Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Hadde en litt pinlig seanse med min kjæreste her for noen dager siden, da jeg skulle klemme rundt brystene mine og til vår begges store forbauselse sprutet det en skikkelig stråle! Noe blank væske med litt hvitt i. Har aldri sett eller hørt om noe sånt... Er det normalt? Burde jeg kanskje oppdaget dette tidligere? Har hatt det de dagene etterpå og, det er lite på morningen og masse på kvelden (snakker om en sprut på en halv til en meter!!!). Er forøvrig 24 år og frisk.
Gjest gjesta Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Du er ikke gravid da? jeg vet virkelig ikke, men ta en tur til legen uansett.
Gjest bente85 Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Skaff deg en legetime du, for dette hørtes ikke normalt ut.
ashera Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Hvis ikke du er gravid, ville jeg ha fått sjekket dette hos lege sstraks. Det høres ut som melk, og det er ikke normalt å ha melk i brystene så sant man ikke er gravid eller ammer. Det kan f.eks. være tegn på hormonelle forstyrrelser, men dette er det bare legebesøk og prøver som kan avgjøre.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Hvis du søker med disse ordene i google: melk i brystene ikke gravid, vil du få opp flere treff hvor det bl.a. står hvorfor man kan få melk i brystene når man ikke er gravid. Du får se om noe av dette stemmer med din situasjon.
Gjest StoreSky Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 ikke for å skremme deg, men man kan få "melk" når man er falsk gravid..Skylder en hormonfeil som kureres av seg selv eller ved hjelp av tabletter. Har hatt det, fikk svulst i hypofysen (hormonsenteret) men den er IKKE farlig. Gikk bort av seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Takk for svar! Har lurt på om ikke det er svette... Har nettopp begynnt i en ekstremt fysisk krevende jobb i høy temperatur og har lagt merke til at det er nesten kun blankt det som kommer ut og det kommer kun etter jeg har vært på jobb. Men-men, skal gå til legen... Sukk. Takk takk iallefall!
Gjest En gjest Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Hei Kan du fortelle hvordan det gikk hos legen? Jeg har nemlig akkurat det samme! Har hatt det et års tid. Trodde det bare var en svettekjærtel jeg... Er forøverig 24 år og frisk og rask. Håper du svarer
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 Har hatt det, fikk svulst i hypofysen (hormonsenteret) men den er IKKE farlig. Gikk bort av seg selv. ← TULL, det er farlig og må behandles ved lege hjelp, medisiner eller kirurgi!! At det går ann å få seg til å skrive slikt tull!!!
Gjest *Frida* Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 TULL, det er farlig og må behandles ved lege hjelp, medisiner eller kirurgi!! At det går ann å få seg til å skrive slikt tull!!! ← Storesky kan få svare for seg selv, men ho har rett i at det er ufarlig når behandlet. Når Storesky skriver at hun har hatt svulst i hypofysen er det jo opplagt at hun har vært til lege! Ingen kan jo vite om det uten undersøkelse (fx MR eller CAT) Jeg har selv svulst i hypofysen, den går ikke bort på tross av medisinering. Allikevel er det ikke noe farlig, faktisk så er det ganske normalt (5% i befolkningen antas å ha sånne). Og tilbake til temaet i tråden: jeg har også fått væske i brystene. Det skyldtes for mye av et hormon som heter Prolaktin, som er det hormonet som (hos gravide/ammende) styrer melkeproduksjonen. Prolaktin blir produsert i hypofysen, så på grunn av svulsten produseres det for mye. - så ja: du kan ha en ubalanse i melkehormonet. Det trenger ikke skyldes en svulst, det kan også være forbigående. Men dra til lege og få det sjekket. Legen finner ut mye ved hjelp av en enkel blodprøve.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå