Gjest Karbo-Guri Skrevet 17. januar 2003 #1 Skrevet 17. januar 2003 Jeg har startet på denne "karbo fri maten", og syns det er greit å hoppe over brød, poteter, ris og pizza.. Holdt på bare i to uker, og har gått ned tre kg... MEN jeg skal feire bursdag i hele helgen.. Får besøk hver dag.. (Fre-lør-søn) Jeg har bakt mange kaker, men de er jo selvsagt veldig søte.. Jeg har jo SELVSAGT lyst på selv, men ødelegger jeg ALT hvis jeg hiver innpå mengder med sukker igjen ?? Hva bør jeg gjøre ?? Finnes det karbhydrat frie kaker ?? Man kan jo ikke bruke hvitt mel så....... Eller kaker med minimalt karbo ? Fant en pakke gele som var karbofri, og jeg kan jo spise den med krem (uten sukker)... Men har veldig lyst på kaker da Å resten av familien/slekta vet ikke at jeg holder på med denne kuren, vil vel egentlig holde det for meg selv, en stund til.. Hadde vært godt å få feiret bursdag uten å bekymre seg... Blir veldig glad for tips og råd... Klem Guri
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2003 #2 Skrevet 17. januar 2003 Hei! Om du kan spise kaker kommer vel litt an på. Er det en ketogen diett du er på, eller unngår du bare karbohydrater? Dersom det er en ketogen diett ødelegger du. Dersom målet er å spise mindre karbohydrater har ikke ei helg så mye å si. Det viktigste er hvilke vaner du har i hverdagen, ikke om du koser deg med kake den ene gangen i året du har bursdag.
Lula Skrevet 17. januar 2003 #3 Skrevet 17. januar 2003 Kanskje du kan prøve Suco Bloc? Dette er et naturprodukt som du får i helsekost-forretninger. Det "binder" sukkeret i maten slik at det ikke omdannes til insulin, og deretter lagres som fett. Siden du synes det er greit med en omlegging av kostholdet, og du mister passe vekt kun ved hjelp av dette behøver du ikke bruke Suco Bloc daglig. Bruk det kun når du feks skal i selskap der du ikke selv kan velge hva du skal spise, eller hvis du en sjelden gang vi unne deg noe søtt og godt :-) Ta 2-3 tabletter etter måltidet, og du slipper å tenke på at du "ødelegger" dietten din :-)
anett2 Skrevet 17. januar 2003 #4 Skrevet 17. januar 2003 Hallo Guri Desverre kan jeg ikke svare deg på dine spm, men ble nyskjerrig. Mange prater om denne dietten der du kutter ut karbo mat. Jeg lurer på om jeg skal prøve dette,men trnger mer info. Hva kutter du ut? Hvor lenge skal du holde på? Hva spiser du? trener du samtidig? Kjempetakknemlig om du eller andre kan svare meg Send gjerne en PM
Gjest Karbo-Guri Skrevet 18. januar 2003 #5 Skrevet 18. januar 2003 Takker for svar! Skal kjøpe Suco Bloc idag.. Det var et godt tips ja!!! Takker og bukker Men skal jeg ta tablettene etter kakespisingen ? Eller etterhvert kakestykke ? Annett2 Jeg har lest en del om dette på nett, og funnet ut at det er verdt å prøve... Har i utgangspunktet ikke tro på det, men vil prøve det alikavel.. Da vet jeg ihvertfall om det funker eller ikke.. Ang måltider så spiser jeg IKKE brød, frukt, pasta, brus, godterier, potet og alt annet med mye karbonhydrater.. Bare bruk i matvaretabbellen.. Jeg spiser mye salat (issalat, agurk LITT paprika (den røde har mest karbo, den grønne minst) løk (rødløk også), IKKE hvitløk og mais for de inneholder mye karbo.. I slataten har jeg enten tunfisk eller strimler / stykkermed kylling, skinke (kalkunskinke eller annet kjøtt pålegg) Har også mye strimlet hvitost i salaten.. En stor dæsj EKTE rømme, og EKTE dressing.. Bruker også ha kjøtt i salaten : Biffkjøtt, kjøttdeig eller hva som helst av kjøtt, fjørfe og fisk.. Til middag spiser jeg vanlig mat men med grønnsaker istedet for poteter, pasta eller ris... (skal ikke spise stivelse og hvitt mel) Alt som er av LIGHT varer har MYE mer karbohydrat innhold enn de EKTE sakene... Ellers hvis du får veldig lyst på snacks kan du spise EKTE baconsvor så mye du vil.. (ikke den krydrete typen fra Maarud, for den er det MYE karbo i) Når søtbehovet melder seg drikker jeg som regel litt Pepsi Max.. Drikker masse herlig vann itillegg... Ha alltid en flaske med deg uansett hvor du drar.. Håper det kan være til hjelp ? Guri
Lula Skrevet 18. januar 2003 #6 Skrevet 18. januar 2003 Ta tablettene etter kakaspisingen du :-) Jeg holder meg også til lav-karbo mat for det meste. Ikke fordi jeg slanker meg, men fordi det føles "riktig" for kroppen min. Jeg er ikke fanatisk. Elsker nemlig mat, og unner meg det meste, men i moderate mengder selvsagt. Heldigvis er jeg av den typen som ikke er så glad i søte saker. Drikker aldri brus, og spiser sjelden kaker rett og slett fordi jeg nesten aldri har lyst på det, og fordi jeg synes det er for søtt. Enkelt for meg da :-)
Gjest Gjest 7 Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Hei Guri Heistad har gele som er karbo fri,som du kan lage som gele eller som fromasj(står på pakkningen).nam nam Heistad har også sjokoladepudding(8gkarbo per 100g),denne kan også lages som sjokoladekrem(står også på pakkningen)denne er veldig god. vaniljesaus finnes også. Hilde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå