Midna Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Er det noen her som har noen bra hotell opplevelser å dele? Det kan være alt fra spesielt god service, noe spesielt hotellet har gjort osv... Trenger inspirasjon til semesteroppgaven min. I tillegg så er det jo litt morsomt å høre andres erfaringer også! Jeg for min del kan virkelig ikke komme på noe... Rart hvor lett det er å komme på negative ting, mens positive ting overser man lett.
Maja_83 Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 På MGM Grand i Las Vegas så hadde vi forhåndsbooket oss inn på West Wing fløyen av hotellet. Når vi ankom så var det allikevel fullt... Så vi ble oppgradert til deres "celebrity spa suite" der og da. Den suiten kostet jo mer pr natt enn vi hadde betalt for fly t/r L.A + hotell. Så det var deilig å få dette gratis. Sinnsykt herlig start på turen!
Susannah Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Jeg er enig med trådstarter at det er lettere å komme på de dårlige tingene... Og de blir det litt av når en har vært på noen ferier. Var i Italia i sommer, vi var 3 venninner som skulle ligge på trippelrom. Da vi kom, seint om kvelden, var det bare 2 senger i rommet. Da fikk jeg et eget singelrom til neste dag, det var litt luksus. Men på den andre siden skulle det jo bare mangle... Ellers var jeg på et hotell i Amsterdam som skulle være litt fint, hver ettermiddag banket det på og så lå det en liten ting utenfor døren. Dette var alt fra badesalt til badekaret til sjokolade og frukt. Artig, men litt komisk også.
Amalie_85 Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Da vi var i Tyskland i sommer (kjørte) møtte vi på det uværet på nattaen, så vi stoppet på et flott motell. Vi fikk oss et rom, og det var kjempe fint. Det lekre badet. Men vi måtte gå å få bytta dyner og slikt fordi det var dun. Tok laaang tid før hun fant noe. Men fant bare 1 sett. Greit nok for meg og kjæresten min. Så lå vi under dyna og spise snop og hørte på lynet og så lysglimtene. Var trygdt og godt. For oss var det spessielt hvertfall
hjertesukka Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Glemmer aldri et lite, koselig og familiedrevet hotell ved stranda i Thailand. Smilende betjening, rent og pent, rosa håndklær på badet og knallgod thaimat. Dessverre reiste jeg med en festesyk venninne, som ikke fant roen der. Jeg ville helst sitte på terrassen om kveldene , nyte atmosfæren og kikke på fiskebåtene som kavet utpå havet. SKAL tilbake dit. Gjerne med en kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Et vertshus på vestlandet i gode galme Norge, faktisk.. Jeg har reist mange steder og sikkert bodd bedre, men det var en kjempehyggelig overraskelse. Det var vinter og vi var de eneste gjestene.. Og dama som drev stedet serverte oss hjemmebakt eplekake med vaniljesaus i TV-stua om kvelden etter at vi kom hjem fra en rusletur.... Bare herlig.. Og billig til å være i Norge..
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 De beste opplevelsene er nesten uten unntak fra mindre hoteller/pensjonater/vertshus. Mye mer hjemmekoselig enn store hoteller. Trevillaen i Tallinn med gamle damer som serverte grøt Diverse bed and breakfast på landsbygda i Irland, utrolig gjestfrie folk. Sånne småsteder er jo stort sett mye billigere også enn store upersonlige kjedehoteller.
gard Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Hei Min beste opplevelse var på Hilton i Hua Hin i Thailand. We ankom i en gammel slitt pick up fra busstasjonen men vi ble godt mottatt på Hilton. Våre kofferter ble straks tatt hånd om av folk fra hotellet og vi ble ledet inn i resepsjonen, fikk beskjed om å sette oss i en stor, dyp sofa. Da vi hadde satt oss fikk vi en velkomst drink og en klut slik at vi kunne tørke oss litt siden det hadde regnet litt før vi kom til hotellet. Innsjekking ble utført av en dame som kom bort til oss i sofaen slik at vi slapp og stå å henge ved skranken og samme damen viste oss også opp på rommet. Og det var ikke noe å si på fasilitetene...rommet var stort med egen balkong, lobbyen var stor og romslig, frokost buffeten var som skapt i himmelen og på utsiden var det et stort basseng med tilgang til stranden. Og da jeg også fant ut at de hadde squashbane var jeg helt solgt
Hilde Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg var i fjor sommer på et hotell rett utenfor Barcelona. Stedet er populært blant barnefamilier, noe vi ikke var klar over da vi bestilte flybilletter. Vi lette vel og lenge etter et hotell som ikke hadde utpreget barnepreg, da vi som et par i tjueårene uten barn så fram til en stille og rolig ferie uten skrik og skrål. Etterhvert fant vi et hotell vi trodde så greit ut, og som lokket med "barnefrie omgivelser". Da vi kom fram etter å ha kjørt taxi i en halvtimes tid møtte DET luksushotellet oss, og rommet var absolutt like fint som resepsjonsområdet. Rommet vårt var et helt standard rom, men var på 30 kvadratmeter, med egen spaavdeling i den ene enden. Her var det toalett (i eget rom), dobbel servant, og et eget dusjrom med massasjedusj og stråler som kom ut fra "overalt" i veggene. Det var også stor balkong, og basseng i hagen (Og ja, det var hage, med gress og planter). Best av alt var det at alt var tipp topp moderne og i minimalistisk stil, akkurat som vi liker det.
Wonders Skrevet 6. oktober 2006 #10 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hyatt Regency, Hua Hin, (se bilder) http://travel.yahoo.com/p-hotel-380276-hya...gency_hua_hin-i Det lå litt gjemt bort fra hovedveien og alle de andre hotellene. Før vi kom inn på selve hotellområdet ble vi stoppet, to av hotellets bevepna sikkerhetsvakter sjekket under bilen etter bomber, så på oss i bilen, når det var ok, gikk bommen opp og så var vi i drømmeverdenen. Vi lot ansatte på hotelle merke koffertene, det var desember i fjor og ett SVÆÆÆRT juletre var i lobbyen. Det var nyplukkede blomster overalt, ja til og med disse røde jule-stjerne-blomstene vi har her hjemme stod i flotte potter på bordene...Vi skjekket inn, ble eskortert mot rommene, hele hotellet bestod av kun 2 egt, med heiser og små komplekser over alt, så selve området var svært. Kom inn i vårt rom , og...vips så stod koffertene utenfor døra vår. Vi var helt overvelmet av luksus, skjønnhet, privatliv og punktlighet. Vi fikk fersk avis hver morgen(Bankok Times), den hang på døra vår. Jeg hadde jet-lag i en uke å var våken kl. 05.00, gikk tur på hotellområdet, tok bilder og var helt rørt over omgivelsene. 5 stjerners, de var rolige, lavmeldte, hjelpsomme og oppmerksome Thai-crew som jobbet der. Snakket godt engelsk. Vi tok spa-behandlinger, og var hos frisøren på hotellet. Vi fikk alltid to vannflasker på rommet, så vi slapp å kjøpe vann, som var dyrt i butikken. Trengte vi flere var det bare å be om det. Masse basseng, boblebad, vannsklie, barnebasseng, samt strandlinje. Om morgenen kunne man ri på hester på stranden, det var en pike-drøm som gikk i oppfyllelse for meg der ja. Frokostbufféen var oxo knall bra, hadde egen egg-stasjon, hvor du kunne bestille egg etter egen smak, omelett m grønnsaker du valgte selv, eller eggerøre, speilegg osv. De hadde oxo egen pannekake- mann , som laget de akkurat sånn man selv ville -små tykke, store tynne, helt maksimalt med utvalg. Kinesiske og thai-spesialiteter var oxo med. Ved bordene ute var det et grunt basseng hvor det var søte,rolige ender som svømmte! De tigget ikke en gang, det var ekte vannliljer og blomster i vannet, magisk nesten, det var noe helt spesielt å spise frokost sånn. Så man bortenfor plenen, og alle blomsterbeddene, fruktrtærne og bassengene kunne man se litt av den hvite stranden og det fantastiske blå havet, med bølgene som ble gradhvis høyere etter som det nærmet seg formiddag. Morgenstund hadde gull i munn! Endret 6. oktober 2006 av M.P
Wonders Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Bilde 1, elefant-fontenen Bilde 2 Elefantfontenen mot resepsjonen oppe, og restaurant nede Bilde 3 og 4 Rommene Bilde 5, på kvelden, reatauranten i 1.egt og resepsjon i 2. egt, her ser du tydlig dette grunne bassenget ved bordene hvor det var vannliljer og ekte ender! Bilde 6 treningsbassenget med sitteplasser slik at man fikk massasje av vannstrpler nederst på bildet. Øverst ser du ennå en restaurant. Bilde 7 litt av bassengområdet Bilde 8 barnebassenget, med litt sand, i bakgrunden havet og stranden! Bilde 9 samme som bilde 2
Wonders Skrevet 6. oktober 2006 #12 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Har oxo vært på Hyatt Regency Sharm El Sheikh, Egypt. Se bilder: http://travel.yahoo.com/p-hotel-390011-act...py.7sbSmTfiphQB Nesten samme frokostbufféen, masse basseng og...jeg fikk magetrøbbel der nede. Vi ringte til hotellets lege, han spurte hvor lenge jeg hadde vært syk, hvor gammel jeg var, hvor masse jeg veide, og etter kun en halv time hang det tabletter for løs mage på døren vår, kostet oss 54 kr. Han kom gjerne ned om vi ville det, men jeg ble jammen frisk! Samme som i Thailand med bombeskjekk osv. Pga koraller var det ikke noe bra strand der. Bassengene derimot, var fantastiske, ett kaldt til å trene i, ett med vannsklie og ett med vannstrøm så om du hadde noe å flyte på, om du ikke flyter av deg selv, kunne man bli sendt sakte rundt , forbi grotter og det var spennende. Her er forklaring på bilder: 1:Selve hovedbygget, med bassengområde nedover på venstre side 2:President-leiligheten 3:Resepsjon 4:Resepsjon 5:Rom 6:Uterestaurant, med show 7:Thai-restaurant 8:Bassengene, ca til høyre, det blå runde taket med hvilt søyler, det var boblebad, i skyggen, man blir gansk stekt i solen ved ørkenen. 9:det runde taket i midten er restaurant, gule parasoller er øy hvor man kan sole seg, bassenget rundt har understrømmer,slik at man flyter i sirkel rundt denne øya med solsenger, til høyre ved tre-brua, under der var det grotter som tilhørte bassenget. Byggene i bakgrunnen er hotellrom/leiligheter. 10:samme som bilde 1 Endret 6. oktober 2006 av M.P
Gjest reiseglad Skrevet 6. oktober 2006 #13 Skrevet 6. oktober 2006 [email=http://www.montien.com/riverside/gallery.asp]http://www.montien.com/riverside/gallery.asp Har en gang bodd på dette hotellet, og det var for oss en ganske fantastisk opplevelse. Veldig lekkert resepsjonsområde, flott rom med fantastisk utsikt! Det var nyttårsfeiring her, og hotellet var svært lekkert dekorert i forbindelse med denne feiringen! Dette oppholdet var en deilig avslutning etter og ha reist rundt i Asia i flere uker med ganske enkel standard. Men vi følte oss litt forkommen da vi ankom, i enkle T-skjorter, shorts og støvete sandaler, og med back-packer ryggsekk. Hadde transfer fra flyplassen, og ungene sovnet i bilen og ble båret inn av bærere opp på rommet . Dessverre inkluderte vårt hotelltilbud ikke frokost, og med vårt budsjett den gangen hadde vi bare råd til å spise frokost her èn dag . Men det ble forøvrig en nytelse, med buffet inkludert alle slags varianter av omeletter og pannekaker, og mye asiatisk varmmat. Ligger litt utenfor shoppingområdene i Bangkok, så det tok litt tid å komme seg inn til "sentrum". Men dermed er det også roligere der enn inni byn! Anbefaler det gjerne for de som vil ha en luksuriøs opplevelse !
Gjest reiseglad Skrevet 7. oktober 2006 #14 Skrevet 7. oktober 2006 Oj, den linken ble ikke bra..... Prøver igjen.... My Webpage eller denne...... My Webpage håper disse funker......
Catzy Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 Kempinski Hotel San Lawrenz, Gozo, Malta: http://www.kempinski-gozo.com/en/home/index.htm 10 dager med forholdsvis luksus, hvorav 3 dager med thalasso spa-behandlinger + litt mer behandling mot slutten av ferien. God frokost, bra tilbud ved bassenget. Lå litt utenfor allfarvei, så stille og rolig, men ca 20 min med taxi til nærmeste by, så kunne kveldene bli litt kjedelige. På den annen side, dykking er fantastisk der, folk hyggelige, prisene greie nok og det er masse historie å få med seg.
Gjest Gjest_Else_* Skrevet 9. oktober 2006 #16 Skrevet 9. oktober 2006 JW Marriott Cancun Resort and Spa, Mexico Fantastisk service, nydelig hotell og bassengområde på stranden, en himmelsk spa avdeling..alt du kan tenke deg! Rommene var helt fantastiske og badet var en historie for seg selv: Steam dusj, eget boblebad og alle såpe sorter du kan tenke deg. Til frokost var det en fantastisk buffet med egen omelett og eggerøre kokk, en for pannekaker, en for vafler, all frukt du kan tenke deg, mexicanske retter, sjokomelk, ørten forskjellige nybakte brød, alle mulige ferskpressede juicer..rett og slett himmelsk!! Kan anbefales på det sterkeste
Wonders Skrevet 13. oktober 2006 #17 Skrevet 13. oktober 2006 nå har jeg sett å lest absolutt alt her, SÅ mye fine opplevelser. Jeg har helt kriblinger i kroppen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå