Cognizance Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Trionetta brukes av 70000 kvinner i Norge, og trekkes fra markedet slik at produsenten kan tjene mer penger på å selge en dyrere type p-pille: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/VisArt....asp?ArtId=6356
Trampe Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Tror det er en tråd om dette her allerede... men det er jo helt idiotisk hvis det er grunnen. Har ikke lest linken, men..
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Trionetta brukes av 70000 kvinner i Norge, og trekkes fra markedet slik at produsenten kan tjene mer penger på å selge en dyrere type p-pille: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/VisArt....asp?ArtId=6356 ← Har vel kanskje noe med at det har kommet tryggere og nyere medisiner.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 We know, man. Jeg skal begynne på den svinedyre jasmin, tenkte jeg. Den jeg har hørt mest og finest ting om.
Arwen Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Jeg har tre venninner (+ meg selv) som har sluttet på Yasmin pga bivirkninger. Er det verste jeg har vært med på noen gang, turte ikke prøve andre merker en gang etter det. Ville bare ha hormonene ut av kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 P-piller bivrikinger er individuelt, en må bare prøve seg frem i samråd med legen sin.
Cognizance Skrevet 22. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2006 Har vel kanskje noe med at det har kommet tryggere og nyere medisiner. ← Sitat fra artikkelen jeg linker til: Ikke medisinsk grunn Legemiddelverket har konkludert med at Trionetta er en av p-pillene med lavest risiko for bivirkninger på det norske markedet. - For 25 år siden trodde man det var positive fordeler ved å etterligne kvinnens egen syklus med en trefasepille. Studier viser at det er best for kvinnene å bruke samme hormondose gjennom hele syklusen - de får mindre PMS-plager. Det er derfor ikke noen medisinske grunner til å bruke trefasepiller, sier Scherings informasjonssjef i Skandinavia, Lisa Emilsson, til Dagens Medisin.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Sitat fra artikkelen jeg linker til: Ikke medisinsk grunn Legemiddelverket har konkludert med at Trionetta er en av p-pillene med lavest risiko for bivirkninger på det norske markedet. - For 25 år siden trodde man det var positive fordeler ved å etterligne kvinnens egen syklus med en trefasepille. Studier viser at det er best for kvinnene å bruke samme hormondose gjennom hele syklusen - de får mindre PMS-plager. Det er derfor ikke noen medisinske grunner til å bruke trefasepiller, sier Scherings informasjonssjef i Skandinavia, Lisa Emilsson, til Dagens Medisin. ← Påvisbare bivirkninger i form av fysiske plager er vel en ting, selv ble jeg fullstendig utilregnelig av å bruke trionetta, men jeg tviler på at legene pleier å registrere "knusing av innbo" som bivirkning hvis h*n ikke foretar grundigere undersøkelser og samtaler med pasienten. Og for min del gikk jeg ikke til legen angående bivirkningene heller (fikk ikke legetime, bare ny resept via kontoret på legesenteret), jeg bare sluttet og ble straks mye bedre... Det står jo at det ikke er medisinske grunner til å BRUKE trefasepiller, da, annet enn at det antydes at de gir mer pms-plager?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå