Gå til innhold

Kvinne med ADHD?

Gjest Gjest_Sandra_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet

Jeg er en jente som føler og har følt mye uro, og en del andre trekk som kjennetegner ADHD. F.eks. tilbaketrekning, konsentrasjonsvanker, glemsel mm.

Det er som om de gangene jeg har feber eller er svekket så føles det godt, fordi kroppen kjennes rolig, og jeg har det rolig inni meg. Til tross for dette er jeg en ganske rolig og forsiktig person utad.

Jeg har også en ekstremt dårlig tålmodighet, og blir fort irritert, om ikke synlig for omgivelsene.

Har alltid følt at det har vært noe med meg. Har ikke blitt mobbet eller satt utenfor som yngre, men følte meg likevel ofte utenfor. Har ofte fått høre at jeg er veldig nærtakende.

Noen her som har kjennskap til ADHD, og som har innspill???? Kanskje er jeg helt på jordet, men tanken har slått meg noen ganger når jeg har lest om kvinner og en del kvinners symptomer på ADHD....

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som har det men skal være forsiktig med å uttale meg siden det finnes flere typer ad/hd (trodde dessuten ikke det het adhd når det rammet kvinner men add??)

Uansett, ad/hd er en diffus sykdom. Vi kan vel alle kjenne oss igjen i flere av symptomene. Men det er vel graden av det som er det bestemmende.

Skrevet

Det kan virke som om du har ADHD ja, men det må grundige undersøkelser til for å diagnostisere dette. Ta kontakt med legen din og fortell hvordan du har det.

Angående ADD, det er vanlig at jenter har dette. De har altså ADHD, uten H som står for hyperaktivitet. (Derfor mange jenter ikke blir diagnostisert). Men jenter kan også ha ADHD. :)

Skrevet

Jeg er en mann med ADD og kjenner meg godt igjen i din beskrivelse. Man skal nå uansett ikke drive å stille diagnoserer på hverandre, så jeg anbefaler deg å snakke med legen din om en utredning. Jeg ble selv utredet ferdig i vår og fikk diagnosen ADD + Asberger. Nå har jeg fått medisin (ritalin) og jeg kan for første gang i mitt liv faktisk tenke bare en tanke om gangen. Alt er så mye roligere nå.

Skrevet
Jeg er en mann med ADD og kjenner meg godt igjen i din beskrivelse. Man skal nå uansett ikke drive å stille diagnoserer på hverandre, så jeg anbefaler deg å snakke med legen din om en utredning. Jeg ble selv utredet ferdig i vår og fikk diagnosen ADD + Asberger. Nå har jeg fått medisin (ritalin) og jeg kan for første gang i mitt liv faktisk tenke bare en tanke om gangen. Alt er så mye roligere nå.

:klappe:

Fint med slike innlegg også... Det er mange som er veldig flinke til å fortele at de IKKE liker Ritalin (og/eller Conserta), men faktum er jo at det fungerer for de fleste.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Har en venninne i 20årene med ADHD, som høres veldig ut som det du beskriver. Hvis det er belastende for deg å ha det slik, er det jo fult mulig du også har det.

Skrevet

Kjenner ei jente som nylig har fått diagnosen adhd uten hyperaktivitet.

Hun er blid, stille og rolig, høflig, snill osv. Den du tror aldri gjør noe galt.

Ikke den du tenker skal ha adhd.

Nå sies det at jenter som har adhd på en litt annen måte en gutter. Snakker veldig generelt nå. De er ikke like synlige og derfor tar det veldig lang tid før omgivelsene skjønner at noe ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...