Gå til innhold

Uregelmessig mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte på om noen vet noe jeg..

Har gått på p-piller siden jeg var 15 år, og har aldri vært plaget av mellom blødninger før nå dette året.

Har vært på Volvat på en 15 min undersøkelse, der de testet for klamydia og tok ultralyd. Hun fant ingenting feil, og byttet meg over fra trionetta til yasmin for å se om dette kunne hjelpe. Men nå etter to mnd på yasmin blør jeg like mye.. (Eller det blør jo ikke som under mensen, men det kommer endel rødbrun utflod).

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Ikke så ille moro å ha småblødninger heletiden, men tanke på sex og slikt..

:sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurte på om noen vet noe jeg..

Har gått på p-piller siden jeg var 15 år, og har aldri vært plaget av mellom blødninger før nå dette året.

Har vært på Volvat på en 15 min undersøkelse, der de testet for klamydia og tok ultralyd. Hun fant ingenting feil, og byttet meg over fra trionetta til yasmin for å se om dette kunne hjelpe. Men nå etter to mnd på yasmin blør jeg like mye.. (Eller det blør jo ikke som under mensen, men det kommer endel rødbrun utflod).

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Ikke så ille moro å ha småblødninger heletiden, men tanke på sex og slikt..

:sur:

Har du spist trionetta ordentlig? Fra første til siste pille?

Når man bytter p-pille merke kan det være at man får uregelmessig mens. Dette har skjedd med meg mange ganger (har byttet merke flere ganger). Dette vil stabilisere seg etter en stund :) Så siden du nettopp har byttet kan det lønne seg å vente en liten stund for å se om det stabiliserer seg:)

Skrevet

Det er jo normalt da, at menstruasjonen kan være uregelmessig.

Men hvor gammel er du nå da?

Jeg vil tro det, at i starten av p-pillene så vil man blø mye.

Mensen endrer jo seg i løpet av livet.

Jeg også startet på p-piller da jeg var 15, og jeg hadde ganske kraftig mens.

Men dem senere årene, har jeg fått mindre.

Så er det normalt da med brun utflod når man har mens, både før å etter.

Kan jo anbefale å se det an litt da, og se om det bedrer seg?

Har vel ikke noe annet godt råd egentlig.

Skrevet

takk for svar! Jeg er 21 nå, så jeg har gått en stund på pilla.. Bytta merke av piller pga at jeg plutselig hadde fått endel mellomblødninger..

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos gynekolog for det samme.

Jeg begynte på Diane da jeg var 20, og det funket bra i noen år. Så begynte jeg å få mellomblødninger for ca et år siden. Da byttet jeg først til p-ring, men fikk bivirkninger av det, så byttet jeg til p-plaster. Men mellomblødningene har ikke stoppet. Så har jeg vært på utredning, tatt celleprøver etc, og fikk avklart nå denne uka at jeg var helt frisk. Gynekologen sa at kroppen og da også menstruasjonen forandrer seg gjennom livet, og det kan være grunnen til at noe som har fungert før, plutselig ikke fungerer lenger. Hun rådet meg til å prøve p-sprøyte, som er veldig vanlig å bruke på jenter med blødningsproblematikk.

Nå aner jeg jo ikke hvordan dette fungerer ennå, siden jeg akkurat har begynt, men jeg håper jo at det går bra da. Men konklusjonen er at du må bare prøve noe annet, til du finner noe som virker. Men det kan ta noen måneder før du får full effekt av byttet, så jeg ville prøvd yasmin en stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...