utallige soppinfeksjoner og har også prøvd alle mulige kjerringråd. Min erfaring er at ingen av dem virker når soppen først er etablert. Som forebyggende tiltak har imidlertid f.eks. yougurt en viss effekt. Hvis du ikke ønsker å bruke medikamenter i tradisjonell forstand, kan du kjøpe Vivag eller Ecovag vaginalkapsler på apoteket. De tilfører de samme bakteriene som finnes i bl.a. yougurt, men i mer konsentrert og letthåndterlig form.
Melocoton Skrevet 24. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2006 Takk! Skal undersøke de..
Gjest bente85 Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Hvis man skulle se neagtivt på det som står i apotekhyllene, så jammen meg om man skulle få smerter da. Det er bedre det, enn å utsette kroppen for ting som faktisk ikke er nødvendig, og kanskje ikke bra.
Gjest allium Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Nei, nå får dere gi dere! Hva gjorde man i gamledager hvis man fikk sopp da? Jo, kjerringråd! ← Og hva gjorde man i gamledager hvis man fikk kreft? Det var vel ikke så mye man kunne gjøre, annet enn å vente på å dø. Ville du gjort det idag også? Verden går heldigvis fremover, ihvertfall på noen punkter.
fargegla82 Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Ja fysj soppinfeksjon er et herk!gla canesten finnes jeg..men hadde vært enda bedre å vite ka jg skal gjøre for å slippe få det igjen og igjen.Kan soppen bli resistent mot canesten ved hyppig bruk?(månedlig,rundt mens)Forebygging mulig?har gått til innkjøp av melkesyrekapsler som d er nevnt lengre oppe og håper dt holder soppen borte neste mnd.
Melocoton Skrevet 26. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2006 Nå har jeg fulgt tampongrådet. En tampong i går morges og en på kvelden. Ingen tegn til hverken kløing eller sårhet. Jeg er ikke imot all medisin og sånn, men jeg mener det er en mulighet å tenke litt alternativt! Syns det er trist at mange tyr til medikamenter med en gang det er noe. Det tar jo ikke knekken på selve problemet. Ofte fjerner det bare symptomene og da er det høl i huet egentgig.
Leo Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Jeg har, som nevnt i ett tidligere innlegg i denne tråden, hatt underlivssopp et utall ganger. Nå er imidlertid problemet helt borte! Jeg har gjort følgende: - Sluttet med hormonprevensjon - Unngår å bruke såpe i noen form ved vask av underlivet - Bruker kun bomullstruser som vaskes på minimum 60 grader - Skifter undertøy to ganger i døgnet - Unngår bruk av tampong og truseinnlegg. Bruker kun bind de dagene jeg blør - Vasker meg etter sex - Bruker Vivag-kapsler dersom jeg kjenner den velkjente "murringen" som gjerne kommer f.eks. like etter mensen eller ved bruk av antibiotika Jeg synes også det kan være verdt å tenke litt alternativt siden jeg syntes det ble bare verre og verre for hver gang jeg gjennomgikk en Canesten-kur. Mine soppangrep var i hvert fall til slutt så ille at jeg følte meg regelrett syk!
Melocoton Skrevet 28. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 28. september 2006 Jeg er blitt helt fin igjen. Godt å høre Leo at du også har blitt bedre. Jeg er redd man blir fort avhengig av Canesten kurer og sånn. Husker flere år tilbake hvor jeg brukte Canesten og den var nyttig hver gang det var noe.. den ble brukt flittig. Ble litt vane der ja.. Så det er godt å vite at vi kan gjøre andre ting også!
Gjest Ulva35 Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 Ja fysj soppinfeksjon er et herk!gla canesten finnes jeg..men hadde vært enda bedre å vite ka jg skal gjøre for å slippe få det igjen og igjen.Kan soppen bli resistent mot canesten ved hyppig bruk?(månedlig,rundt mens)Forebygging mulig?har gått til innkjøp av melkesyrekapsler som d er nevnt lengre oppe og håper dt holder soppen borte neste mnd. ← Hei! Er i samme situasjon som deg. Eller var rettere sagt. Var dritlei av sopp hver måned. Tok derfor en tur til legen og fikk to piller. Den ene skulle jeg ta når jeg fikk sopp samtidig med at jeg tok canesten kur. Hvis det kom igjen skulle jeg ta pille nummer 2, og da var det 95% sjanse for at det aldri kom tilbake. Jeg har tatt kun en pille og en kur og nå er det 6 måneder siden siste utbrudd Så det finnes hjelp. Lykke til Og til TS: Med sopp hver måned i noen år så har jeg prøvd alle de kjerringrådene du kom med. Det kan forebygge, men ikke helbrede. Melkesyretabletter bruker jeg hver dag for å forebygge. Heller ikke disse helbreder. Og det er da flott at vi lever i dag og ikke i gamle dager. Idag finnes det hjelp å få mot mange små og store sykdommer. Og det er vel bra? I gamle dager var gjenomsnittsalderen på folk myyye lavere. Hvorfor det tror du?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Har hatt sopp 2 ganger, soppkur (cannesten) brukt, vekk på ei uke. Ser ikke hvorfor en skal bruke yoghurt naturell på, det er da vitterlig kun skapt for raitamix?
Gjest Gjest_ingrid_* Skrevet 16. april 2009 #16 Skrevet 16. april 2009 Virker virkelig yogurt naturell? Jeg er ikke sikker på om jeg har sopp, men jeg er litt nervøs for at jeg kanskje kan ha de..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå