Gå til innhold

din beste serviceopplevelse i butikk?


gattissima

Anbefalte innlegg

Inspirert av andre tråder her - hva er din beste serviceopplevelse i butikk?

Og hvor er det ekstra hyggelig å handle?

For å begynne: For mange år siden sendte jeg min sekretær ut for å kjøpe et reisevekkerur til meg. et halvt år senere sviktet uret, og jeg tok meg en runde i butikkene jeg trodde hun hadde vært i (rundt Bogstadveien i Oslo). Jeg hadde forlengst mistet kvitteringen. De to første butikkene jeg var i, beklaget at de ikke førte dette merket. Så gikk jeg til butikk nr. 3 - Bjerke i Magasinet, Bogstadveien. Der sa de at de førte dette merket, men ikke den modellen jeg hadde. Mannen bak disken ga meg da flg. tilbud: Han ga meg et helt nytt reisevekkerur i samme merke, enda finere enn det jeg hadde fra før! :)

Uten at jeg hadde kvittering, og uten at produktet var kjøpt i hans butikk.

Gjett hvor jeg har handlet ur, batterier mm. siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Norwegian Blue

Jøss, det var imponerende :)

Kommer ikke på noe spesielt egentlig. Men husker at jeg var i en coop butikk, i Nordfjordeid og handlet. Hadde ikke tatt handlekurv, men så ble det litt mer varer enn jeg hadde tenkt. Gikk der blant hyllene å knotet med å få med meg alle varene, da en av de som sitter i kassen kommer bort med kurv til meg. Syntes det var litt snilt gjort, spesielt i en vanlig butikk hvor man forventer null service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huioghast

Jeg hadde vært i Oslo på helgetur hos en venninne, og skulle fly hjem til Trondheim. Jeg fikk (som vanlig) dårlig tid, og kom heseblesende til Oslo S og skulle kjøpe meg en billett med Flytoget. Jeg oppdager da til min store skrekk at lommeboken min er borte, at den altså må ha blitt stjelt på vei til Oslo S (jeg fant senere ut at jeg hadde glemt den hjemme hos min venninne i farta, men det er en annen historie). Jeg hadde ikke fem flate øre, og heller ikke kort eller annet å betale med, og flyet gikk om en time. Jeg gikk bort til Flytoget og gråt ut min arme nød til togvertinnen. Hun var fantastisk søt og lot meg sitte på gratis til Gardermoen, så jeg kom meg hjem den dagen likevel. Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiska butikkene. Helt overveldende å handle der. Jeg skulle kjøpe en lysslynge, som var på salg, tre gensere til ordinær pris, og en jeg fant til halv pris. Det viste seg at den siste genseren var kommet i butikken dagen før, og det var en dame som hadde prøvd seg på å sette et salgsklistremerke på den for å få den til rabatert pris, og at personalet hadde glemt å ta det av igjen. Jeg sa jeg ville ha den uansett, og jeg spurte om de hadde flere av lysslyngene. De hadde en som de hadde i en utstilling, og jeg kunne få den. Så da jeg betalte, fikk jeg utstillingslysslyngen gratis, jeg fikk den feilmerkede genseren til halvpris, og i tillegg til dette slo de av 20% av totalbeløpet, pga. "tullet" med feilmerkingen på den ene genseren :overrasket: Ble helt sjokkert... har handlet der mange ganger etter dette, og det er alltid veldig god service. Moren min har også opplevd liknende episoder der.

En annen gang fikk jeg halv pris på en kjole pga en leppestiftflekk. Jeg sier aldri fra om sånne mangler, da jeg rett ogslett synes det er litt gninent (det går jo av i vask, og jeg vasker klærne før jeg bruker de uansett) så det var damen i kassen som oppdaget flekken, og slo av 50% uten å nevne det. Jeg sa jeg trodde hun hadde slått inn feil pris, og hun sa: Neida, men det er en flekk på den, så da slo jeg av litt:) :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et Canon kamera som ikke ville dra tilbake filmen da filmrullen var full. Garantien hadde gått ut, men jeg tok likevel med meg kamera og kvittering til en butikk som førte Canon, siden butikken jeg hadde kjøpt kamerat var nedlagt.

Tenkte det er lov å prøve. Og det lønte seg. Butikken sendte kameraet til Canon Norge, men de fant ikke feilen og sendte det til produsenten, tror det var i Japan, de klarte ikke reparere kameraet og jeg fikk et nytt og bedre kamera!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bik Bok butikkene her i byen :) De unge jentene som jobber i begge butikkene som finnes her er bare så utrolig søte og hyggelige at det er en fryd å handle der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg fått fantastisk bra service i en nettbutikk. Lise på lisenett er helt fantastisk! :)

Ellers får jeg stort sett ganske grei service rundt omkring. Så lenge jeg smiler og er blid smiler folk tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac-en min sa takk&farvel rett før påske, jeg var da midt i eksamensstresset og hadde strengt tatt ikke tid til å vente på å få tilsendt ny fra Apple (reklamasjonssak), så jeg ringte Officeline Mac&Carry i Bergen og lurte på om de hadde den inne, slik at jeg kunne få den med engang og de få tilsendt den som Apple skulle sende til meg, damen jeg snakket med fortalte meg da at de ikke hadde den på lager, men hun kunne sjekke opp om den kom inn i løpet av uken etter (ukedagene før påskehelga) og ringe meg opp igjen. De fikk den inn på mandagen og jeg hadde ny maskin kun noen dager etter at den gamle hadde tatt kvelden. De hadde absolutt ikke trengt å gjøre det, det var jo ekstraarbeid for dem. Kjempeservice! :-D

Etter quarten i 97 elns så klarte jeg å komme for sent til flybussen på grunn av at bussen kjørte en heeeelt annen rute inn til Kristiansand på søndager....det hadde jo ikke jeg tenkt på. Så der stod jeg da, flyet mitt skulle gå om en time, jeg hadde null og niks av penger (dvs jeg hadde en 50-lapp til bussen elns), og siden dette var før mobiltelefonen ble allemannseie... Endte med at jeg satte meg ned på fortauet og grein, jeg så ikke noen løsning i det hele tatt, da dukket det plutselig opp en drosjesjåfør som lurte på hva som var galt. Jeg forklarte da situasjonen og mannen forbarmet seg over meg og kjørte meg i rekordfart til flyplassen! Bless! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste sørvisen har jeg fått på trygdekontoret (av alle steder)! Jeg har fått snakke med rådgivere med en gang, folk har jobba overtid for å hjelpe meg, de har satt inn pengene på kontoen min mens jeg sitter der, de ordner opp selv om arbeidsgiveren ikke har sendt inn de riktige papirene :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg fått fantastisk bra service i en nettbutikk. Lise på lisenett er helt fantastisk!  :)

Ellers får jeg stort sett ganske grei service rundt omkring. Så lenge jeg smiler og er blid smiler folk tilbake.

Nettbutikker, ja, det er faktisk de jeg kommer på som har utmerket seg. Netshop har bra service, synes jeg - de ringer gjerne om det er noe, er hyggelige å prate med, og er raske med å sende varene. Ellers bestilte jeg hengekøye fra laidback.no for en tid tilbake, og fordi det var noe tull med noen kroker jeg skulle få med, tilbød fyren seg å slå av på prisen og betale porto selv. Svarer ellers rakst på mail og virker veldig hyggelig.

Pleier også å få helt grei service i de fleste butikker. Om betjeningen er überhyggelig hender det riktignok jeg går, det samme om de er veldig uoppmerksomme og "kjipe". Jeg er kanskje en litt utålmodig kunde noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk sitter best i minnet, er den ene av de som jobber på den lokale rimi-butikken.

Mer service og kundevennlig dame skal man lete lenge etter!

Hun er alltid blid, og hilser på alle. Hun er rask og effetiv i kassa, og bruker noen lang tid på å pakke ned varene sine, begynner hun å slå inn neste kunde, samtidig som hun pakker disse varene rett i en handlepose. (For å ikke stresse noen av kundene.)

Hun er alltid hjelpsom når det gjelder forespørsler på om de har ting, eller hvor ting er, og hun spør om bærepose før hun slår inn varene hvis man er to og den ene skal pakke.

Vi går alltid i kassa hennes, for der går alltid køen fortere, og vi slipper en av de umotiverte sure og trege tenåringene som gjerne sitter i de resterende kassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husker at jeg var i en coop butikk, i Nordfjordeid og handlet. Hadde ikke tatt handlekurv, men så ble det litt mer varer enn jeg hadde tenkt. Gikk der blant hyllene å knotet med å få med meg alle varene, da en av de som sitter i kassen kommer bort med kurv til meg. Syntes det var litt snilt gjort, spesielt i en vanlig butikk hvor man forventer null service :)

I den samme butikken klarte jeg å legge igjen veska mi, med telefon, lommebok og det hele. Jeg oppdaget det ikke før om kvelden, og var sikker på at alt var borte. Tidlig neste morgen gikk jeg til butikken, og blir møtt i døra av en av de ansatte. "Heter du xxx?" JAAA! Mannen hadde funnet navnet mitt, og ringt Norge rundt for å finne ut hvor jeg bodde, men jeg hadde kommet ham i forkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hjertesukka i.i.

Min mest fantastiske opplevelse rundt dette, var da rådgiveren min i banken ringte og ordnet opp i en hastesak på en LØRDAGSKVELD MIDT I FERIEN sin, på eget initiativ....hun hadde tatt opptil flere telefoner for å ordne det for meg!

Gjett om jeg neppe kommer til å skifte bank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mest fantastiske opplevelse rundt dette, var da rådgiveren min i banken ringte og ordnet opp i en hastesak på en LØRDAGSKVELD MIDT I FERIEN sin, på eget initiativ....hun hadde tatt opptil flere telefoner for å ordne det for meg!

Gjett om jeg neppe kommer til å skifte bank!

vi fikk brev fra banken vår om at rådgiveren vår hadde funnet ut at huset vårt hadde steget i verdi, derfor hadde hun omgjort lånet og gitt oss lavere rente :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den samme butikken klarte jeg å legge igjen veska mi, med telefon, lommebok og det hele. Jeg oppdaget det ikke før om kvelden, og var sikker på at alt var borte. Tidlig neste morgen gikk jeg til butikken, og blir møtt i døra av en av de ansatte. "Heter du xxx?" JAAA! Mannen hadde funnet navnet mitt, og ringt Norge rundt for å finne ut hvor jeg bodde, men jeg hadde kommet ham i forkjøpet.

Er ikke dette ganske vanlig? Har inntrykk av at de fleste steder gjør mye for å finne igjen eieren dersom det er glemt igjen ting hvor eier kan identifiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Safari Body Art på Lillehammer har superservice synes jeg.. I vinter så mistet jeg navlepiercingen min som ikke hadde grodd enda.. Jeg var på Gjøvik, og typisk så var piercingsjappa der stengt den dagen.. Dette var ganske sent på ettermiddagen, så siste håpet vi hadde var Glitter.. Nei, de hadde heller ikke piercinger..

Men så ringte vi til piercingstudioet på Lillehammer. Det var ikke noe problem. Vi kunne komme i 7-tida den kvelden, så skulle hun komme ned å åpne til oss.. Og det gjorde hun og, så vi fikk handla piercing slik at navlen slapp å gro igjen :) Det vil jeg kalle service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste serviceopplevelse er da jeg var innom Spar butikken for å handle lunsj en dag. Skulle kjøpe en liten norvegia og ett grovbrød. Da jeg skulle betale sa mannen i kassen: "Du det er tilbud på norvegia denne uken, så om du vil, så kan du ta en stor norvegia til samme prisen som denne lille, og så har vi tilbud på ett annet grovbrød enn det du har tatt. Smaken er den samme, men du sparer nå noen kroner om du vil." Tror ikke mange ville sagt det samme, de er vel opptatt av å tjene mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blære ikke reg

Jeg må få skryte veldig av Peppes i Sandvika Storsenter. Det hender jeg går dit i lunch pausa, og jeg er kjempeglad i Peppes Pizza med kjøttboller, og kjøper gjerne da sånn pakke med 3 biter og brus. Saken er at det som oftes ikke ligger denne typen i disken, men når jeg spørr så lager de den varianten, så jeg får mine tre biter. Dette skjer også når det ligger både 2 og 3 forskjellige pizzaer i disken allerede. Så dette gjør at jeg er kjempefornøyd med Peppes her i Sandvika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Nettbutikker, ja, det er faktisk de jeg kommer på som har utmerket seg. Netshop har bra service, synes jeg - de ringer gjerne om det er noe, er hyggelige å prate med, og er raske med å sende varene.

I stedet for å starte en helt ny tråd om dette drar jeg opp denne og skåler for Netshop! Aldri hørt om de før, men bestilte to varer derfra nettopp.

Resultat: Én dags leveringstid og en liten bonus i form av en rissjokolade i pakken. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...