Gå til innhold

Innkallelse til mammografi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget en hard kul i brystet for en stund siden, og fikk etterhvert somlet meg til legen. Hun klemte litt på meg og sa at jeg kom til å få en innkallelse til mammografi fra sykehuset. Og så sa hun at dersom det tok lang tid før jeg fikk innkallelse, skulle jeg ringe til legesenteret og så skulle hun purre på sykehuset.

Jeg glemte selvsagt å spørre hva "lang tid" vil si, og nå har det gått 2 uker uten innkalling. Er det noen som har noe erfaring med hvor lang tid det tar? Jeg er jo litt bekymret da, vil helst være ferdig med det hele fortest mulig.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kan jo ringe legen din, og spørre hva legen mente?

Skrevet

Eller ring til sykehuset. De kan fortelle deg om de i det hele tatt har mottat henvisningen og hvor lenge det går før du får time.

Skrevet
Jeg oppdaget en hard kul i brystet for en stund siden, og fikk etterhvert somlet meg til legen. Hun klemte litt på meg og sa at jeg kom til å få en innkallelse til mammografi fra sykehuset. Og så sa hun at dersom det tok lang tid før jeg fikk innkallelse, skulle jeg ringe til legesenteret og så skulle hun purre på sykehuset.

Jeg glemte selvsagt å spørre hva "lang tid" vil si, og nå har det gått 2 uker uten innkalling. Er det noen som har noe erfaring med hvor lang tid det tar? Jeg er jo litt bekymret da, vil helst være ferdig med det hele fortest mulig..  :sjenert:

Ring til et privat røntgeninstitutt, der kan du nesten få time på dagen. u etaler vel ca 200 kr mer, men er verdt det istedenfor all ventingen

Skrevet

En spørsmål om mammografi: Stemmer det at man blir innkalt automatisk når man er over en viss alder eller har jeg drømt det hele?

Skrevet
En spørsmål om mammografi: Stemmer det at man blir innkalt automatisk når man er over en viss alder eller har jeg drømt det hele?

Hvis du er over 40, så får du det

Skrevet
Jeg glemte selvsagt å spørre hva "lang tid" vil si, og nå har det gått 2 uker uten innkalling. Er det noen som har noe erfaring med hvor lang tid det tar? Jeg er jo litt bekymret da, vil helst være ferdig med det hele fortest mulig..  :sjenert:

Jeg tror jeg var hos legen i slutten av september da jeg opplevde det samme som deg, og jeg fikk brev med time til mammografi på sykehuset uken etter legetimen. Mammografitimen min var satt opp helt i begynnelsen av desember. Litt over 2 måneder til :overrasket: jeg ringte til sykehuset og ga uttrykk for at dette kunne ikke gå an, jeg hadde jo en kul i brystet og jeg kunne da ikke gå så lang tid, tenk hvis det virkelig var noe alvorlig etc. Heldigvis var hun jeg snakket med helt enig og forsto min bekymring, og jeg fikk ny time uken etter.

Ring til legesenteret du, så purrer de på sykehuset, evt ring til sykehuset selv slik som jeg gjorde.

Lykke til :)

Skrevet
Hvis du er over 40, så får du det

Nei, det stemmer ikke helt. Mener alle over 50 får innkallelse, -ikke alle over 40.

Skrevet

Tusen takk for svar! :klem: Skal ringe og purre i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...