Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Skrev dere navnet deres, eller brud og brudgom på bordkortene??
razmatazz Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Vi skrev brud og brudgom, både fordi vi ville følge tradisjonen med det, og fordi det var 2 andre med mitt (brudens) navn og en annen med brudgommens navn til middagen. Var ikke så interessert i å måtte slenge på første bokstaven i etternavnet på brudeparets bordkort, ala "Trine P." og "Erik S." (fiktive navn altså).
MarianneHR Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Vi hadde brud og brudgom. Som den eneste gang i livet vi kunne ha det på bordkortene våre.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Vi skrev navnene våre. Men vi var uansett plassert på toppen av et T-bord, så det skulle vel mye til før noen med samme navn som oss trodde de skulle sitte der..
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Ok, så da kan man gjøre som man føler for altså! Men alle andre er med navn eller? Man skriver ikke f. eks brudens far, brudgommens mor osv? Da tar det jo liksom aldri slutt....
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Når det gjelder det du Gjest over meg spør om; I vårt hadde vi "Mamma" og "Pappa" på mine foreldre, og "Mor" og "Far" på min kjæres (Deter fordi vi har kalt dem hele livet) I tillegg brukte vi "Bestemor Randi" og "Oldemor Vigdis" osv, fordi det er måten vi har snakket til (og om) dem hele livet
Chelsea Skrevet 23. september 2006 #8 Skrevet 23. september 2006 Vi hadde Brud! og Brudgom! Og siden jeg sier mor og far og han mamma og pappa skrev vi det. Og tante .... og onkel.... Synes det var mest hyggelig, jeg. Men grensen gikk ved søsken, der skrev vi navnene.
Kykkelikokos Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Hm.. Trodde ikke det var vanlig at brudeparet hadde bordkort, jeg. Mener å ha lest et sted at brudeparet ikke skulle ha.. Hm.
Chelsea Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 Jeg vet ikke om det er vanlig at brudeparet har bordkort men siden vi hadde et slags hefte som inneholdt bl.a. menyen og bordplanen med hvem som var hvem. Og hadde det kommet inn sanger, noe det ikke gjorde, ville også de vært innbundet i heftet. Og utenpå heftet stod navnet på den som satt på den plassen. Så derfor var det naturlig at også vi som brud og brudgom hadde de samme "bordkortene".
Donpedro Skrevet 23. september 2006 #11 Skrevet 23. september 2006 Var ikke så interessert i å måtte slenge på første bokstaven i etternavnet på brudeparets bordkort, ala "Trine P." og "Erik S." (fiktive navn altså). ← Tro du virkelig folk hadde tatt feil av plasseringen? Ofte sitter jo brudeparet ganske så sentralt... Vi hadde våre navn.
Susan Sto Helit Skrevet 23. september 2006 #12 Skrevet 23. september 2006 Vi hadde Brud og Brudgom. Var lettere å skrive.... På alle andre hadde vi navn. Ble altfor langt å skrive f.eks. bestemor og navnet etter! Og siden begge kaller sine foreldre Mamma og Pappa, så ville det bare blitt dumt! Gjør som du vil!
razmatazz Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Tro du virkelig folk hadde tatt feil av plasseringen? Ofte sitter jo brudeparet ganske så sentralt... Vi hadde våre navn. ← Nei selvfølgelig tror jeg ikke det. Men det gav oss enda et argument for å skrive Brud og Brudgom. Syntes også det var koselig at vi som brud og brudgom hadde "egne" bordkort, og ikke det samme som da 3 andre gjester i middagen. Det er jo heller ikke alle som har klassisk bordoppsetning. Noen har f.eks. runde bord hvor det kanskje ikke er like opplagt hvor hedersplassene er.
Trampe Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 Vi skrev navnene våre, men brudens mor, brudgommens far osv.
Kara W Skrevet 25. september 2006 #15 Skrevet 25. september 2006 Var i et bryllup hvor de hadde skrevet "pen pike" og "han fyren"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå