Majka Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 (endret) Ok. Kjæresten har gjort det slutt. Brukte p-piller (Yasmin, som jeg er fornøyd med) Ingen kjente negative bivirkninger. Mindre kviser som positiv bivirkning. Slutte eller ikke? Status: - Ønsker ikke kviser igjen, og skal jo etter hvert jakte på en ny mann. Vet da at kviser bidrar til lavere selvfølelse for meg = føler meg mindre attraktiv = blir mindre attraktiv. - Har hørt rykter om at hormoner forstyrrer alt, og en tiltrekkes av feil menn (var det pga lukt? ehhh....). Vil jo treffe rett mann... - Har ikke planlagt ONS eller sex med det første. Ingen aktuelle kandidater. Trenger altså ikke pillen som prevensjon. Dilemmaet mitt er om jeg burde fortsette eller slutte akkurat NÅ! Jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg. Vet jo ikke hvor lenge en slik singelperiode varer heller, og jeg tror jeg beynner på an igjen med p-piller når/om jeg får meg ny kjæreste. Hmmm... Hva har dere gjort i slike perioder, evt. hva gjør dere single? Endret 23. september 2006 av Majka
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Jeg hadde nok fortsatt. Klarer ikke tanken på å ikke ha 100% kontroll på mensen osv..
Gjest Norwegian Blue Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Jeg er akkurat som deg akkurat nå, men jeg har valgt å fortsette på p-pillen. Av andre har jeg hørt det er et herk å slutte og så begynne igjen. Og som gjest over sier, uregelmessig mens i tide og utide gidder jeg ikke. Og selv om du ikke har planlagt å ha sex med det første kan det godt skje at det plutselig skjer.
Majka Skrevet 23. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2006 Har sluttet og begynt tidligere, så tror jeg takler det. Er litt nyskjerrig også... Blir jeg mer happy om jeg slutter? Slipper jeg humørsvingninger? Går jeg ned i vekt? (ting jeg ikke kan si med sikkerhet kommer av pillene...). Forsvinner dette så vil jeg jo igjen føle meg bedre på en måte...
Gjest bente85 Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Jeg har et godt råd jeg, og det er å fortsett med p-pillene.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Jeg kuttet de ut, og begynte med ovusoft i stedet for (greit å vite når mensen kommer) når jeg hadde vært singel i ca et halvår. Det tok såpass lang tid før jeg kunne si sikkert at forholdet var over, og at nå var det singeltilværelse en stund framover for meg. Merket egentlig ikke at jeg hadde bivirkninger, men allikevel fikk jeg en bedring av humør og energi. Så aldri mer piller på meg
Trampe Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden, og jeg fortsatte. Plutselig møtte jeg han jeg nå er gift med, og det var veeeeldig kjekt å bruke pilla da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå