Gå til innhold

Når man har lyst på noe usunt...


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg er fryktelig sugen på noe for tida, og det eneste jeg kommer frem til er at jeg har lyst på noe usunt! :ler:

Enten må jeg knaske litt potetgull, eller bake brownies. Så begynte jeg å lure på en ting. Av usunne ting, er det de søte eller de salte godsakene som er "verstingene"? Ikke nødvendigvis potetgull vs. brownies, hva som helst. Salt og fett vs. veldig søtt. Jeg lurer på om sukkeret er verst, men neimen om jeg vet..

Skjønner jo at jeg ikke kan finne noe usunt godt noe som er sunt nok til at jeg skal slippe å få dårlig samvittighet, da.. :sjenert: Jeg bare lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har oppdaget tørket jordbær og bringebær, når snopesuget kommer tar jeg meg noen bær i stedet for sjokkis, chips osv.

De er kun tørket ikke tilsatt noe som helst, så de er ikke mer usunne en ferske bær. De anbefales.

Jeg kjøper mine på rimi, produsenten heter "just tomatoes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg tyr til epler eller gulrøtter sånn til vanlig, når suget melder seg. Men nå har jeg gått og hatt lyst på noe så lenge... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk sjokolade -altså med minst 70% kakao.

Tørket frukt/bær. Litt sunnere iaf, men kalori-rik.

Lakris, vingummigodt, e-stoff godterier, bedre enn melkesksjokolade og potetgull i allefall.

Gulerøtter hjelper ikke! Vil man ha søtt, så vil man ha søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for masse gode tips :-D

Men det var svaret Ylva Virvla (så morsomt nick, forresten) jeg i utgangspunktet var ute etter. Så dumt at jeg kjøpte sørlandschips da... Jaja, får gå denne gangen da :sjenert:

Så snålt Evelina, vet du hvorfor? Jeg liker jo e-godter, som jeg kaller dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg har også en bestemt følelse av at salte ting er mer usunne, fordi de gjerne er tilsatt mye fett.

Jeg har sjelden lyst på godteri, fordi jeg har veldig innarbeidede vaner med å spise mye frukt. Venninnene min er veldig forundret over dette manglende suget, men min teori er at jeg får tilfredsstilt sukkerbehovet med druer f.eks. Dessuten er det noe med at hvis det er lenge siden jeg har spist godteri, mister jeg hvertfall hungeren etter det (som om kroppen glemmer det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Elisabeth

Et tips som fungerer for meg når jeg har lyst på noe søtt, ryvita knekkebrød med et TYNT lag med sjokoladepålegg. Det tar litt tid å spise opp og er i tillegg mettende. Det blir ca 40 kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode tips :-D

Men det var svaret Ylva Virvla (så morsomt nick, forresten) jeg i utgangspunktet var ute etter. Så dumt at jeg kjøpte sørlandschips da... Jaja, får gå denne gangen da :sjenert:

Så snålt Evelina, vet du hvorfor? Jeg liker jo e-godter, som jeg kaller dem.

Vet hvertfall at det er noe i Läcerol som virker lakserende, er vel det samme som er i vingummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktignok flere kcal i potetgull, men hvis man ser på mengde/vekt spiser man stortsett mer smågodt o.l., så det går vel egentlig opp i opp...

Popcorn er ikke så gærnt da, lite fett og mye færre kcal enn potetgull. Pluss at man kan salte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hvertfall at det er noe i Läcerol som virker lakserende, er vel det samme som er i vingummi.

Det er det kunstige søtningstoffet som gjør at enkelte pastiller har en lakserende effekt ved stort inntak. Vanlig vingummigodteri inneholder sukker og har ingen lakserende virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktignok flere kcal i potetgull, men hvis man ser på mengde/vekt spiser man stortsett mer smågodt o.l., så det går vel egentlig opp i opp...

Ja, det gjør det kanskje...? :klø:

Men så spiser jeg gjerne opp en pose potetgull (sammen med sambo da) når jeg først begynner, mens smågodtet blir jeg fortere "mett" av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym 20

1 Banan

1 Eple

20 Druer, deles i 2

20 Nøtter, knuses

En halv rød chilli (uten stener)

Knus alt i en mixmaster, kommer helt ann på hvor sado du vil være.

Spis det. Det er bedre enn godteri!

Jo bedre du blander det, jo mer godterifølelse får du ut av det! Kan også kryddres. Anbefaler også sukkererter til...

Ta et par skiver grovbrød ved siden av, så har du plutselig en kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid bær på lur i fryseren, så lager jeg meg smoothies eller bare varmer bærene og tar på krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir fysen på søtsaker, spiser jeg meg stappmett på knekkebrød med brunost :) Godt å ha noe å knaske på, og osten inneholder sukker, så søtsuget blir tilfredsstilt.

Ellers er appelsin og druer glimrende erstatninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hvis jeg holder på å dø av søtsug, så spiser jeg en sjokolade sent og rolig og koser meg glugg i hjel med den.

Når jeg vet jeg kan det, har jeg også sjeldnere lyst på sjokolade....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is inneholder ikke så mye kalorier. Kan kanskje erstatte en kveldsmat med en liten skål?

Ellers er popcorn som er nevnt her bedre enn vanlig potetgull. Og seigmenn, fersken og slike ting er bedre enn sjokolade. Dessuten har menthos kommet med en sukkerfri variant. Ikke så mange kalorier i den pakken. Hva med sukkerfrie "karameller"? De er i alle fall bedre enn annet godteri.

Men husk at det du nekter deg blir mest fristende. Kos deg innimellom med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...