Gå til innhold

Tampong + mellomblødninger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på det 2 sammenhengende brettet med Yasmin uten å ha tatt pause imellom, og idag merket jeg at jeg begynte å få litt mens-smerter og litt blødning. Tror ikke dette varer veldig lenge, men kan det være ok å bruke tampong selv om det ikke er mensen?

Jeg er på den 3 pillen på brettet, og hvis blødningene fortsetter å vare, kan jeg ta en uke "mensenpause" og deretter starte på igjen, sånn at jeg slipper mange uker med mellomblødninger?? :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er på det 2 sammenhengende brettet med Yasmin uten å ha tatt pause imellom, og idag merket jeg at jeg begynte å få litt mens-smerter og litt blødning. Tror ikke dette varer veldig lenge, men kan det være ok å bruke tampong selv om det ikke er mensen?

Jeg er på den 3 pillen på brettet, og hvis blødningene fortsetter å vare, kan jeg ta en uke "mensenpause" og deretter starte på igjen, sånn at jeg slipper mange uker med mellomblødninger?? :sur:

Siden du omtrent ikke har menstruasjon, så tror jeg du skal la være å bruke tampong.

For tampongen har en stor oppsugingsevne, og den vil da nok suge opp mye av den fuktigheten som er i skjeden til vanlig.

Og det vil jeg tippe kan føre til irritasjon.

Så jeg synes du skal la være.

Bruk bind eller annen type beskyttelse istedenfor.

Står ikke dette i pakkevedlegget til p-pillene dine?

Bruker du yasmin 21?

Skrevet (endret)

Hvis det er Yasmin 21 eller Yasmin 28, så har jeg funnet følgende info:

Hvordan du bruker Yasmin 21:

Bruk alltid Yasmin slik legen din har foreskrevet. Kontakt legen eller apoteket hvis du er usikker. Hvis du mener at virkningen av Yasmin er for kraftig eller for svak, bør du rådføre deg med legen eller apoteket om dette.

Slettet ihht KGs regler for posting av materiale med kopirett. Mie (mod).

Endret av Mie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...