Gå til innhold

Behandling av senebetennelse/overbelastning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med musearm med alt det medfører en god stund. Nå har jeg vondt hele veien fra nakken (rett bak øret) og ut i høyre pekefinger. Jeg har fått beskjed om at jeg har betennelse i skulderen og ellers overbelastning nedover hele armen. Jeg jobber med IT, og har tenkt til å fortsette med dette en stund, så dette begynner å bekymre meg. Leger sier: jaja, dette tar tid, og sender meg ut igjen... Kommer ingen vei med å gå til leger. Fysioterapeut har jeg gått til i over et halvt år. og da med trening og massasje og diverse. Det hjelper ingenting. Nå står jeg her med valgene naprapat, osteopat, akupunktur. Men jeg har lagt jækla mye penger i dette nå, og om jeg skal legge enda mer penger i det så vil jeg velge noe som faktisk virker. for alle de pengene jeg har brukt til behandling hos fysioterapeut kunne jeg like godt kasta ut vinduet. Noen som kan hjelpe meg litt her? Hvilken av de 3 ovennevnte behandlingsformene bør jeg velge? andre tips...? Jeg er 27 år, og har 5 års utdannelse innen it. nå har jeg jobbet i 2 år, og så får jeg sånne problemer :tristbla: Utrolig frustrerende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først må jeg bare spørre; du har blitt sykemeldt fra jobben mens du har gått til fysioterapeut, regner jeg med..?

Skrevet
Aller først må jeg bare spørre; du har blitt sykemeldt fra jobben mens du har gått til fysioterapeut, regner jeg med..?

Nei! Jeg var sykemeldt fra jobben i 4 uker første gang jeg fikk senebetennelsen... men ikke vært sykemeldt siden det.

Skrevet

Hvis du ikke sykemelder deg, eg. fortsetter å sitte foran dataen hele dagen, blir du ikke kvitt musearmen. Så enkelt er det. Der misforsto jeg, og har nå gått rundt med mer eller mindre kronisk senebetennelse i seks år. Jeg prøver også å finne en mirakelkur, men det begynner å demre for meg at det eneste som hjelper mot overbelastning er å slutte å belaste for en periode, kombinert med behandling. Kosthold er også en del av dette - senebetennelse trives godt når pH-balansen i kroppen går mot surt.

Regner med du har en ergonomisk tilpasset arbeidsplass - er du flink til å slappe av og riste løs innimellom også? Hvis du konstant spenner for eksempel nakken blir det hele bare verre.

Skrevet

Jepp, Knurr skrev det jeg hadde tenkt å skrive nå. Du blir ikke frisk hvis du ikke tar fri fra det som forårsaket betennelsen og overbelastningen.

Etter at du er kvitt den, må du begynne å se på hva du må gjøre for å forebygge å få det igjen, siden du helt tydelig gjør noe feil. Jeg vet hvor dritt det er med betennelser som ødelegger, så håper det ordner seg.

Skrevet

Huff, jeg holder på å bytte jobb nå, så noe sykemelding blir ikke aktuelt med det første. :tristbla:

jeg vet ikke om jeg gjør så mye feil, men jeg har hatt utmattelsessyndrom tidligere, og min fysioterapeut tror helt klart at det er en sammenheng her.

Skrevet

Det tenkte jeg også! Var midt i eksamner og masse tull, så jeg skulle absolutt ikke ta fri - men Taxi, hva skal du med ny jobb hvis kroppen ikke funker?

Jeg aner ingenting om sammenhengen mellom ME og senebetennelse, men kjenner faktisk et par som har/har hatt kombinasjonen.

Hva slags behandling har du prøvd så langt? Trener du ved siden av? Hvordan spiser du? Hvordan sitter du på jobb - og sitter du statisk sånn hele dagen?

Jeg er ikke veldig flink til å ta hensyn til meg selv, men jeg kan teorien og merker veldig stort forskjell når jeg klarer å gjennomføre den ;)

Skrevet

Har hørt at tran skal være veldig godt mot senebetennelse, men tviler på at det kan hjepe noe hvis belastningen fremdeles er tilstede.....

Skrevet

Jeg trener styrke på treningsstudio, jeg har fått en ergoterapeut til å se på arbeidsplassen min, sitter ikke statisk hele dagen, men det blir en del timer til sammen.

Jeg skulle gjerne ha sykemeldt meg akkurat nå dersom det ikke hadde vært for at jeg begynner i ny jobb om halvannen uke. hva kan jeg gjøre liksom? Det må jo fungere med naprapat eller akupunktur??

Skrevet

Behandling fungerer ikke så lenge du gir kroppen den samme belastningen som før. Det finnes ingen mirakelkurer.

Skrevet
Behandling fungerer ikke så lenge du gir kroppen den samme belastningen som før. Det finnes ingen mirakelkurer.

Helt korrekt!

Noen ganger så må en bare lytte til kroppen.

Skrevet

jeg er frisør og ikke helt ukjent med senebetennelser... sykmelding og/eller kortisonsprøyte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...