Gå til innhold

trenger middag som varer i 2-3 dager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er student å prøver å bruke lite penger på middag.. det blir ofte til at man kjøper noe nytt hver dag, og det går ikke.. denne uken fikk jeg en kjøttdeig til å vare i 3 dager.. spiste det samme hver av dagene.. har også kjøpt pølsepakker.. noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag en pizza? trenger kjøttdeig, og en pakke pizzafyll. mel og gjær koster lite. en stor pizza er jo til fire personer, da kan du fryse den og ha pizza 4 ulike dager?

er student selv, jeg spiser mye kylingfilet som jeg tiner hver dag, og litt grønnsaker til. pannekaker lager jeg også.

Skrevet (endret)

Er det ikke lurt å prøve å variere litt da? Det går jo ann å kjøpe noe som kan fryses ned. Da slipper du å spise det samme til middag hver dag. En pakke med seks kyllingfileer koster rundt 90 kr. Da har du jo middag for seks dager. Ellers får du fire coop/euroshopper laksefileer til rundt 30kr. Da har du middag i fire dager. Grønnsaker er heller ikke så dyrt, så hvis du kjøper grønnsaker for en 100- lapp, holder det i et par uker hvert fall (dersom du er alene). Ellers så finnes det jo forskjellige type supper som ikke er så dyrt. Et annet tips er jo bestemme på forhånd hva du skal ha til middag også kjøpe inn for en uke av gangen.

Jeg er selv student, og bruker en del penger på mat. Her går det mye i kyllingfilet og laks, noe som både er proteinrikt, sundt og godt. ;D

Endret av joje
Skrevet

Risengrynsgrøt er billig.

Grønnsakssuppe.

Kjøp en kylling, og ha stekte poteter til, det som blir igjen av kyllingen kan du dagen etter steke med egg, ris og nudler i wok. Kjempegodt!

Skrevet

problemet er at vi har to igjenfryste frysere, som heller ikke funker så bra :|

Skrevet

Nå er det bille å lage fårikål. På Rimi koster det 38 pr kilo for lammekjøtt og 1 pr kilo for kål. Fårikål holder seg flere dager i kjøleskap.

Skrevet

Kanskje det kan være lurt å gjøre noe med det da. ;p Det er i hvert fall mulig å avfryse (heter det det?) frysere.

Skrevet

det ble stekte karbonader, to pakker med fiberrik spaghetti til 100 kroner ;) dette skal holde noen dager, hehe.. i tillegg har jeg kinakål, dressing og ketchup.. mmm ;)

Skrevet
problemet er at vi har to igjenfryste frysere, som heller ikke funker så bra :|

De vil sikkert funke helt fint hvis de blir avtint. Tar et par timer, men er verdt bryet.

Skrevet

Jeg tok ut en 10-liters bøtte med is fra fryseboksen når jeg flyttet inn på ny hybel i studietiden. Alle ble sååå overrasket over hvor god plass det ble i fryseren. :overrasket:;)

Skrevet

Lapskaus kan du jo lage... Godt og enkelt, bruk grønnsaker og to tre store pølser..

Rimelig er det i grunn også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...