Gå til innhold

Spontanabort


Lana_86

Anbefalte innlegg

Jeg spontanaborterte igår :tristbla:

Jeg er egentlig lettet, fordi jeg ikke viste om jeg ville beholde eller ikke og nå har kroppen min tatt valget for meg.

Men det som jeg synes er ekklest er at jeg ikke har reagert noe særlig enda. Jeg har tatt abort før og det tok jeg veldig tungt. Er redd for at jeg skal reagere sånn igjen.

Er det andre som har hatt en spontanabort her? Hvordan reagerte dere? Kom sorgene med en gang eller tok det litt tid? Eller kom de kanskje aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg spontanaborterte for tre og et halvt år siden. Hadde da en datter på 3 år, og var planlagt gravid. Aborterte i 13. uke. Jeg fikk en reaksjon med det samme. Jeg gråt og sørget over barnet, samtidig som jeg fikk tanker som "tenk om jeg aldri kan få flere barn!". Fullstendig irrasjonelt, selvfølgelig, det å abortere er jo ganske vanlig.

Jeg var kun sykmeldt en uke etter utskrapingen. Hadde sikkert fått lengre sykmelding hvis jeg hadde hatt bruk for det, men følte at jeg hadde fått ut mye, og kunne takle å jobbe. Det gikk veldig bra.

Jeg ble gravid igjen kort tid etter, og har nå en sønn på nesten 3 år. Det hender nok at jeg tenker på barnet jeg mistet, men jeg føler ikke at jeg har et barn for lite.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...