Gjest Anneli Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Lurer på om noen her har erfaringer fra telefonsalg mot bedrifter? Jeg har fått tilbud om en slik jobb og vurderer å ta den inntil jeg har funnet noe annet som er mer relevant i forhold til utdannelsen... Jeg har litt vikarjobbing et annet sted allerede og det er nok muligheter for mer jobbing der. Dette er ikke telefonsalg, men heller ikke relevant i forhold til utdannelsen. Er så usikker akkurat nå. Skal jeg bare satse videre på vikarjobben jeg har til jeg finner noe annet, eller gå for telefonsalg... Jeg vet ikke hvordan jeg vil takle jobben som telefonselger, har aldri prøvd noe slikt før. Er det så ille som alle sier? Jeg ville aldri ha vurdert å drive telefonsalg mot vanlige forbrukere, men mot bedrifter så er det kanskje greitt?
Gjest Eir Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg har mange års erfaring med telefonsalg, og trives egentlig med selve jobben, så lenge det er rettet mot bedrifter. Telefonsalg er litt sånn at enten passer du til det, eller så passer du ikke, og den eneste måten å finen det ut på er å forsøke. De fleste seriøse firmaer tilbyr garantilønn man kan leve av de første 2-3 måendene, som er den tiden du trenger for å finne ut av om det passer for deg. Den store fella i dette yrket er alle de useriøse arbeidsgiverne som finnes der ute. Dersom du skal prøve deg som telefonselger så må du være kjempenøye med arbeidskontrakt hvor alle vilkår som fastlønn, garantilønn og provisjon er spesifisert. Det er mange i bransjen som baserer seg på å utnytte sine ansatte, og man bør følge nøye med på at lønna er riktig, at man får lønnsslipp, regler for sykepenger osv, når man begynner å jobbe for ett nytt firma.
Gjest Anneli Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Tusen takk for svar! Det er snakk om et stort og veletablert firma. Jeg får en grunnlønn, bonus hvis jeg oppnår budsjettet mitt og provisjon på toppen av det. Dette er kanskje vanlig? Jeg er så usikker på om jeg passer til denne jobben, men penger må jeg jo ha...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå