Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei trenger litt hjelp. jeg driver å lager hjemmeside med HTML. men er ikke særlig god i det. så jeg lurte på om dere der ute vet om noen sider hvor mang kan lære seg HTML? plizz trenger hjelp.

tusen takk på forhånd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen takk, jeg har sett gjennom den å finner det meste jeg trenger ;) tusen takk, men er det noen flere sider?

Skrevet

Ikke annet enn de jeg finner når jeg søker på google, det er ganske mange der, men du har vel sikkert sjekket.

Skrevet

heh ja har vært innom et par ganger hehe, men tusen takk for hjelpen ;)

Skrevet (endret)

En ide er vel kanskje å kjøpe et lite hefte eller en bok om (X)HTML og CSS. Jeg skulle anta at disse burde være å finne på Narvesen eller i en bokhandel. Å ta en titt i kildekoden til de websidene du besøker kan også være nyttig. Vær imidlertid oppmerksom på at det er mye venstrehåndsarbeid der ute..

Endret av Pokerfjes
Skrevet

takk, joa kan jo se om jeg finner en bok, men gidder ikke bruke så mye penger på det, kjærsten til søstra mi kan det greit nok, men hadde bare lyst til å lære litt selv ;) men tusen takk for hjelpen

Skrevet
takk, joa kan jo se om jeg finner en bok, men gidder ikke bruke så mye penger på det, kjærsten til søstra mi kan det greit nok, men hadde bare lyst til å lære litt selv ;) men tusen takk for hjelpen

Jeg dreiv med det for mange år siden og synes alltid at det enkleste stedet for hjem vae www.lissaexplains.com vet ikke om det finnes enda.. eller om det oppdateres..

lykke til..

Skrevet

tusen takk, skjønte ikke så mye med første øye kast men skal ta en titt ;)

Gjest samme gjest som over
Skrevet

Lissaexplains.com er skrevet for barn.. derfor er det jo forklart akkurat passe enkelt for meg :)

Skrevet

oki, noen som vet om hvor jeg kan lære meg CSS da?

Skrevet

Eller bedre: Last ned nvu og kødd med den her koden i den editoren.

/*

----------------------------------------------------- */

body { color: #00000; background-color: #BEC7E6; margin:0px 0px 0px 0px; font-family: verdana, tahoma, arial, sans-serif; font-size: 11px;}

img { border:0px solid #FFFFFF;}

input, select, checkbox, textarea, option { font-family:verdana, arial, sans-serif; background-color: #434B78; border:1px solid #9EB1E9; color: #FFFFFF; font-size:11px; font-weight: normal;}

ul {list-style-type: none; margin: 0px 0px 25px 0px; padding: 5px; line-height: 130%; text-align: left; }

li { padding: 0 0 4px 12px; line-height: 1.4em; background: url("lbildet av bakgrunnslinje settes her") no-repeat 0 5px;}

a img { border: none; }

a { color: #95416F; text-decoration: none;}

a:link, a:visited, a:hover { color: #95416F; text-decoration: none;}

a:hover { color: #99A6D9; text-decoration: underline;}

side a { color: #EBCDC3; text-decoration: none;}

side a:link, a:visited, a:hover { color: #95416F; text-decoration: none;}

side a:hover { color: #EEA185; text-decoration: underline;}

.posted a { color: #95416F; text-decoration: none;}

.posted a:link, a:visited, a:hover { color: #95416F; text-decoration: none;}

.posted a:hover { color: #99A6D9; text-decoration: underline;}

.posted {background: transparent url("link til bildet av bakcgroundposting settes her") no-repeat top left; padding-left: 50px; padding-bottom: 10px; margin: 3px; border-bottom:1px solid;color: #000000;}

#frame { margin: auto; width: 950px; background-color : #transparant; background-image: url(link til framebildet settes her"); background-repeat: repeat-y; background-position: top left; }

#frametitle { float: left; width: 950px; background-image: url("link til backgroundbilde settes her"); background-repeat: no-repeat; background-position: top left; }

#side { float: right; width: 220px; margin-top: 90px; margin-right: 40px; overflow:hidden;}

#content { float: left; width: 550px; padding: 5px; margin-top: 210px; margin-left: 30px; }

#menu {margin-top: 0px; margin-bottom: 5px; text-align: center; color: #003B5E;}

.side { color: #01060D; padding-left: 0px; margin-bottom: 5px; line-height: 140%; background-color: #transparent; background-position: top left; padding: 0px; }

.date { font-size: 18px; color: #01060D; padding-top: 5px; text-align: right; }

.title { font-size: 14px; font-weight: bold; color: #01060D; padding-top: 5px; text-align: right;}

.category { font-weight: normal; margin-bottom: 20px; text-align: left; padding-bottom: 10px; }

.body { text-align: left; color: #000000; margin-top: 5px;margin-bottom: 5px;margin-left: 0px;padding-left: 15px;padding-right: 15px;padding-bottom: 15px;

background-color : #transparant;}

blockquote {font-size: 12px; border: 1px solid #4E3A32; background-color: #C5C98E; padding: 10px; line-height: 140%; margin: 5px; font-weight: normal;}

#footer {clear: both; height: 28px; margin: 0px; padding: 12px 20px 3px 20px; text-align: center; font-size: 10px; background: url("link til footer settes her") no-repeat top left;}

#footer a { color: #003B5E;text-decoration:none; border:0px;}

#footer a:hover { color: #000000; text-decoration:none;border:0px;}

acronym { border-style: dashed; border-width: 0 0 1px 0; cursor: help; }

#commentsbody { margin: 0px 0px 0px 0px; background-color: #B0BAE1;background-image: url('link til bilde settes her"); background-repeat: repeat-yes;}

#banner-commentspop{ background-color:#transparent; border-bottom:0px solid #FFFFFF;font-family: verdana, arial; font-size: 13px; color: #062B5F;

font-weight: bold; margin: 2px 10px 2px 10px; padding: 15px 5px 10px 5px; }

.authcomment { font-family:verdana, arial, sans-serif; color:#000000; background-position: bottom left; font-size:11px;font-weight:normal; line-height:14px; padding:10px; margin: 2px 10px 2px 10px; text-align:left; background:#D9A7B1; border: 1px solid #81333D;}

.commentbox { font-family:verdana, arial, sans-serif; color:#000000; background-position: bottom left; font-size:11px; font-weight:normal; line-height:14px; padding:10px; margin: 2px 10px 2px 10px; text-align:left; background:#DADCF1; border: 1px solid #272E7A;}

.comments-posted {font-family:verdana, arial, sans-serif; font-size: 11px; color: #000000; margin-bottom:5px; line-height:15px; font-weight: normal;

padding-top:5px;margin-top:2px; border-top:#4E3A32 solid 1px;text-align:center; }

Skrevet

Du "gjest".. prøver du å være morsom eller noe?

"Glem HTML, bruk CSS"

Noe av det teiteste jeg har hørt på lenge.

Hva er poenget med å poste dette stilsettet, da? Stolt av at du har klart å lage et selv? Wow! Jeg er rett og slett målløs av beundring.

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)
Du "gjest".. prøver du å være morsom eller noe?

"Glem HTML, bruk CSS"

Noe av det teiteste jeg har hørt på lenge.

Hva er poenget med å poste dette stilsettet, da? Stolt av at du har klart å lage et selv? Wow! Jeg er rett og slett målløs av beundring.

Begrunn hvorfor man skal bruke gammeldags html er du snill. :klem:

Endret av "gjest"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...